Raiskausko? Hämmentynyt...
Olen tapaillut miestä vähän yli puoli vuotta. Olin neitsyt kun tavattiin, ja yhdyntä ei onnistunut vaikka monta kertaa yritettiin. Syynä erittäin piukat paikat ja vähäinenkin yritys aiheutti kipua. Nyt sitten viikko sitten makoiltiin sängyssä, oli pientä käsitouhua ja mies tuli päälle, yritti laittaa penistä sisään. No sitten kuitenkin survaisi kunnolla sisään, kipu oli sietämätön ja käskin lopettamaan. Huusin todella kovaa "lopeta!", mutta mies sanoi ettei kestä enää kauan, eikä siis lopettanut. Vaistomaisesti yritin työntää miestä olkapäistä ylös, mutta eihän voimat riittäneet. Purin sitten hammasta ja kestin. Toimitus ei kestänyt kauan.
Jälkeenpäin en osannut edes sanoa mitään kun olin niin hämmentynyt. Mies ei ollut moksiskaan. En vaan käsitä miksi ei lopettanut vaikka käskin. Mitä mieltä olette tästä? Vai saako täällä asiallisia vastauksia provohuuteluiden ja kettuilun sijaan?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:15"]
No jos mut ois raiskannu puukolla uhaten pusikossa joku hiippari, niin tollanen "harrastimme yhteistuumin seksiä ja hän ei lopettanut kun käskin" ei varmaan ihan ole vastaava asia mielestäni.
[/quote]
Tää tuntuu olevan yleinen oletus, mutta ei asia ole välttämättä noin. Läheiseni on kokenut sekä puskaraiskauksen että väkivallanteon parisuhteessa. Molemmissa tilanteissa luuli kuolevansa, mutta pitää sitä parisuhdeväkivaltaa paljon traumaattisempana kokemuksena, koska siinä oli kyse siitä, että rakas läheinen ihminen yhtäkkiä petti kaiken siinä suhteessa olevan luottamuksen ja turvallisuuden oletuksen täysin. Puskaraiskauksessa on taas kyse tuntemattoman olennon hyökkäyksestä paikassa, jota ei lähtökohtaisesti pidä ilman muuta turvallisena. Hän vertasi sitä villieläimen runtelemaksi joutumiseen, eikä se samalla tavalla vaikuttanut suhtautumiseen kaikkiin miehiin ja parisuhteisiin.
Apua nyt alkoi pelottaa oma eka kerta ihan hillittömästi :(
Ekaan kertaan pitää valmistautua rauhassa, niin että on mukana liukasteet ja runsaasti kiihotusta ja rauhassa venytelään suuaukkoa. Tämä edellyttää yhteistyötä ja myös keskustelua.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:30"]
Apua nyt alkoi pelottaa oma eka kerta ihan hillittömästi :(
[/quote]
Hei pliis, ei kaikki miehet työnny väkisin raivolla sisään. Piti tääkin nyt kääntää sun omaan napaas?
Onneksi meillä on laki johon tuomioissa nojataan eikä tunneperäisillä asioilla. Jokainen voi olla mistä tahansa mitä mieltä tahansa, mutta se mikä on laissa kirjoitettu, kuvaa rikosta ja rikoksen merkit pitää täyttyä, jos epäillään. Vähintään pitää olla perustelluin syin epäily, ennen kuin voidaan syyttää ketään mistään rikoksesta.
Jos tällaisia asioita tuomittaisiin av-mammojen toimesta, meillä ei muita olikiaan kuin raiskaajia ja pedofiileja. Onneksi oikeuslaitos on puolueeton ja toimii kirjoitetun lain pohjalta niin kuin lainsäätäjä on sen tarkoittanut. Monissa maissa näin ei ole, saamme olla kiitollisia siitä, että meillä on oikeutta olemassa, niin uhrille kuin syytetylle.
Finlexinin linkin mukaan tuossa tuomarista riippuen täyttyy raiskauksen määritelmät myös lain puitteissa ja aivan puhdasverisesti on ainakin seksuaalinen hyväksikäyttö.
Miehen olisi tietysti pitänyt lopettaa. Sen sijaan en itse ap:n asemassa välttämättä tekisi rikosilmoitusta, koska itse aktiin oli suostumus. Se olisi vaan pitänyt lopettaa aiemmin. Jos olisi ap niin pyrkisin keskustelemaan miehen kanssa, ja/tai jättäisin miehen. Noin piittaamattoman tyypin kanssa ei kannata jatkossa olla.
Raiskaus on kamala juttu, mutta voi olla, että liika "uhriutuminen" pahentaa henkisiä seurauksia - siis tässä tapauksessa kun itse seksiin oli suostumus. Mitäpä jos asennoituisit vain niin, että olipa huonoa seksiä, sellaista se joskus on, harmi, onneksi maailmassa on myös huomaavaisia miehiä, etsinpä sellaisen jatkossa.
Lähde pois tuosta suhteesta. Mies on empatiakyvytön luonnehäiriöinen, pahempaa taitaa olla luvassa jos tuohon jäät. Ei kunnioita sinun tahtoasi tippaakaan, pelollako pitää sinua suhteessa? Etkö uskalla lähteä ja uskoa, että sinä et ole tuollaista ansainnut. Kun osaat arvostaa itseäsi et jää huonosti kohtelevan miehen manipuloitavaksi. Usko, tuo suhde ei koskaan muutu hyväksi, et tule saamaan aitoa rakkautta ja hyväksyntää.
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2010/20100283