Haittaako sua, jos sulla on tosi likaiset hiukset ja pitäisi esim. käydä kaupassa?
Menetkö suihkuun ensin?
Vai menetkö vaan asiaa sen kummemmin ajattelematta?
Kommentit (39)
Ei haittaa. Mulla on kuivat hiukset ja päänahka, eli eivät rasvoitu. Jos ovat likaiset, sutaisen ne nutturalle. Täällä Porissa nyt ei muutenkaan ole niin väliä miltä kaupassa näyttää.
Minulla on paksu, mutta lasimainen hius, eli minulla on paljon hiusta mutta yksittäinen hius on ohut.
Minun tukka näyttää likaiselle jo pesun jälkeisenä päivänä. Apuna on kuivashampoo ja pipo.
En mene likaisella tukalla kauppaan tai se on pipon alla tai tiukasti kiinni esim. nutturalla.
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa aina ennen kuin menen kauppaan.
Eikö kannattaisi käydä vasta kaupassa käynnin jälkeen näin korona-aikana?
Pesen hiukset joka toinen päivä, joten eivät kerkee likaantua. Tämän päivän shamppoot ja hoitoaineet ovat niin hoitavia että ennemmin olen puhtailla kun likasilla ja haisevilla hiuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paksu, mutta lasimainen hius, eli minulla on paljon hiusta mutta yksittäinen hius on ohut.
Minun tukka näyttää likaiselle jo pesun jälkeisenä päivänä. Apuna on kuivashampoo ja pipo.
En mene likaisella tukalla kauppaan tai se on pipon alla tai tiukasti kiinni esim. nutturalla.
Minulla on sama hiuslaatu. Mietin pitkään, että miksi mun hiukset ei tottele näitä ”pidennä pesuväliä niin hiukset ei rasvoitu niin nopeasti” ohjeita. Ja ihmettelin että mitä oikein teen väärin.
Kesti liian pitkälle elämään tajuta, että kun ei sille voi mitään ja ne on vaan pestävä ihan joka päivä. Vähän pidempään pysyy puhtaana jos laittaa kuivashampoota hiuspohjaan heti kun on pesty (ja kuivattu).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vastaava hiuslaatu, tai siis suurin osa tukastani on kuvatunkaltaista, mutta joukossa on myös karkeampaa ja taipuisampaa hiusta. Mulla hiukset näyttä likaisilta, jos pesen sampoolla, mutta kun aloin pestä hiukseni oliiviöljysaippualla, niin johan sai pesuväliä pidentää.
Pipo tai lippis päähän (vuodenajasta riippuen) ja kauppaan.
ole hyvä yrttishampoo auttaa pitämään rasvoittuvatkin hiukset puhtaana pidempään.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään syytä miksi minulla olisi likaiset hiukset.
Sama ja siksi ihmettelenkin kysymystä ja vastauksia. Joidenkin vastaukset kuulostavat ihan mt-potilaiden vastauksilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn suihkussa aina ennen kuin menen kauppaan.
Eikö kannattaisi käydä vasta kaupassa käynnin jälkeen näin korona-aikana?
Käyn minä silloinkin, mutta en vaan voi mennä kauppaan käymättä, koska kotioloissa en käy välttämättä joka viikkokaan.. Hikoilen ja haisen sen verran kuitenkin, mutta ei se minua kotona yksikseni haittaa.
Mun tukka ei rasvoitu tai likaannu kovin helposti. Mutta jos näin pääsiskin käymään, niin nutturalle vaan ja menoksi. Hiuksethan rasvoittuu ensin tyvestä, ja kun ne kiepsauttaa kiinni ja vielä silleen, että kuivat latvat tulee silleen pörhölleen, niin ihan siistiltä näyttää.
No mikä siinä on niin vaikeeta käydä suihkussa ennen kauppaan menoa jos se jotenkin häiritsee? Onko täällä 90% jotain mielentarveyspotilaita?
Haittaisi. Käyn suihkussa ja pesen hiukset joka aamu, joten tällainen tilanne ei ole mahdollinen. Rasvaiset hiukset ällöttää, oli ne sitten itsellä tai muilla.
Vierailija kirjoitti:
No mikä siinä on niin vaikeeta käydä suihkussa ennen kauppaan menoa jos se jotenkin häiritsee? Onko täällä 90% jotain mielentarveyspotilaita?
On täällä. Karseaa.
En käy etätöitä tehdessäni joka päivä suihkussa, mutta tietysti pesen kainalot, alapään ja jalat.
Kyllä on ihon kunto kauttaaltaan parantunut eikä välttämättä tarvitse hölvätä itseään päästä varpaisiin kosteusvoiteella tai öljyllä suihkun jälkeen. Hiukset pitää pestä kerran-kaksi/vko.
Kun vielä kävin kuntosalilla niin suihkuteltua tuli kaksikin kertaa päivässä. Ei ihme, että iho kuivui, vaikka rasvailinkin.
Kauppaan meno tapahtuu samalla kun ulkoilen. Reppu selkään, sauvat kouriin ja menoksi. Myssyn ja hupun alta eivät hiukset näy. Suihkuun sitten, kun ollaan takaisin himassa.
Vierailija kirjoitti:
En käy etätöitä tehdessäni joka päivä suihkussa, mutta tietysti pesen kainalot, alapään ja jalat.
Kyllä on ihon kunto kauttaaltaan parantunut eikä välttämättä tarvitse hölvätä itseään päästä varpaisiin kosteusvoiteella tai öljyllä suihkun jälkeen. Hiukset pitää pestä kerran-kaksi/vko.
Kun vielä kävin kuntosalilla niin suihkuteltua tuli kaksikin kertaa päivässä. Ei ihme, että iho kuivui, vaikka rasvailinkin.
Kauppaan meno tapahtuu samalla kun ulkoilen. Reppu selkään, sauvat kouriin ja menoksi. Myssyn ja hupun alta eivät hiukset näy. Suihkuun sitten, kun ollaan takaisin himassa.
Eikö olis helpompaa käydä vaan suihkussa kuin pestä erikseen lavuaarissa erikseen kehonosia?
Oikeastiko täällä on näin paljon pazkaisia naisia, jotka eivät kykene edes pesemään hiuksiaan ja pitämään tällaisista perusasioista huolta?
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko täällä on näin paljon pazkaisia naisia, jotka eivät kykene edes pesemään hiuksiaan ja pitämään tällaisista perusasioista huolta?
No ei ku leikisti. Sä voit keskittyä maksullisiin ja asettaa heille jotain vaatimuksia.
Sama juttu, todella paksut hiukset ja atopiaan taipuva iho, eli eivät todellakaan rasvoitu, en muista että hiukseni olisivat koskaan näyttäneet likaisilta, ikää yli 30v. mutta noin lähtökohtaisesti jos olisi ohut ja helposti rasvoittuva tukka, menisin varmasti myös likaisessa tukassa mutta olo olisi ehkä epämiellyttävä kyllä.. varmasti joku pipo/lakkikikka silloin :)