Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit saada 1-3v lapseltasi äitienpäivänä? Perhepäivähoitaja kysyy.

Vierailija
29.04.2014 |

Kenelläkään ei pysy sakset kädessä, eikä söhryä kummempaa piirrostakaan tule vielä paperille. 

Tuntuu vähän hölmöltä itse askarrella jotain äitienpäiväkortteja ja laittaa ne lasten mukana kotiin.

Ideoita?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halauksen haluaisin saada. 

Vierailija
2/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kivoimmat lahjat on ollu tyynynpäällinen, mihin oli "painettu" lapsen kädenjälki. Jollain värillä, en tiedä millä. Tai sitten ääriviivat piirretty kangastussilla. Nuo tyynyliinat on vieläkin käytössä :) Ja lapset siis jo yläasteella

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on tuollainen lapsen painama tyynyliina edelleen tallessa, ja lapsi yläasteella.

Vierailija
4/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti ammattilainen vai amatööri? Etkö ole kuullut vesiväreistä? Abstraktia taidetta. Leikkaa itse korttipohjat, maalatkaa niihin jotain töhryä ja liimatkaa jotain koristeita. Maalatkaa vaikka lasten kädet ja painakaa käden kuva korttiin.

Vierailija
5/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan kortteja vaikka ne olis vain söhryä.

Vierailija
6/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#3 ja #4, mä olen aina ollut tosi vaivaantunut kaikista koruista ja tyynyliinoista, jotka olen lapsilta saanut. En ole koskaan niitä käyttänyt. Höh.

Vierailija
7/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapsen isälle vinkannut, että kortti ja orvokki ovat kivoja. Ymmärrän, että yksivuotias ei mahtavia piirtele, ja oletan saavani kortin, jossa on isän ja lapsen yhdessä pitämä kynä vedellyt viiruja paperille. Orvokki varmaan tulee kaupasta, sellainen alle euron törö. Laitan sen kukkamaahan.

Vierailija
8/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti johon lapsinon painanut kätensä, silleen että ne ovat kuin perhosen siivet. Loput hoitaja voi auttaa. Aivan ihana kortti :) samoin voi olla kertomuksia mitä lapsi on sanonut, esim lapsen sanoin mikä on äidin lempiruoka, mitä lapsi tykkää tehdä äidin kanssa, mitä äiti harrastaa yms. Tulee yleensä aika hauskoja vastauksia :)

Vierailija
9/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan saatu tosi kivoja kirjanmerkkejä, joissa on ollut lapsen valokuva. Ehkä jotain "töhryä" toisella puolella sormiväreillä, lanka kiinni yläpäässä ja päällystetty muovilla. On ollut käyttöä.

Vierailija
10/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 18:41"]

#3 ja #4, mä olen aina ollut tosi vaivaantunut kaikista koruista ja tyynyliinoista, jotka olen lapsilta saanut. En ole koskaan niitä käyttänyt. Höh.

[/quote] Mistä tykkäsit?

Vierailija
11/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti ilahduttaa! Siihenkin voi painaa käden jäljen, ellei vielä kynät pysy kädessä.

Vierailija
12/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole enää pieniä lapsia, mutta nämä olivat kivoja, tullut sekä isien että äitienpäivänä, tosin osa on vähän isompien juttuja mutta vastaisuuden varalta:

Päiväkodissa otettu kuva lapsesta, jossa pahvikehykset, jotka lapsi oli itse "maalannut". Tänä vuonna ei enää ehkä ehdi, mutta kerran sain päiväkodissa kasvatetun ruukkukasvin alun, joka oli lapsen koristelemassa ruukussa. Tosin oma lapseni osasi jo vähän silloin kirjoittaa, joten hän oli itse kirjoittanut ruukkuun "äidille", mikä tuon ikäiseltä ei varmaankaan onnistu, mutta siihen voisi laittaa sen käden jäljen. 

Vierailija
13/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 18:54"]

Kortti johon lapsinon painanut kätensä, silleen että ne ovat kuin perhosen siivet. Loput hoitaja voi auttaa. Aivan ihana kortti :) samoin voi olla kertomuksia mitä lapsi on sanonut, esim lapsen sanoin mikä on äidin lempiruoka, mitä lapsi tykkää tehdä äidin kanssa, mitä äiti harrastaa yms. Tulee yleensä aika hauskoja vastauksia :)

[/quote]

paras kuulemani idea!

Vierailija
14/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:16"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 18:54"]

[/quote]

paras kuulemani idea!

[/quote]

Näitä olen tehnyt aiemmin, mutta nyt ryhmässä on yksi 3-vuotias, yksi 1-vuotias ja juuri ja juuri 2-vuotiaat kaksoset. Kaksoset eivät puhu mitään, eikä yksivuotiaskaan. Kolmivuotiaan kanssa voisin tehdä tuollaisen, mutta en oikein keksi mitään kivaa noiden pienempien kanssa. Siis sellaista, jotka ne voi ihan itse tehdä eikä niin, että minä teen heidän puolestaan.

Onko nuo söhrytöhrykortit oikeasti teidän mielestä kivoja? Ehkä sitten teetän sellaiset. 

ap

Vierailija
15/15 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v oli päiväkodissa tehnyt pääsiäispupun. Sormi- tai vesiväreillä maalattu valmiiksi leikattu pupu. Tai voi olla että oli maalannut ensin ison paperin ja hoitaja vasta sitten leikannut pupun siitä kohtaa missä on eniten maalia.