Etsin uutta harrastusta, suosittele omaasi
Lopetin juuri edelliset harrastukset ja etsin nyt uusia harrastuksia, mielellään pitkäkestoisia mutta lyhemmätkin projenktin luonteiset harrastukset otetaan huomioon. Tykkään laulaa, piirtää, maalattaa, kirjoittaa kirjoja ja vaikkapa hoitaa eläimiä joten kaikenlainen tarhauskin esim mehiläis-, kiinnostaa. Mieluiten ei kovinkaan vaarallisia harrastuksia kuitenkaan vaikka karhunmetsästystä koska olen aika hentoinen
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Parkour.
Olen eri, mutta minua kiinnostaisi parkour. Onko olemassa jotain saleja, joilla voisi vapaasti harjoitella patjojen kanssa, vai kannattaisiko mennä jollekin aloittelijakurssille? Näin yli kolmikymppisenä pelkurina en uskalla aloittaa leikkipuistossa hyppimällä. Tai ainakaan kokeilla mitään vaikeaa.
Kirjeiden kirjoittaminen ympäri maailmaa, geokätkeily, lammaspaimenena toimiminen kesällä
Hanki koira tai lyhyempään harrastamiseen kissa tai hamsteri, kiva tutustua eläimien elämään ja elintapoihin. Koira kuitenkin paras mutta vaatii sen sitoutumisen kyllä
Käsityöt, yhteen projektiin saa upotettua paljon tai vähän aikaa. Itse harrastan satunnaisesti, viimeisin oli neuletakki, n. 160 tuntia.
valokuvaus,digijärkkärillä tai kännykkäkameralla
taidemaalaus valuvilla akryylimaaleilla,on kivaa!
Akryylimaalaus. Itse hurahdin ehkä puoli vuotta sitten, ihan OK tuotoksiakin jo tulee välillä (useimmiten ei muttei se haittaa koska maalaaminen itsessään on jo niin rentouttavaa).
Bullet journal?
Jonkin uuden soittimen soittaminen?
Hankit shakkilisenssin ja alat pelaamaan shakkia.
Eipä se metsästys kovin vaarallista ole. Hanki metsästyskoira ja ala metsästää. Saat raitista ilmaa luonnossa ja voihan tuohon yhdistää kokkailunkin, jos saalista tulee.
Jos ei kiinnosta elävään maaliin ampua, niin voi sitä puhkoa pahviakin. Toiminnalliset ammuntalajit ovat kasvattaneet suosiotaan. Vaatii keskittymistä todella paljon.
Sudokut? :o Lehti maksaa tyyliin 3 euroo, nii näät halvalla, et tykkäätkö. :)
Kirjansidonta, kun kerran tykkäät kirjoittamisestakin. Tee itsellesi omia kirjoja erilaisilla sidoksilla.
Ala keräilemään harvinaisia calvadoksia.
Sijoittaminen. tosin pieni riski, että tuo kallis harrastus joskus maksaa korkoineen takaisin. Jo helsingin pösrrissä riittää yhtiöitä joihin perehtyä ja valita suosikkinsa "gotta catch 'em all"
Geokätköily. Alkuun pääsee älypuhelimen kanssa, ei tarvi hankkia heti jotain välineitä. Voi harrastaa just sillon kun huvittaa ja tulee käytyä sellasissa paikoissa mistä muuten viilettää vaan sokkona ohi. Tulee ulkoiltua kun on joku päämäärä mihin on menossa. Voi harrastaa sunnuntaikävely-tyylillä tai perehtyä kaikenlaisiin haasteisiin ja vaikka osallistua miitteihin, jos kaipaa sosiaalisuutta yksinharrastamiseen.
Tankotanssi on todella hauskaa :)
Partio. Aikuispartio on nyt nosteessa. Partiossa tehdään monipuolisesti juttuja oman ja ryhmän kiinnostuksen mukaan. Toimintaan kuuluu niin eräilyä, kansalaistaitoja kuin kädentaitojakin. Vaikka mitä!
Haluatko kohottaa kuntoa vai kehittää jotain taitoa? Jos edellinen kiinnostaa, ehdotan lenkkeilyä. Se on tosin vähän tylsää, mutta ainakin sitä voi harrastaa näin korona-aikaan. Toinen ehdotukseni on valokuvaus. Se tosin vaatii kameran, mutta esim. itse menin ensimmäiselle valokuvauskurssille ihan automaattikameran kanssa. On pokkareissakin yleensä mahdollista säätää itse asetuksia. Valokuvaus on tosi monipuolinen harrastus, ja sitäkin voi harrastaa näin poikkeusaikoina.
Hoitokoira silloin tällöin ilman että se asuu luonasi pysyvästi, niin olet vapaa harrastamaan muutakin. Sitä varten voi ilmoittautua johonkin, ainakin Hgissä kuulemma on tällaista toimintaa.
Parkour.