Tuli sitten mullekin kutsu polttareihin - 370egee
Vaan. Hintaan sisältyy minibussin vuokra, bensa, sankarin asu (?), strippari (luulin että näitä on juhlissa vaan elokuvissa??), mökkivuokra ja ruoka. Kaksi yötä. Elämä on...
Kommentit (61)
Mie sai kutsun polttareihin, 250e per osallistuja. Minusta tuo on älytöntä. Ja menevät just jonnekin mökille.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 15:24"]
Mie sai kutsun polttareihin, 250e per osallistuja. Minusta tuo on älytöntä. Ja menevät just jonnekin mökille.
[/quote]
Siis mies sai, ei mie.
Ehdota tilalle pienempää budjettia ja paria yötä eurooppalaisessa hotellissa. Stripparikuluilla saatte illalliset.
Olisi kuinka rakas, ihana ja arvossapidetty ystävä tahansa, minun pitäisi tuollaisista kieltäytyä. Peruspalkkaisella työssäkäyvälläkin tuo summa kyllä keventäisi ihan kiitettävästi kukkaroa.
Toisekseen: onko huomioitu, etteivät ne häätkään vieraille ilmaisia ole?
Kolmannekseen: onko bileet parhaat vasta sitten, kun syydetään tolkuttomasti rahaa palamaan?
Huonosti järjestetyt polttarit, ellei ystäväpiirissä ole jotain perijöitä, jotka saa suvulta rahaa osakkeista tms. Onhan niitäkin, mutta ns. tavallisille naisille tuo on jo tosi kova summa.
Mulla ei muuten ollut polttareita ollenkaan. En halunnut niitä. Riittää, että häissä tavataan ystäviä, en koe tarvetta mihinkään erityiseen rälläykseen.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 12:24"]
No, köyhät ei mene....
[/quote]
eikä rikkaat ;)
Kalleimmat polttarit, joissa olen ollut, maksoivat n. 150 €/osallistuja. Mielestäni siinäkin oli reilusti liikaa, mutta en kehdannut jäädä poiskaan. Omani maksoivat arviolta kaiken kaikkiaan tuon 150 € ja hauskaa oli...
Kuinkahan paljon se yksi morsian sitten loukkaantuisi jos se tietäisi, että mitä sen miehen polttareihin palkattu strippari teki. Sulhanen sidottiin tuoliin, silmille side ja suubaaria sitten vaan. Hyvin näytti luistavan. Varma tieto.
Kun lukee ja kuulee näiden nykypäivien polttareiden kustannuksista ja ohjelmista, niin voi olla onnellinen että valtaosa kavereiden häistä oli 90-luvulla. Polttareita vietettiin silloinkin, syötiin, juotiin, juhlittiin, joskus vuokrattiin sankarille puku ylen tai jonkun teatterin pukimosta, vietettiin hauskaa aikaa yhdessä. Mutta kustannukset olivat kohtuulliset, ja morsiamen/sulhasen odotukset normaalit.
Nyt olisi varaa maksaa enemmänkin, vaikka tuon 370€, polttareista. Muttei todellakaan halua. Kohtuus kaikessa.
Noihan on just sellaset: Koska-emme-kukaan-viitsi-itse-tehdä-mitään -bileet. Tällä palstalla aina vouhkataan WT-meiningistä, no tässä on oikein tyyppiesimerkki siitä. Hankitaan kalliilla hienolta kuulostavat puitteet, mutta oikeesti, nuo polttarit kuulostavat järjettömän TYLSILTÄ!!!
Kunnon polttarit alkavat sillä, että kaveriporukka lyö päänsä yhteen salaa morsiamelta ja suunnittelevat hänelle jotakin YKSILÖLLISTÄ ja mahtavaa. Mitä enemmän laittaa itseään moisiin juhliin likoon, niin yleensä kustannukset vähenee ja juhlista tulee hauskemmat.
Typerää lainata tai ostaa joku keiju/huorapuku, kun jonkun kaapinperältä voi löytyä iltapuku, tai vaikka mummovainaan kävelypuku. Semmoinen herättää ulkopuolisissakin hilpeyttä, mutta joku hutsu lähinnä sääliä.
Tuo summa on aivan törkeä enkä ikinä menisi tollaisiin bileisiin - raha kyllä löytyy mutta joku järki olla pitää. Aivan idioottimaista edes pyydellä moisia. Ohjelmakin in niin peestä kuin olla voi - vuokramökki, viinaa, pikkubussi ja strippari - voi nyyh, mikä mielikuvitus jollain on....
Just. Meidän polttareissa myös mökki, ruoka (grillaus) minibussi (kaverin) strippareita ( kaverin kavereita) esittelijä, sankarin juomat yms.. tekee 20e per nenä. Porukkaa 10kpl
Älytöntä :D me ostwttiin tolla hinnalla 8päivän Santorinin matka. Tosin tuleehan tohon ruuat yms päälle mutta silti (!!!)
Onneksi on ikää kertynyt ja olen oppinut sanomaan "ei" kaikelle mikä ei miellytä (eikä ole pakollista), enkä edes tunne siitä huonoa omatuntoa. En ikinä laittaisi tuollaista summaa polttareihin, vaikka varaa onkin ja vaikka kyseessä olisi rakkain ystäväni. Järjetöntä. Omat häämuistoni ovat pääasiassa -90 -luvulta, ja silloin osattiin nauttia yhdessä hyvästä seurasta ilman älytöntä näyttämisen tarvetta.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 13:25"]
Mä olisin tosi vaivautunut, jos joku tilaisi mulle stripparin. Sanoisin varmaan, että pistä vaatteet päälle ja mene kotiin. Myös vieraana olisin vaivautunut moisen esityksen seuraamisesta. Ehkä olen vähän konservatiivinen....
[/quote]
En maksaisi jonkun hikisen Lohtarin näkemisestä centtiäkään. Nykymorsiamet ovat taatusti nähneet ennen avioon astumista tarpeeksi alastomien miesten kuvia/videoita tai alastomia miehiä. En tajua miten siitä voi tehdä ohjelmanumeron avioonmenoon liittyen.
Myönnän itsekin nähneeni peräti hikisen miesstrippariporukan Tallinnassa. Menimme tyttöjen kanssa vitsinä katsomaan esitystä ja kiemurtelimme naurusta ja myötähäpeästä. Sitten puolialastomat stripparit tulivat kiehnäämään iholle ja kerjäämään tippiä. Maksoin äkkiä pienimmällä setelillä ja halusin lähteä pois koska tilanne oli todella nolo. En toivoisi yhtäkään morsianta alistettavaksi moiseen tilanteeseen!
Ohhoh! Mä jättäisin menemättä......
Siinäpä jälleen yhdet kekkerit joissa minua ei nähtäisi. Polttarijärjestäjät, nyt vittu oikeesti.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 14:01"]
Mun mielestä ei ole ydinasia, kenellä tuo 370 egee on tilillään, vaan että kuinka älytöntä on laittaa johonkin polttareihin kyseinen summa. En lähtisi koko polttareihin, eikä riippuisi rahasta. Tuon summan laittaisin ihan johonkin muuhun kuin häitä edeltäviin juhliin... häät kun on "ne juhlat."
[/quote]
Just näin! Tämä tuntuu nykyisin eräiltä unohtuvan, että hääthän se varsinainen juhla on, ei polttarit. Mulle aikoinaan eräs suuruudenhullu kaaso perusteli 250 euron polttarikustannuksia sillä, että kyseessä on parhaimman ystävän elämän tärkein päivä, joten epäkohteliasta olisi olla siihen montaa sataa satsaamatta. (Polttarimaksu sisälsi vain morsiamen hemmottelun, kaikki omat kulut olisi menneet lisäksi.) Minä siihen ihmettelin, että eikö ne häät enää polttareita tärkeämmät olekaan puhumattakaan siitä, että itse keksin helposti jopa häitäkin tärkeämpiä päiviä ihmiselämään...