Kestoriidanaiheet parisuhteessanne?
Eli mitä kestoriidanaiheita teillä on?
Aiheuttaako joku asia riidan uudestaan ja uudestaan?
Meillä lakanoiden vetäminen/viikkaaminen.
Olen vähän neuroottinen lakanapyykin siisteydestä ja miestä ei kiinnosta, joten kun viikataan, ja mies ei tee taitoksia hyvin tai suorista nurkkia, niin saan hepulin.
Mistä teillä riidellään? :)
Kommentit (43)
Meillä riidellään aina vähintään lopuksi siitä, että minä en riitele tarpeeksi. En vain pysty ottamaan kierroksia mistään arkipäiväisistä pikkuasioista, enkä viitsi / osaa ruveta näyttelemäänkään.
Vaimon kannattaisi vaikka kokeilla laittaa pari tuhatta euroa homeopatiatuotteisiin ja korvakynttilöihin tai refleksologikäynneille, niin voisi saada kunnon riidan aikaiseksi.
Minä en riitele mistään, ja tästä yksiasumisen ihanuudesta en luovu. Miehelläni pitää olla oma asunto ja niin onkin!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:45"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 22:11"]Ei mitään, sillä emme riitele. Osaamme keskustella asioista rauhallisesti, korottamatta ääntämme.
[/quote] Ai. Mun mielestä riitely puhdistaa ilmaa ja on ihan hyödyllistä välillä.
Mutta toisaalta jos riidat on aina tasoa world war, niin sitten ei tietysti olisi hyvä.
Mutta esim. meidän lakanariidat on pieniä ja oikeasti turhanpäiväisiä:) ap
[/quote]
Ap ovatko lakanariidat ja niiden aiheuttamat hepulit myös miehesi mielestä pieniä ja turhanpäiväisiä? Minun korvaani kuulostaa jo luettuna aika rasittavalta, ja olen sentään nainen.
[/quote] on. Olen muuten lepposa ja joustava. Mulla vaan sattuu olemaan yksi neuroosi ja seon nuo lakanat. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:41"]
Mies on myös vahvasti pusipusihalihali-ihminen, joka tykkää seksistä, ja itse olen hieman viileämpi tyyppi, joka ei niinkään välitä ylenpalttisesta koskettelusta. Seksiäkin harrastan mielummin hyvää mutta harvemmin, kuin päivittäistä, mutta kyllästyttävää seksiä. Tästä nyt ei riitoja aiheudu, mutta välillä pahaa mieltä kyllä molemmille, koska mies ei ymmärrä miksi minä en halua jatkuvaa koskettelua ja minä taas en ymmärrä miten joku jaksaa olla useita kertoja pusuttelemassa ja koskettelemassa päivän aikana.
[/quote]
Voi tsiisus meitä naisia. Mies haluaa liikaa tai mies ei halua tarpeeksi. Olisit nyt hyvänen aika onnellinen siitä, että miehesi haluaa koskettaa ja pusipusihalia juuri sinua eikä esim. työkaveriaan. Miten ihmeessä kukaan nainen voi valittaa tuosta? Näytä vaan nyrppynaamaa, niin kohta miehesi siirtää kosketuksentarpeensa työpaikkansa johannaan tai jaanaan. Siis ei voi olla totta!
[/quote]
Siis tottakai olen onnellinen että mies edelleen jaksaa osoittaa kiinnostusta, varsinkin kun vertaan moniin tuttaviini, joiden miehet pussaavat kerran viikossa jos sitäkään. Mutta yritä myös ymmärtää, että minä EN pidä jatkuvasta lääppimisestä, joten miksi minun pitäisi väkisin pitää siitä, jos en halua. En minä syö rommijäätelökään koska en pidä siitä. En myöskään ole jatkuvasti hapannaama halimisesta (jos olisin, olisi ehkä aika miettiä eroa), mutta liika on liikaa. Kosketukset ja pusut on kivoja, mutta minulle riittäisi huomattavasti vähempikin.
Ollaan kyllä puhuttu asiasta ja mies tiedostaa etten ole yhtä innokas koskettelija kuin hän. Välillä vain unohtaa sen ja minusta tuntuu kuin tukehtuisin kaikkeen siihen halimiseen ja pusutteluun, jolloin tarvitsen omaa tilaa ympärilleni, mitä mies taas ei aina ymmärrä.
Meillä on hyvin harvoin riitoja. Jos jostain erimielisyydestä tulee riita, on kyse yleensä jostain asiasta joka on vaivannut pitkään, eikä ole hienotunteisuuttaan viitsinyt sanoa asiasta. En mielelläni päästä miestäni keittiöön, ainoastaan tiskaamaan, olemme sopineet että minä tiskaan pikkutiskin (lautaset, ruokailuvälineet, kauhat yms), ja hän isot tiskit (padat, pannut, yms). Keittiö on minun alueeni, siellä hallitsen ja määrään minä, enkä halua ketään sotkemaan valtakuntaani. Vastaan myös pyykkäämisestä, koska mieheni ei osaa käyttää pyykkikonettamme oikein. Olen melko epäsiisti ihminen=tavaroiden laittaminen omille paikoilleen on lähes mahdotonta, mieheni jaksaa huomauttaa asiasta lähes joka päivä. Emme riitele, koska hyväksymme sen että toinen meistä tekee jotkut asiat toista paremmin, silti huomauttelemme toisillemme asioista. Väittelemme asioista päivittäin, hyvällä tavalla pilke silmäkulmassa. Seksi on ainut asia joka saa puolisoni hermot kiristymään, ja hän on välillä ilkeä, jos edellisestä kerrasta on yli viikko. Hän kuitenkin pyytää käytöstään aina anteeksi. Hän kertoo että ei vaan ole koskaan voinut olla haluamatta minua (olemme tunteneet siitä asti kun olimme teinejä, olin hänen ensimmäinen seksikumppaninsa), ja tuottaa tuskaa jos minua ei huvita. Hänen kiukkuilussaan on se hyvä puol, että tiedän hänen olevan uskollinen. :)
Raha on ykkönen ja siitä johtuvat asuinolot.
Meillä riidellään yleensä siitä että meidän lastenhoito ja -kasvatuskäsitykset on joskus aika erilaiset. Mies on enemmän kiva kaveri ja neljäs lapsi, ja minä sitten se bad cop joka joutuu pitämään kuria ja kieltämään kaiken hauskan. Vähän hankala aihe, koska mies kuitenkin hoitaa lapsia tosi paljon ja tekee osansa kotitöistäkin. Joskus vaan ärsyttää kun se hemmottelee ne pilalle ja sitten tuntuu että ne eivät halua edes nähdä minua kun isi on niin mahtava.
Ei se varmaan ehdi enää oppia, olisi pitänyt ostaa joku vanhemmuuskirja jo esikoisen ollessa vauva. Mies ei ole koskaan kestänyt lasten itkua tai pettymyksiä, ja senhän arvaa mitä siitä seuraa. Kuvitelkaa esim. mitä tapahtuu kun uhmaikäisen jokaista oikkua myötäillään.
Yritän ottaa löysin rantein ja olen oppinutkin relaamaan, mutta huomaan kyllä selvästi että lapsia rasittaa että on "kahdet säännöt". Keskimmäinen menee aina kysymään isiltä jos äiti on kieltänyt, vanhin taas tulee varmistamaan minulta saako tehdä jotain jos isi on luvannut. Viikonloput meillä on yhtä kaaosta ja tappelua, viikolla paljon rauhallisempaa kun kotijoukot ovat suurimman osan päivää minun komennuksessani. En oikeasti ole mikään natsi, mutta mies ei aina tosiaankaan hoksaa mitkä hommat on lasten kanssa viisaita ja mitkä ei. Vaikka muuten oikein hyvä mies onkin.
No miksiköhän seksiä ei tipu? Olette lihavia, epäseksikkäitä, ette tee mitään miehen miellyttämisekdi vaan mies joutuu tehdä aina kaiken . Tai sitten heillä on salarakas. Normaali mies kyllä haluaa seksiä useinkin
Se, ettei mies tiedä ihan varmaksi haluaako olla parisuhteessa. Tää on meidän ainoa riidanaihe ollut sen seitsemän vuotta jotka ollaan oltu yhdessä.
-Liian vähän seksiä (=mun haluttomuus)
-Mun jatkuva ärtyneisyys, stressi ja väsymys saa mut haastamaan riitaa pienistä ja turhista asioista.
Ajankäyttö, lapseen liittyvät asiat (kumpi vanhempi tekee hänen kanssaan, mitä ja milloin), raha (se, että toinen joutuu kustantamaan kaiken), seksi (minä en halua miestäni), kotityöt. Ja se, pitäisikö meidän ylipäätään olla yhdessä kun kaikki on niin hankalaa.
Vähäinen seksi taitaa olla se riidellyin aihe.
Siivous :D minä olen ihan törkeä sottapytty enkä siivoa jälkiäni heti niiden aiheutumisen jälkeen. Suhteen toinen osapuoli taas on vähän siistimpi ihminen niin sanomista kyllä tulee... Osaa tosin hyvin joustaa omista standardeistaan, mun pitäis vaan pikkuhiljaa opetella siistimpään elämään.
Meillä myös seksi. Miehen mielestä liian vähän. Itse yritän parhaani, mua ei vaan niin usein kiinnosta. Annan kyllä kun mies haluaa, mutta hän sitten haluaisi että minä teen aloitteen. Huoh! Ja seksiä meillä on vähintään kerran viikossa.
Kotityöt saa mun pinnan usein kiristymään, mies kun mielellään on tekemättä yhtään mitään!
Vähäinen seksi, miehen mustasukkaisuus miespuolisista kavereistani, mun myöhästely (sanon tulevani kotiin klo 19, tulen klo 20 enkä ilmoita asiasta kuin vasta 19.30).
Rahasta ei tuu riitaa enää. Siitä kyl sais riidan aikaiseksi.
Seksi. Kumpikin haluaa olla antavia osapuolia. Kyllä siitä yleensä sopuun päästään.
Seksi, mies antaa niin harvoin... :( Ei olla ikinä riidelty rahasta tai siivoomisesta, ollaan molemmat säästäväisiä ja siistejä mutta jos vain sais tarpeeksi munaa!
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 21:29"]
Eli mitä kestoriidanaiheita teillä on?
Aiheuttaako joku asia riidan uudestaan ja uudestaan?
Meillä lakanoiden vetäminen/viikkaaminen.
Olen vähän neuroottinen lakanapyykin siisteydestä ja miestä ei kiinnosta, joten kun viikataan, ja mies ei tee taitoksia hyvin tai suorista nurkkia, niin saan hepulin.
Mistä teillä riidellään? :)
[/quote]
Haa, ihanaa että joku on yhtä neuroottinen pyykkinatsi mitä minä! Mää oon niiin tarkka siitä että vaatekaapit (varsinkin liinavaatekaappi) on äärimmäisessä järjestyksessä ja pyykit viikattu just oikein. Tästä syystä meillä ei mies koskekaan pahemmin noihin pyykkeihin ja hyvä niin.
Meillä riita tulee helposti siitä että ite oon liiankin stressivapaa ihminen, menen ajatuksella että ongelmat hoituu kyllä. Enkä näe mitään syytä stressata oikein mistään. Mies taas stressaa joka ikisestä asiasta, sitten kiukuttelee ja on huonolla tuulella stressin takia.
-mies ei hoida lapsia
- mies ei ehdota seksiä
[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 23:33"]
Onko miehet aina ollu haluttomia, vai onko tää joku niiden uus juttu...
[/quote]
Kai miehissä aina kautta aikojen joitain haluttomia on ollut, sairaita, masentuneita, kaappihomoja ja niitä, jotka painavat toista naista. Nykyään listaan voinee lisätä miehet, joiden naiset ovat näitä av:n riivinrautoja, kiittämättömiä ja alati tyytymättömiä tyranneja/marttyyreja.
[/quote]
Joopa joo :) luulis, että mies olis tyytyväinen, kun on vaimo joka mielellään muilauttais vähän mulukkua.