Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burn out ja masennus -> Kokemuksia alan vaihdosta

Vierailija
29.04.2014 |

Huomenna aika tth lääkärille. Tiedän jo etukäteen että minulla on burnis ja sen kautta puhjennut masennus. On niin luuseri olo!

Olen liian kiltti ja tunnollinen töissä, otan töitä vastaan liikaa ja sitten hukun siihen :/

Eilen olin töissä ja tuntui siltä että alan itkemään... miljoona asiaa yhtäaikaa tehtävä, kaikki ihan kaaoksessa, tiukka aikataulu ja ja sitten en pysty nukkumaan kun työt pyörivät yökaudet päässä... Pää hajoaa! Olen jo vakaasti alkanut miettimään alan vaihtoa! Tympäsee ihan helvetisti.

Aikuiskoulutustukea vissiin saisi tutkintoon johtavasta koulutuksesta. Ainut vain että en oikeasti tiedä mitä mä haluaisin etes tehdä :/

Kohtalotovereita?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pystyt vielä toimimaan niinkin paljon kuin itkemään palstalla, niin tuskin sulla on "burnis".

Kun ihminen oikeasti palaa loppuun, se ei tee enää yhtään mitään, saattaa vaikka istua lattialla silmät tyhjinä ja heijata edestakaisin. Itsellä diagnosoitiin tuo mitä arkikielessä burn outiksi nimitetään siinä vaiheessa kuin toinen jalka lakkasi toimimasta.

Masennushan sulla varmasti on. Nyt saat saikun, jonka aikana nukut ja mietit sitten muutaman viikon päästä uudelleen, tarvitseeko vaihtaa alaa. Nyt varmaan pelottaa ajatuskin töihin menosta, mutta ennemmin sua auttaisi jakso kognitiivista terapiaa, jossa opetellaan omien rajojen tunnistamista ja niistä kiinni pitämistä.

Vierailija
2/4 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastelin monta vuotta - välillä olin sairaslomalla ja sitten taas töissä. Itsemurhayritys, itsetuhoisuutta, vainoharhaista ajattelua, osastojaksoja jne. Lopulta jouduin luovuttamaan ja ilmoitin työnantajalle, että nyt on tilanne varmaan se, etten enää voi pitkiin aikoihin palata ja samaa mieltä olivat työterveyshuolto ja  työkyvyntutkimusyksikkö. Minut irtisanottiin (se oli rankkaa) ja nyt olen kotona eikä mitään hajua tulevaisuudesta. Toisaalta helpottavaa, kun nyt olen ns. nolla pisteessä eli ei ole enää mitään menettävää. Ja olen edelleen hengissä, vaikken sitä viime vuoden lopussa olisi uskonutkaan. Sain apua sähköhoidosta ja päiväsairaalasta. Sairaslomaa on vuoden loppuun nyt. Jonkinlainen alanvaihto on varmaan edessä, kun en kestä sellaista henkistä painetta ja rajuja työkuorman vaihteluita, mitkä edellisessä työpaikassa ja koko alalla vallitsevat. 

Ota asiat masennuksesi taustat puheeksi työterveyshuollossa. Työnantajallakin on velvollisuutensa tuollaisissa tilanteissa. Esimerkiksi osa-aikasairasloman kautta voi palata sarasloman jälkeen kevennetysti töihin. Itse kokeilin tätä, ei auttanut montaa kuukautta. Ehkä voit vaihtaa yrityksen sisällä tehtäviä? Pienessä firmassa ei varmasti onnistu, isommassa ehkä mahdollista. Voit hakea työeläkevakuutusyhtiöstä ammatillista kuntoutusta esim. sairasloman aikana. Itse hain ja minulle se on myönnetty. Se voi olla esim. työkokeilu tai koulutusta. Oletko oikeuteuttu aikuisopintotukeen?

Älä irtisanoudu hätiköidysti! Ja ole kärsivällinen, asioiden järjestyminen voi viedä aikaa ja montaa seinää tulla vastaan. Tärkeintä varmaan, että saisit levättyä, väsyneenä kaikki kaatuu päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin purkamaan tuota tilannetta sillä, että sairasloma heti ensi kättelyssä. Minusta kuukausi ensalkuun. Saat aikaa itsellesi. Mielesi ja kehosi on sekaisin. Tarvittaessa rinnalle aloitetaan masennuslääkitys ja sinulle sopiva terapia. Vasta kun olet voimaantunut, voidaan miettiä että mitäs sitten. Eli ne työongelmat ym.

Tsemppiä sulle!! Olen saman kokenut. Luulin pahimmillani, että kuolen. Selvisin kuitenkin ja nyt kaikki kunnossa... mutta pitkä helvetti se oli ja enempää en siitä halua edes puhua.

Vierailija
4/4 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee saikkua