Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aknen hoidosta

Vierailija
28.04.2014 |

Mitä lääkkeitä olette saaneet ihotautilääkäriltä ja onko ollut apua?

Olen kokeillut nyt yli 5 vuoden ajan eri tuotteita, viim. basironia useita kk, ei apua. Akne minulla ei varmasti pahin mahdollinen ole, mutta otsa ja posket jatkuvasti tulehtuneilla näpyillä joista jää arvet. :/ Ikääkin minulla jo 26v joten nyt tämä murkkuiän ihosta kärsiminen saa luvan loppua. Ongelma alkoi vasta noin 19-vuotiaana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan auttaa

Vierailija
2/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et käy pyytämässä ihotautilääkäriltä kunnon lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä salisyylihappoa. Rasvaisen akneihon pelastus. Supistaa ihohuokosia ja kuivattaa finnit.

Vierailija
4/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen lääkitys. E-pillerit voivat riittä, Vreya tai Diane Nova.

Vierailija
5/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisko Diane Novaa ottaa?

Vierailija
6/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puutosta sinkistä? Jos olet kasvissyöjä niin saattaa liittyä sinkin puutteeseen.

Vierailija
7/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihotautilääkärille, hän tutkii ihosi ja määrää kunnon lääkityksen. Turha lähteä kikkailemaan ja koittelemaan sitä sun tätä (etenkään käsikauppatavaraa) ihan randomina. 

Vierailija
8/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Diane Noivan joskus lopettaa, iho kahta kauheampi. Roaccutan pysyvä apu.

Vierailija
9/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:52"]

Onko puutosta sinkistä? Jos olet kasvissyöjä niin saattaa liittyä sinkin puutteeseen.

[/quote]

Jotkut hehkuttavat tuota sinkkiä iho-ongelmiin. Itse olen syönyt sinkkiä viime syksystä (minulla myös akne ja siihen auttaa minulla e-pillerit), sinkillä ei ole mitään vaikutusta akneen minulla. Mutta sen sijaan arvelen, että sinkki on parantanut vastustuskykyäni.

Vierailija
10/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:56"]

Kun Diane Noivan joskus lopettaa, iho kahta kauheampi. Roaccutan pysyvä apu.

[/quote]

Mulla ei auttanut Roaccutan, näpyt palasi muutaman kuukauden kuluttua kuurin lopettamisesta. Ja sivuoireet oli aivan kamalat kuurin aikana.

Tällä hetkellä kokeilussa Spironolactone joka on auttanut ihan kivasti. Googlatkaapa lääkkeestä lisää infoa.

Vierailija
11/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä oli sivuoireita?

Vierailija
12/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brevoxyl voide toimii hyvin

Vierailija
13/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnit palasi mullakin roaccutanin jälkeen, mutta huomattavasti vähemmän. Nyt kun tulee vain muutamia satunnaisia näppyjä, olen huomannut että bio-oil auttaa. Ihoni on pintakuiva, mutta erittää runsaasti talia (paljon mustapäitä). Varmaan joku vastaava kasvoöljy ajaa saman asian!

Vierailija
14/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:56"]Kun Diane Noivan joskus lopettaa, iho kahta kauheampi. Roaccutan pysyvä apu.

[/quote]

Minulla toimi diane nova juuri niinkuin piti, eikä ollut ongelmia lopettaa. Vaikutus on varmasti yksilöllinen.

Vierailija
15/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 22:17"]

Mitkä oli sivuoireita?

[/quote]

No perus ihon ja limakalvojen tosi paha kuivuminen. Jouduin lisäämään rasvaa esim. käsiin varmaan 30 kertaa päivässä. Yöksi levitin järkyttävän rasvakerroksen käsiin ja nukuin puuvillahanskat kädessä. Naama oli aina punainen ja kiristävä, huulet repeili kuivuudesta.

Pahinta oli kuitenkin ihan kamala selkäsärky. Kipu oli ihan selkeästi yhdessä nikamassa (kävin siis hierojalla ja ortopedilla) ja mikään muu ei kipuun auttanut kuin Roaccutanin lopettaminen.

Myöskin oikealle puolelle selkään tuli kummallisia vihlasuja monta kertaa päivässä. Syytä ei tällekään löytynyt.

Ikinä en enää suostuisi kyseistä lääkettä syömään. En ikinä.

Vierailija
16/16 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:52"]

[/quote]

Jotkut hehkuttavat tuota sinkkiä iho-ongelmiin. Itse olen syönyt sinkkiä viime syksystä (minulla myös akne ja siihen auttaa minulla e-pillerit), sinkillä ei ole mitään vaikutusta akneen minulla. Mutta sen sijaan arvelen, että sinkki on parantanut vastustuskykyäni.

[/quote]

Oikeissa mineraalimeikeissä oleva sinkki auttoi ainakin minua ja samaa raportoi kaverini vasta. Vahingossa tuli myös testattua sinkitön mineraalimeikki ja finnit osittain palasivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi