Magneettikuvaus ja imetys?
Olen menossa alaselän magneettikuvaukseen reumaepäilyn takia. Saako tuon toimeenpiteen jälkeen imettää normaalisti?
Kommentit (11)
Magneettikuvauksesta käytetään usein gadoliniumia sisältävää kontrastiainetta. Joskus ainakin oli 24 tunnin suositus olla imettämättä, jos kontrastiainetta on käytetty. Myöhemmin on tosin todettu, että kontrastiainetta erittyy maitoon todella vähän ja kyseistä ainettahan käytetään myös ihan kaiken ikäisiä vauvoja kuvattaessa. Kysy röntgenhoitajalta, he tietävät nykyiset suositukset.
Riippuu kuvauksesta.
Mulla ei selän kuvauksessa tarvittu aineita.
Soita sinne ja kysy Imetyksestä.
Minulla ei käytetty mitään aineita, kun olin magneetissa samasta syystä, reumaepäilynä. Muistaakseni ruokalun suhteen oli jotakin rajoituksia.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:32"]
Kysy myös saatko syödä
[/quote]
MIksi alapeukutus? Ihan asiallinen huomautus myös magneettitutkimusten suhteen. ohis
Kiitos teille! Soitinkin mutta käskettiin soittaa huomenna uudestaan. Kysyn myös syömisestä. En oo alapeukutellu syömistä :) En kyllä tiedä mitä ihmettä teen jos en saa imettää kun ei huoli vauva pulloa!
Hörppyytät. Kyllä todennäköisesti saa imettää. Kyllä se siitä järjestyy, kuvaus on aika helppo juttu. Tsemppiä!
saa.