Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö terveellinen ruokavalio ole hirveän vaikea toteuttaa?

Vierailija
10.12.2020 |

Ensimmäinen kysymys: määritä terveellinen.
Söin töissä välipalaksi skyriä ja mustikoita. Työkaveri piti skyriä epäterveellisenä. On paleo-ruokavaliolla itse.
On niin monia totuuksia ravinnosta, että ota siitä nyt sitten selvää, miten pitäisi oikeaoppisesti syödä!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä selvä.

Voit pitää mielipiteesi.

Vierailija
2/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kasviksetkin on nykyään täysin ravintoköyhiä ja ruoka saastunutta. Tässä huikean ylikansoitwtussa maailmassa ei ole pitkiin aikoihin nähty mitään terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kasviksetkin on nykyään täysin ravintoköyhiä ja ruoka saastunutta. Tässä huikean ylikansoitwtussa maailmassa ei ole pitkiin aikoihin nähty mitään terveellistä.

Tee kuten parhaaksi näet.

Vierailija
4/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aiheuttaa aggressiivisuutta varsinkin vhh- laisissa. Hiilarien puutetta?

Vierailija
5/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata itse niin on vähemmän saastunutta.

Vierailija
6/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun välttää turhaa sokeria, huonoa rasvaa ja lisäaineita/pitkälle jalostettuja tuotteita niin pääsee jo pitkälle. Maalaisjärjellä pääsee jo pitkälle. Puuro on terveellisempi aamupala kuin sokerikuorrutetut murot, pähkinät terveellisempi välipala kuin suklaamurot jne.

Vierailija
7/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallisterveellinen on, mutta oikeasti terveellinen ei ole yhtään vaikeaa toteuttaa.

Vierailija
8/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä terveellinen ruokavalio ei ole vaikea toteuttaa.

Toki mun filosofia on se, että pyrin välttelemään vaan niitä todella epäterveellisiä juttuja sen sijaan, että söisin pelkästään niitä terveellisimpiä ruokia. Tästä syystä syön välillä ravitsemuksellisesti vähemmän optimaalista. En ole ihan täysin vakuuttunut, että ruokavalion tarkemmalla viilaamisella olisi merkittäviä positiivisia vaikutuksia mun terveyteen ja hyvinvointiin.

Vierailija
9/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun välttää turhaa sokeria, huonoa rasvaa ja lisäaineita/pitkälle jalostettuja tuotteita niin pääsee jo pitkälle. Maalaisjärjellä pääsee jo pitkälle. Puuro on terveellisempi aamupala kuin sokerikuorrutetut murot, pähkinät terveellisempi välipala kuin suklaamurot jne.

Etkä pysty sanomaan, mikä on sitä huonoa rasvaa. Etkä sitä, että aamupala ei ole välttä,ätön.

Vierailija
10/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravinnosta kyllä ole mitään montaa totuutta. Yleensä sellainen ruokavalio, jota noudattamalla itse voi hyvin, on myös terveellisin, ei ole mitään standardiratkaisua. Ravitsemussuositukset on melko hyvä, tieteeseen pohjautuva perusta syömiselle.

Vierailija
11/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ravinnosta kyllä ole mitään montaa totuutta. Yleensä sellainen ruokavalio, jota noudattamalla itse voi hyvin, on myös terveellisin, ei ole mitään standardiratkaisua. Ravitsemussuositukset on melko hyvä, tieteeseen pohjautuva perusta syömiselle.

Kerro, mihin tieteeseen se virallinen pohjautuu.

Vierailija
12/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallisterveellinen on, mutta oikeasti terveellinen ei ole yhtään vaikeaa toteuttaa.

Joo, suositellaan keinorasvoja ja tekoruokaa.

Vierailija
13/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suositella. Luepa suositukset uudestaan. 

Vierailija
14/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen syöväni terveellisemmin, kun olen jättänyt pois sokerin ja huonot hiilarit, muuten syön ihan kaikkea. Ei ole ollenkaan vaikeaa olla syömättä pullaa, karkkia, suklaata, jäätelöä, vaaleaa leipää tai juomatta alkoholia ja limuja jne...

Vierailija
15/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suositella. Luepa suositukset uudestaan. 

Kuule, lue sinä ihan ekan kerran.

Vierailija
16/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin hyvin ja toteutan ruokavaliota, jossa on paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja, kokojyväviljaa ja kalaa. Syön kolme kunnon ateriaa, en välipaloja tai iltapalaa. Aamulla jugurttia, marjoja, hedelmä, leipää juustolla ja tomaatilla, maitokahvia. Lounaalla keittoa tai salaattia, leipää, hedelmä, kahvi ja pieni makea(eilen pala pannaria, tänään kaksi pikkuleipää). Päivällisellä yleensä kalaa(eilen haukimureketta, tänään silakkapihvejä), perunaa, kasviksia tai juureksia, pieni jälkiruoka(eilen marjarahka, tänään varmaan mango, kun niitä eilen ostin)

Vierailija
17/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä pysty sanomaan, mikä on sitä huonoa rasvaa. Etkä sitä, että aamupala ei ole välttä,ätön.

Etkä sinä, että aamupala olisi haitallinen. Kirjoittaja ei missään väittänyt, että aamupala olisi välttämätön.

Vierailija
18/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä juuri! Eikö se ruokavalio ole terveellinen silloin kun itse kokee voivansa hyvin?

Itse en todellakaan syö mitään trendiruokia (smoothieita, avokadoja, en edes pähkinöitä kun en niistä yhtään pidä). Silti olen hoikka ja voin hyvin. Välttelen sokeria, en pidä makeasta ylipäänsä.

Terveelliset ruuat muuttuu jatkuvasti. Esim skyrit hyvä esimerkki, niitäkin kai alussa pidettiin terveellisenä, nyt nekin on suurimman osan mielestä pahasta.

Vierailija
19/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä sinä, että aamupala olisi haitallinen. Kirjoittaja ei missään väittänyt, että aamupala olisi välttämätön.

Et siis pystynyt kertomaan niitä huonoja rasvoja.

Vierailija
20/39 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä varmaan suurin osa ihmisistä tietää, että esim. avokadosta, pähkinästä ja lohesta saatu rasva on terveellisempää kuin munkkipossusta tai sipseistä saatu rasva. Joillekin sopii aamupalan syönti, toiset pärjäävät ilman, tee mikä parhaiten sopii sinulle yliajattelematta kaikkea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi