Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi on niin vaikeeta saada töitä? Vain asiallinen keskustelu kiitos!

Vierailija
10.12.2020 |

Mikä siinä on ettei pätkän jälkeen saa enää mistään töitä? Minulla on vaihtelevasti kaupan- alan ja toimistotyön kokemusta. Olen aina ollut töissä.

Nyt sitten 1,5 vuotta työttömänä. 1 työnantaja huokaili ja sanoi että ottavat mieluummin talon sisältä työntekijöitä koska muuten tulee satoja hakemuksia.

Suomessa on viimeiset 20 vuotta ollut tällaista. Iso maa, 5 miljonaa ihmistä ja silti on ihan oikeasti 20- 500 hakijaa kaikkiin asuntoihin ja työpaikkoihin.

Mikä mättää? Te- toimistolle olen antanut palautetta siitä ettei heitä kiinnosta a skapaan auttaa ihmisiä työllistymään. Helsingissä tällaista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla sitten ole mitään asiaa, jos vaaditaan vain asiallista keskustelua.

Vierailija
2/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on niin paljon ilmaisia orjia joihin voi aina vaihtaa kun edellinen on raipattu puhki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä koulutus sulla on? Voisitko ajatella kouluttautua toiselle alalle, vaikka oppisopimuksella? Vanhustyöhön tarvitaan aina tekijöitä, oletko sitä miettinyt?

Perinteinen toimistotyö on katoamassa ollut jo pitkään, sieltä ei kannata yrittää. Kaupanalalla on näköjään lähinnä ekstraajille kysyntää. Oletko jokaisessa vuokrafirmassa kirjoilla? Varastot, logistiikkakeskukset yms. etsivät aina työntekijöitä, tosin nekin paiakt taitaa mennä vuokrafirmojen kautta.

Vierailija
4/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä vastaat tavallaan ihan itse kysymykseesi: töitä ei ole. Hakijoita on enemmän kuin työpaikkoja. Jos sinulla on idea, kuinka luoda yksityisen sektorin työpaikkoja, niin ala ihmeessä toteuttaa sitä eli perusta yritys tai yritä myydä ajatus jollekin toiselle jotta hän voisi sen tehdä ja sitä kautta työllistää.

Vierailija
5/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä vastaat tavallaan ihan itse kysymykseesi: töitä ei ole. Hakijoita on enemmän kuin työpaikkoja. Jos sinulla on idea, kuinka luoda yksityisen sektorin työpaikkoja, niin ala ihmeessä toteuttaa sitä eli perusta yritys tai yritä myydä ajatus jollekin toiselle jotta hän voisi sen tehdä ja sitä kautta työllistää.

Luulin että pääkaupunkiseudulla töitä on alalla kuin alalla. Eri asia sitten tuleeko sillä palkalla toimeen.

Vierailija
6/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa hakijoita, liian vähän työpaikkoja. Kysynnän ja tarjonnan laki on vituillaan. Vaikka toimistotyöhön hakisi 500 hallintotieteiden maisteria, yksi voidaan valita ja 499 jää ilman. 

Vierailija
7/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt vaihtaa alaa, on ollut työnhaun ammattilainen briiffaamassa, laitettiin cv kuntoon, tehtiin harjoitushaastatteluita ym. En saanut yhtäkään paikkaa, siksi kun olen vain niin paska. Sitä en tiedä, miksi aloittajalla ei onnistu.

Vierailija
8/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea saada töitä, koska en ole hyvä tyyppi. En ole sosiaalinen enkä osaa "myydä" itseäni. Harmittaa, koska työt teen paremmin kuin moni muu.

Vierailija
9/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne Helsingissä on tosi surkea. Olen kohta itsekin pian luovuttamispisteessä. Hakupaperit on vetämässä nyt neljättä ja viidettä kertaa koulutukseen. Jos sitä kautta voisi laittaa oman yrityksen pystyyn. Kohta en enää jaksa yrittää. Töiden hakemisen olen todennut turhaksi. Olen korkeakoulutettu hallinnon ammattilainen. Kaltaisiani osaajia on vain liikaa paikkoihin nähden. Kukaan ei halua palkata minua, koska CV:ssä on pari aukkoa.

Vierailija
10/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä jonkun syyn keksii, miksei tule palkatuksi. Liian nuori, liian vanha, rikkinäinen työhistoria, liian kokenut, väärää kokemusta, ihan kokematon. Väärä sukunimi, sukupuoli, maailmankatsomus.

Ja sitten on se porukka, joka työllistyy ja on haluttua työvoimaa. Ja ne, jotka tekevät mitä osaavat yrittäjinä.

Eiku uutta hakemusta tulille.

Vierailija
11/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää (!) olla suhteet. Se on tärkein asia työelämässä. 

Vierailija
12/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin että pääkaupunkiseudulla töitä on alalla kuin alalla. Eri asia sitten tuleeko sillä palkalla toimeen.

Töitä ei täällä ole. Minua ei palkattu edes osa-aikaiseen varastotyöhön. Olen työskennellyt vaativissa kaupallisissa ja hallinnollisissa tehtävissä, sekä kotimaassa että ulkomailla.

Vierailija
13/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistämisestä (ja työntekijästä eroon pääsystä) on tehty Suomessa niin vaikeaa ja kallista että työntekijöitä ei palkata kuin äärimmäisen pakon edessä.

Vierailija
14/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut olla viikkoa kauempaa työttömänä kun en nirsoile työn suhteen. Olen tehnyt töitä laidasta laitaan, osa omaa alaa ja osa ei. Joskus ollut surkea palkka, nyt taas sellainen että tulen hyvin toimeen. Olen ottanut myös pienempiä pätkiä vastaan, parin päivän hommiakin. Aina työnantajat ovat cv:tä katsoessaan kehuneet siitä että olen tehnyt monipuolisesti erilaisia töitä. Töitä olen saanut vuokrafirmoista ja ihan suoraan firmoista kysymällä. Mutta tiedän että tietyillä aloilla hakeminen erilaista ja paikkoja vähemmän. Mutta joskus olisi ehkä ihan hyvä tehdä niitä "hanttihommia" ja oman alan ulkopuolelta koska se näyttää paremmalta cv:ssä kuin se että on ollut vuoden työttömänä. 

Vierailija
15/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aikani tehnyt hanttihommia, en enää, niistä ei hyödy mitään, lähinnä siinä menee terveys., . 

Olen parhaillaan hakenut kouluun ja haen jatkossakin opiskelemaan vain, en töihin. 

Aion tehdä jatkossa vain sellaista työtä joka minua kiinnostaa, kunhan olen opinnot päättänyt, tehkööt muut halpistyötä josta saa vain ihottumaa. 

Jos teen jatkossa jotain konkreettista teen sen vain itselleni, ehkä jollekkin tutulle joka sen ansaitsee. Tämä yhteiskunta(länsimainen kapitalismi) tässä muodossa ei ansaitse ahkeraa tekijää, kun hänelle jää luu käteen tuotosta ja kipeä selkä toteutuksesta. 

Vierailija
16/16 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa yritys ja myydä tuotetta tai palvelua isommille yrityksille. Yrityksillä on rahaa ja he ostavat hyviä tuotteita tai palveluja. Yksityiset kuluttajat sen sijaan yleensä säästävät ja ostavat kaiken mahdollisimman halvalla.