Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisittekö tällaisen työpaikan vaihdon?

Vierailija
28.04.2014 |

Oon ollut toimistotöissä viimeiset 8 vuotta. Oon tänne palstallekin kirjoitellut siitä, kuinka kypsä oon tähän työhön. Oon nyt tehnyt päätöksen, että jotain pitää tehdä. En halua kiusata mielenterveyttäni enempää jatkamalla tätä puuduttavan tylsää työtä.

Mun nykyinen bruttopalkka on 2300€/kk. Verojen jälkeen käteen jää 1750.

Oon aikoinani ollut kahvilassa töissä ja viihdyin aivan superhyvin. Se on juuri sitä mitä haluan tehdä. Siinä näkee ihmisiä ja se on palvelutyötä. On edes jonkin verran jaloilla olemista ja kävelyä (verrattuna nykyiseen, kun vain istua nökötän sen 8 tuntia putkeen).

Palkka mulla tippuisi alle 1500:een ja siitä vielä verot pois. Veikkaisin, että käteen jäisi joku 1200-1300...?

Oonko aivan idiootti, kun edes harkitsen tällaisia? Siis olettaen, että koskaan pääsisin sinne kahvilaan töihin :D Eihän nykyään meinaa mihinkään päästä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:35"]

Meillä on ns. ydinperhe, saan ansiosidonnaista, 1 lapsi ja mies töissä. Talon laina on maksettu, joten pärjäämme joten kuten. Etelänmatkoilla tai Lapissa käymistä joutuu rajoittamaan varmaan ... rakastan lähimatkailua ja patikointia kansallispuistoissa = halpaa.

[/quote]

Ok, teillä on aika eri tilanne kuin meillä. Meillä on iso talolaina, 4 lasta ja mies aloitti juuri uudessa työpaikassa eli hänenkin palkkansa tippui... Joka tapauksessa ihailen sua sun rohkean päätöksen johdosta!

ap

Vierailija
22/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mahdollisuus mennä kahvilaan töihin nykyisen työsi lisäksi esim. viikonloppuisin tai pari iltaa viikossa? Näkisit ihan käytännössä, onko kahvilatyö edelleen sitä, mitä muistat ja haluat. Tietenkin voi olla vähän rankkaa tehdä kakkostyötä, mutta jos saisit tunteja sopivasti. Tietenkin saisit lisätulojakin, ja ne kannattaisi laittaa ehdottomasti säästöön tulevaisuutta varten. Samalla näkisit, olisiko sinulla käytännön mahdollisuuksia päästä kokopäiväiseksi kahvilatyöntekijäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile muutama kuukausi elellä sillä kahvilatyöntekijän palkalla niin saat paremmin tuntumaa riittääkö rahat. Samalla saat vähän rahaa säästöön. :)

Työ, jossa viihtyy, on tietenkin paras vaihtoehto, mutta kyllä se palkkakin lämmittää ja auttaa monessa asiassa! Jos tuntuu, että vähempikin palkka riittää ilman, että alkaa tulla rahahuolia ja stressiä, niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa!

Vierailija
24/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi: säästä nykyisen nettopalkkasi ja kahvilatyöntekijän nettopalkan erotus vaikka seuraavat 6 kk. Näin saat selville, pärjäätkö niillä tuloilla. Mielekkäämpi työ tietenkin auttaa jaksamaan, mutta eläminen pitää maksaa joka tapauksessa, vaikka olisi työtön.

Vierailija
25/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä päästä tekemään viikonloppu tai iltahommia kahvilaan, jos sellainen kiinnostaa. Itse en kyllä vaihtaisi jos palkka on huonononemassa noin paljon.

Vierailija
26/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun työ alkaa kyllästyttämään, niin aletaan etsiä vähemmän vaativaa työtä. Ja sitten ihmetellään että miksi naisilla on huonommat palkat kuin miehillä.

Mieti mitä mies tekisi tilanteessasi? Hän pyytäisi vaativamman työn, lisää vastuuta ja palkankorotuksen.

Vierailija
27/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo talolaina on ongelmallinen ja miehen madaltuneet ansiot. Mitä jos ihan miettisit alusta asti vaikka työpsykologin kanssa mitä ominaisuuksia mieluisassa työssäsi olisi ja mitä siinä ei saisi olla. Ehkä löytyisi joku liikkuvampi ja asiakaspalveluun suuntautuneempi oman alasi työ, jossa nykyisestä työkokemuksestakin olisi hyötyä

Kahvilatyö voi olla hauskaa hetken aikaa, mutta luulisin sen olevan todella raskasta fyysisesti. Työajatkaan eivät välttämättä ole ideaalit ja kun palkkauskin on huono...

Itse tykkään omasta työstäni mm. juuri siksi, että saan liikkua päivät pitkät. En tosiaankaan tee istumatyötä ja saan suunnitella työtäni itse mielin määrin. En voisi istua 40 tuntia viikossa paikoillani, joten ymmärrän sinua ap!

Vierailija
28/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko kun äiti ja opettaja puhui miksi läksyt pitää tehdä. Juuri tuota he tarkoittivat.

Vierailija
29/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:47"]

Eli kun työ alkaa kyllästyttämään, niin aletaan etsiä vähemmän vaativaa työtä. Ja sitten ihmetellään että miksi naisilla on huonommat palkat kuin miehillä.

Mieti mitä mies tekisi tilanteessasi? Hän pyytäisi vaativamman työn, lisää vastuuta ja palkankorotuksen.

[/quote]

Ai. Tiedätkö mitä mun mies teki? Hän kitkutti työssä josta maksettiin hyvin, mutta työilmapiiri oli huono. Vuosien kituuttamisen jälkeen, hän meni ja hankki toisen työn josta tosin maksetaan paljon vähemmän kuin vanhasta.

Kuulostaako tutulta? Mun mielestä kuulostaa (pientä eroa lukuunottamatta) aika pitkälti mun tilanteelta. Eli ei meidän ainakaan meidän perheessä ole hurjaa eroa miehen ja naisen välissä.

Sanottakoon, että mun mies on sillä kannalla että jos viihdyn näin huonosti mun nykyisessä työssä, niin sitten on vaihdettava toiseen hommaan.

ap

Vierailija
30/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:47"]

[/quote]

Ai. Tiedätkö mitä mun mies teki? Hän kitkutti työssä josta maksettiin hyvin, mutta työilmapiiri oli huono. Vuosien kituuttamisen jälkeen, hän meni ja hankki toisen työn josta tosin maksetaan paljon vähemmän kuin vanhasta.

Kuulostaako tutulta? Mun mielestä kuulostaa (pientä eroa lukuunottamatta) aika pitkälti mun tilanteelta. Eli ei meidän ainakaan meidän perheessä ole hurjaa eroa miehen ja naisen välissä.

Sanottakoon, että mun mies on sillä kannalla että jos viihdyn näin huonosti mun nykyisessä työssä, niin sitten on vaihdettava toiseen hommaan.

ap

[/quote]

Ai niin ja lisään vielä, että mulla on parempi palkka kuin mun miehellä ;) Eikä ole ensimmäinen kerta, kun on tämä tilanne.

ap

Vierailija
31/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tekisi työtä, jossa en viihdy. Mutta ap, olet tainnut valinnoillasi (4 lasta ja iso asuntolaina) aiheuttaa sen, ettei valinnanvaraa juuri ole :( Kaikkea kun ei voi saada. Laske nyt vielä kuitenkin tarkkaan. Kahvilatyö olisi varmaan juuri sinun juttusi - ymmärrän hyvin, kun itsekin nautin kovasti touhuamisesta ja asiakaspalvelusta.

Vierailija
32/32 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap niin, että koitat nyt saada sitä kahvilatyötä ensin. Tosiaan vaikea päästä. Sitten, jos pääset, saat tietää lopullisen palkan ja voit tehdä päätöksen, että uskallatko lähteä. Vaikea kuvitella, että täysillä tunneilla palkka olisi 1500€?Muuten olen sitä mieltä, että unelmat täytyy toteuttaa. Itsekin olen nyt ansiosidonnaisella päivärahalla hetken siksi, että pääsisin opiskelemaan alaa, jota oikeasti haluan tehdä työkseni (olen +30v.). Rahatilanne p:stä, mutta hätä keinot keksii ja olen oppinut elämään tuhlaamatta...vielä 30-35v. työelämää jäljellä, ei voi koko elämää tuhlata työssä, jossa ei viihdy. Ei se sille työpaikallekaan hyväksi ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi