Kotona tehtävä ilmainen hiivatesti!? Voiko olla totta/luotettava?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2105668
Siis tommoseen törmäsin kun googlailin hiivasyndroomajuttuja. Tein testin ja hetihän tossa lasissa alkoi olla noita "jouhia". Ensimmäiseksi siis aamulla ennenkuin on syönyt mitään. Voisko joku muu kokeilla jos ei ole laittanut vielä MITÄÄN suuhunsa, edes vettä.
Taustalla mulla on siis pitkään jatkunut vatsavaivat, ilmavaivoja, mutta suurimpana ongelmana emättimen epätasapaino ja nyt olenkin ottanut kerran viikossa kuurina lääkärin määräyksestä Fluconazolia emättimen hiivan häätöön. Mutta ilmeisesti vielä on vaivaa???
Ja ei, en syö sokeria tai pastaa tai edes hiilaria kovin paljoa. Voi sanoa, että ruokavalioni on todellakin kunnossa jo nykyisellään ja painoakin normaalipainon alarajalla. Nukun ilman alkkareita, syön maitohappobakteereja ja käytän välillä toosaankin niitä puikkoja.
Kommentit (8)
kyl toi testi toimii. Miehellä oli, minulla ei.
Hiivasyndrooma on yhtälailla miesten, kuin naistenkin ongelma. Kiusallinen vaiva. Aiheuttaa mm. voimakasta kutinaa, tai oikeastaan kihelmöintiä miltei koko vartalon iholla. Iho kuivuu helposti. Voimakas kihelmöinti alkaa yleensä, jos syö jotain todella makeaa, esim. suklaata tai muuta, missä on paljon sokeria.
Normaalisti esim. aamupalani on kuppi kahvia, maitorahkaa ja marjoja (ilman lisättyä sokeria) ja ruisleipä. LOunaalla iso salaatti kanalla/kalalla/punaisella lihalla. Pähkinöitä syön myös... Välipala myöskin rahkaa/hedelmää tms. Ja päivällisellä pieni annos kotiruokaa isolla salaatilla/keittoa taikka samoin kuin lounas ja iltapala melko sama vakio kuin aamupalakin.
Joskus tietty herkkuja syön mutta sanotaan, että korkeintaan kerran viikossa, joskus vain muutamia kertoja kuussa. Alkoholia juon, jos on jotkut juhlat ja silloin kyllä enemmän kuin vain annoksen tai kaksi, mutta en ikinä "tissuttele", koska en saa siitä mitään.
Että ruokavaliostani ei oikein voi vikaa etsiä. Myöskään diabetesta minulla ei ole. Sokeriarvotkin tarkistettu muutamiakin kertoja. Joskus nuorena (nyt olen 34v) minulla oli samaa hiivavaivaa, joka loppui parin kuukauden hiivalääkekuurilla varmaankin useaksi vuodeksi. Mutta nyt taas sama vaiva! Ärsyttävää! Nyt olen näitä hiivapillereitä syönyt n. kuukauden. Kai se on jatkettava niitä kerta viikkoon edelleen, jotta loppuu koko homma!
kokemuksia?
ap
Fluconazol, eli sitä 150 mg kerran viikossa.
ap
Nostan..