Osa-aikatyöläiset, mitä työtä teette?
Otsikossa siis kysymys.. etsin osa-aikatyötä opintojen oheen. Omalla alallani niitä on vähän. Kaipailisin ideoita.
Kommentit (25)
Hyllytän panimotuotteita kaupassa. Työnantaja on firma, jolta panimo on ostanut hyllytyspalvelut. Plussana työ on helppo oppia, opiskelujen vastapainoksi ei vaadi liikaa ajattelua, ja saa kuntoilua. Miinuksena työpäivän pituutta ei usein tiedä etukäteen tarkalleen, koska se riippuu hyllytettävän kuorman koosta, ja kiireisintä ja eniten töitä on muiden loma-aikoina ja pyhien alla.
Siivousta 20 tuntia/viikko. Saan soviteltua päivärahaa lisäksi koska aiemmin mulla oli enemmän tunteja viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyntiä
Niin tarkoitus oli saada palkkaa eikä harrastus provikoilla joita ei tule.
Kuvitteletko oikeasti, että kaikki puhelinmyyntifirmat on huijarifirmoja? Ei ole.
Mulla on 8 €/h takuupalkka, joka tulee vaikken saisi myytyä mitään. Mitä enemmän myy, sitä paremmin tienaa. Aloitin työt syksyllä 2018 ja palkat on aina maksettu oikein ja ajallaan.
On silti erittäin huono idea suositella puhelinmyyntiä kun enemmistö niistä on hyväuskoisten huijausta. Luvattu palkka on oikeasti parhaan myyjän provikkapalkka eikä kirjallista sopimusta saa millään.
En suositellut puhelinmyyntiä vaan kerroin mitä työtä teen.
Oletko sitten sitä mieltä, että töitä etsivän ei pitäisi edes harkita puhelinmyyntiä? Jos olet, perustele miksei osa-aikatöitä etsivä opiskelija saisi edes harkita hyviä puhelinmyyntifirmoja.
Koska niitä on niin vähän.
Entä sitten? Jos töitä on vaikea löytää, yhtään hyvää työpaikkaa ei kannata sulkea pois pelkkien ennakkoluulojen takia.
Olen käynyt MLL:n lastenhoitokurssin ja mulle tarjotaan niiden kautta keikkaa melkein joka viikko. Menen siis perheisiin vahtimaan lapsia sillä aikaa kun vanhemmat on jossain muualla.
Henkilökohtaisen avustajan työtä tein hetken, mutta en myöskään suosittele sitä kenellekään.