Kuinkako monta levähdystaukoa tarvitsisit 1000km matkalle?
Me mentiin 3 tauolla. Kahvitauko+wc, ruokatauko+wc ja wc tauko. Matkassa myös puoltoista vuotias ja yli 4 vuotias. Oli myös evästä autossa,mutta pysähdyttiin syömään lämmin ruoka. Pienemmälle oli eka reissu ja huuto alkoi vasta viimeisten 20-30km aikana.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:20"]Yhden tauon pidän tuolla matkalla, jos olen yksin liikkeellä. Kerran menin ilman taukoja, ja kyllä siinä alkoi silmissä sumeta viimeisten kilometrien aikana. Viimeksi mentiin puolivuotiaan kanssa ja pidettiin tauko kahden tunnin välein, että lapsi pääsi välillä pois istuimesta eri asentoon ja ruokailemaan. Aikaa kului 13 tuntia.
[/quote]
Kerroppas kauan jaloittelitte kerralla. Kesä vai talvi?
[/quote]
Keskellä talvea mentiin. Tauot pidetiin huoltiksilla, että saatiin vaipatkin vaihdettua samalla. 20-30 minuuttia meni tauoilla.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:10"]
Me mentiin 3 tauolla. Kahvitauko+wc, ruokatauko+wc ja wc tauko. Matkassa myös puoltoista vuotias ja yli 4 vuotias. Oli myös evästä autossa,mutta pysähdyttiin syömään lämmin ruoka. Pienemmälle oli eka reissu ja huuto alkoi vasta viimeisten 20-30km aikana.
[/quote]
Ai autolla... Mä olin tulossa vastaamaan, että ultramatkallako. Että määrittele pysähdystauko :D
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 21:23"]
Menisin tuollaisen matkan junalla, joten eipä siinä taukoja tarvita. Sen kun on ja nauttii maisemista... tai todennäköisemmin vielä yöunista makuuvaunussa.
[/quote]
Joka paikasta ei mene junia tässä maassa. Meiltä on lähimmälle juna-asemalle nykyisin 200 kilsaa.
Ekan 250 km jälkeen tankkaus ja ruokatauko. 500 km kohdalla yöpyminen. 750 km kohdalla taas tankkaus ja ruoka. Eli olisko toi sitten kolme pysähdystä? Ja tämä siis oletuksella, että matka ajetaan Suomessa. Saksassa voi hurauttaa pidemmänkin matkan yhtenä päivänä, kun nopeudet on vähän kovempia :-)
Lakisääteinen lepotauko 4,5h jälkeen, ajoa noin 400km. Tämän jälkeen ajoa toisen noin 400km ja vuorokausilepo 9-11h. Loput noin 200km sitten yhtä soittoa. Olen rekkakuski joten lakipykälät tulevat tässä asiassa vastaan.
Henkilöautolla ajaessa menisi varmaankin yhdessä tai kahdella kahvi -ja wc-pysähdyksellä.
Kymmeniä. Harrastan geokätköilyä ja käyttäisin matkaan 2-3 päivää, ellei olisi ehdotonta pakkoa ajaa nopeammin.
Menisin tuollaisen matkan junalla, joten eipä siinä taukoja tarvita. Sen kun on ja nauttii maisemista... tai todennäköisemmin vielä yöunista makuuvaunussa.