Tympii tuo ylimielinen Sivumaku-bloggaaja
On kyllä mennyt maku tohon Sivumaku-blogiin. Herra ulvoo koko ajan, että kaikkien muiden blogeissa on piilomainoksia. Ei toki hänellä, vaikka hän kaupallisella sivulla bloggaakin. Ja aina kun Jani tekee jonkun makkarakastikkeen itse, se on "kevyesti paras koskaan syömäni". Itsekehu ja toisten bloggaajien dissaaminen on ihan huippuluokkaa.
Toinen ärsykki on viestintänainen Katleena Kortesuo. Kamalan haukkuvia kommentteja kirjoittelee, ei ole lähelläkään viestintäalan ammattilaisen toimintaa.
Kommentit (33)
Tyyppi valittaa aina siitä, kun lapsiperheet ei vaivaudu kokkaan sitä ja tätä ja tota. Jotenkin huvittavaa, kun tollanen maailman kliseisin hipsteri silmälaseineen jauhaa tommosta. Tervetuloa vaan sieltä mainosmaailmasta oikeeseen elämään...
Sen reseptit ovat kamalan raskaita. Aina jumlattomasti rasvaa ja lihaa, taas oli vaan jotain ribsejä. Kaipaan helppoja ja kevyitä kotiruokia, tyyliin salaatit, keitot, laatikot.
Minä vilkaisin ja ihmettelen miksi lapseton mies miettii lapsiperheiden syömisiä. Ei kyllä kolahtanut reseptit, eikä vaimonkaan. Jotenkin aina liikaa kaikkea sekaisin. Parsa on ihanaa ihan sellaisenaan.
Toi vaimon blogi on kauhean kliseinen. Just sellainen "hei mulla on tosi valkoista ja mä fiilistelen ja pukeudun valkoiseen ja fiilistelen ja laittelen tätä valkoista kotiani ja valkoista ruokapöytääni ja valkoista elämääni".
Samoin ihmettelen, kun Jani tuntuu näkevän hirveästi vaivaa muista. Milloin haukkuu muita bloggaajia, kun ovat niin pahoja piilomainostajia, milloin tulilinjalla ovat laiskat lapsiperheet, jotka eivät opeta lapsiaan syömään ja käyttäytymään.
Olin aika samanlainen silloin, kun mulla ei ollut lapsia, pelkkä ura vain. Kummasti ovat kulmat hioutuneet ja elämään tullut perspektiiviä. Meillä ei edelleenkään syödä eineksiä pääruokina, mutta joskus saatan ostaa pakastimeen hätävaraksi vaikka pari Saarioisten nakkikeittoa. Ovat mielestäni ihan kelvollista ruokaa silloin tällöin, kun syö sen kanssa ruisleipää, maitoa ja hedelmän. On kauhean ylimielistä, kun Jani hehkuttaa sitä miten hän ei ole vuosiin syönyt eineksiä ja kauhistelee, kuinka joku voi olla niin laiska jaadi jaa.
Huvittaa kliseisyys. Mainosala, mustasankaiset lasit ja pukeutuu nykyään mukamas katu-uskottaviin maihreihin kuten kaikki punavuorelaiset tai Tampereella pispalalaiset rikkaammat hipsterit.
Surullista, että miehen pitää syyllistää naisia, jotka sen ruuan usein kotona tekee.
Vaimon nimi? Onko hänellä siis oma blogi?
Kyllä alkoi muakin ottaa päähän. Tosi neuroottisen oloinen tyyppi. Häntä ärsyttää kun lapsiperheet ostaa eineksiä, mutta itselle on kuitenkin ihan ok käydä syömässä hampurilaisia ravintolassa välillä... Voi vittu. Tuliko mieleen, että kaikilla ei ole varaa käydä ravintolassa syömässä kerran viikossa, jos on vaikka 4 lasta? Ja muutenkin lasten kanssa ravintolaan meneminen ei ole ihan sama kuin ilman niitä, jos siis ovat vielä pieniä. Helpompaa syödä kotona.
Onko tollasia ihmisiä oikeasti? Tyyppihän on ihan kuin mansen versio jäbä leissonista!
Hah hah hassuinta on se, että minä joka aloitin ketjun, olen eräs Janin tuttu, jota hän taitaa pitää kaverinaankin. Olen myös kirjoittanut suuren osan näistä kommenteista ja keskustellut itseni kanssa. Nyt Jani oikeasti luulee, että katkeroituneet einesmammat jaksavat nähdä vaivaa sen elämästä. Mutta mikäpä ei tämän miehen egoismia hivelisi.
[quote author="Vierailija" time="31.10.2014 klo 10:37"]"Tyyppi valittaa aina siitä, kun lapsiperheet ei vaivaudu kokkaan sitä ja tätä ja tota. Jotenkin huvittavaa, kun tollanen maailman kliseisin hipsteri silmälaseineen jauhaa tommosta. Tervetuloa vaan sieltä mainosmaailmasta oikeeseen elämään"
Mitä hittoa, meidän 5 henkinen perhe elää ihan oikeaa elämää ja syömme pelkästään itse kokattua, valmista einestä ei ole ikinä. Minä siis miehenä tosin myönnän että etupäässä olen vastuussa aina viikonlopun "hienommista" ruuistat ja vaimo viikon joten vaimolla on enemmän vastuuta ruuasta, minulla tosin vastaavasti on kotityölistassa enemmän siivoamista.
Nytkin kohta käväisen ruokatunnilla etnisessä hakemassa dashia ja misoa viikonlopun lohi rameniin, meidän muksut ei pahemmin ruokaa ronklaa vaan ovat oppineet syömään ihan kaikkea ja tuo japanilainen on nyt SE juttu mistä pitävät eniten. Ei se ruuanlaitto ole mistään pois, me teemme yhdessä perheen kesken ruokaa, se on koko perheen yhteinen juttu ! Esim sushin rakentelu on tosi kivaa yhdessä, lopputuotteet ei ulkinäölliseseti välttämättä ole kuin kokkikirjasta mutta who cares ? Siinä se vitsi kattokaa on, yhdessä tekeminen, sitä se perhe just on ! Vanhin tyttö tosin teki täysin itsenäisesti (koko muu perhe häädettiin pois keittiöstä :) meille "neljän tähden illallisen" , alkuruoka, pääruoka, jälkkäri ja ohjelmaa. Lopputulos yllätti jopa isukin vaikka tietääkin kuinka superhyvä kokkaaja tyttö on.
Toki jos teillä mammoilla on ukko joka istuu sohvalla ja vetää kaljaa ja sipsiä ja katsoo urkkaa eikä osallistu niin te olette hei valinneet väärin. Tai jos te itse ette ymmärrä ottaa lapsia mukaan ruuanlaittoon niin vika on peilissä.
[/quote] Ei vittu ! Voiks noin erinomaista olla ? Onnea sulle !
Joo mua välillä huvittaa se, kun joku pitää suurena saavutuksena (tai bloggaajat tietysti ihan järkyttävänä repostelun kohteeksi joutumisen) sitä, että joku tekee hänestä aloituksen tänne. Ehkä se tuntuu jotenkin ttosi isolta asialta, mutta silloin unohtuu se, että tällä sivustolla on kymmeniä, ehkä jopa satoja tuhansia kävijöitä viikossa, täällä ollaan anonyymina rekisteröitymättä ja aloituksen tekeminen ei vaadi kovin paljon aikaa tai vaivaa. Ja jos hiukan seuraa näitä keskusteluja pidempään, huomaa, että täällä on aloituksia ihan mistä vaan, koska noiden kymmenien tuhansien joukosta löytyy se yksi tai kaksi tai kaksikymmentäkin joka on jostain aiheesta kiinnostunut.
Tuo Sivumakuakin, "bucket listiin ruksi" ja joku kommentoi, että "nyt oot viimeistään breikannu". Sinänsä kai hienoa, että antavat tälle palstalle niin paljon arvoa, mua lähinnä huvittaa.
[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 01:07"]
Hah hah hassuinta on se, että minä joka aloitin ketjun, olen eräs Janin tuttu, jota hän taitaa pitää kaverinaankin. Olen myös kirjoittanut suuren osan näistä kommenteista ja keskustellut itseni kanssa. Nyt Jani oikeasti luulee, että katkeroituneet einesmammat jaksavat nähdä vaivaa sen elämästä. Mutta mikäpä ei tämän miehen egoismia hivelisi.
[/quote]
MOI ARTO RASTAS !
Hah, nyt jäppinen on julkaissut itsestään ihan vakavissan kuvan, jossa hänellä on ruutupaita, punainen pipo, villatakki ja Reinot jalassa, vieressä Weberin grilli. En tiedä, onko tämä nyt joku metatason ironinen hipster-viittaus vai onko toi jätkä tosissaan? karsea.
No jätäppä lukematta.