Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietääkö joku miksi vyötärö (kavennus) on mekoissa niin korkealla

Vierailija
27.04.2014 |

Ei siis siellä tissien alla vaan muutama sentti vyötärön yläpuolella. Ja mulla ei ole pitkä selkä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muotia.

Vierailija
2/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta veikkaan seuraavaa: Jos on todella tarkoitettu vyötärön yläpuolelle, niin kyseessä halu saada jalat näyttämään pidemmiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:50"]

En tiedä, mutta veikkaan seuraavaa: Jos on todella tarkoitettu vyötärön yläpuolelle, niin kyseessä halu saada jalat näyttämään pidemmiltä.

[/quote]niin minäkin vähän ajattelin. Toisaalta on ehkä huono sellaiselle, jolla on oikeasti se uuma.

ap

Vierailija
4/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilla paikalla se on, sopusuhtaisen vartalon mukaan on vaatteet mitoitettu. Jos on pitkäselkäinen ja persjalkainen, silloin vyötärö on muka korkealla (vaikka se on oikealla paikalla), koska oma vyötärö on liian alhaalla, selkä pitkä ja jalat lyhyet.

Omat mittasuhteet voi helposti tarkistaa mittaamalla; jos on sopusuhtainen, on etäisyys maasta haaraan sama kuin etäisyys haarasta päälaelle. Jos etäisyys päälaelle on pitempi, on persjalkainen, jos etäisyys haaraan on pitempi on pitkäjalkainen.

Vierailija
5/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin samaa kun metsästin perjantaina mekkoa hautajaisiin. Lisäksi kaikki kohtuuhintaiset mekot oli ihme roiskeläppiä. Ja tosiaan ton viitosen mittausten mukaan olen "sopusuhtainen" ja silti näin.

Vierailija
6/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalit mittasuhteet on, kuten jo sanoin, 5.

ap

Vierailija
7/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aina persjalkaisuuteen, tunnen monta naista joilla päinvastoin on pitkät jalat ja normaali/jopa lyhyt selkä suhtessa pituuteen. Mutta jos on yli 170 cm, tuntuu siltä että vars. eteläeurooppalaista merkkiä olevien valmisvaatteiden vyötärö on tosi korkealla ja mittasuhteet väärät. Saksalaista merkkiä olevat istuvat paljon paremmin.

Vierailija
8/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pitkä? En ole huomannut, että vyötärö olisi usein väärällä kohdalla, mutta voi olla, että en vain ole kiinnittänyt huomiota.

Ehkä ajatus on, että on parempi, että vyötärö on liian korkealla kuin liian matalalla koska vyötärön alapuoli on yleensä leveämpi kuin yläpuoli.

Vierailija
9/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:13"]

Ei liity aina persjalkaisuuteen, tunnen monta naista joilla päinvastoin on pitkät jalat ja normaali/jopa lyhyt selkä suhtessa pituuteen. Mutta jos on yli 170 cm, tuntuu siltä että vars. eteläeurooppalaista merkkiä olevien valmisvaatteiden vyötärö on tosi korkealla ja mittasuhteet väärät. Saksalaista merkkiä olevat istuvat paljon paremmin.

[/quote]Olen 172 cm

Vierailija
10/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 168cm ja lyhyt selkä, sopii hyvin ulkomaalaiset mekot ja vyötärö todellakin löytyy, kapea sellainen. Jos vyötärö tuntuu olevan korkealla niin sinulla on pitkä selkä. Ihan sama mitä jotkin kaaviot sanovat, niitäkin on montaa erillaista. Saksalaisissa merkeissä vyötärö on tosiaan alempana ja mitatkin ovat suomalaisia vastaavia. Suosittelen.

Vierailija
11/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitkaapa ystävällisesti joitain saksalaisia merkkejä. (Niin, en tiedä mitään vaatteista.)

Vierailija
12/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua mä oon sata 168cm pitkä ja kun mittasin niin maasta haaroihin on n.80cm ja haaroista päähän n.90cm. Siis mä oon tosi persjalkainen. Ja kuitenkin mulle on monesti sanottu, et mul on pitkät jalat. Itse oon useasti miettinyt miksi vyötärönkohta joisssakin vaatteissa on mulla kainalossa. No nythän sekin selvisi!

Vierailija
13/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 17:05"]

Siis apua mä oon sata 168cm pitkä ja kun mittasin niin maasta haaroihin on n.80cm ja haaroista päähän n.90cm. Siis mä oon tosi persjalkainen. Ja kuitenkin mulle on monesti sanottu, et mul on pitkät jalat. Itse oon useasti miettinyt miksi vyötärönkohta joisssakin vaatteissa on mulla kainalossa. No nythän sekin selvisi!

[/quote]

hei, tuo haarahomma on höpö höpöä. Katso vaikka mallien mittasuhteita, harvoilla noin. Tuolla on erilainen mittaustapa; http://toimivatyyli.blogspot.fi/2013/10/mittasuhteet.html

Itse olen ihan normaali, tiedän koska kaveri ja mieheni ovat oikeasti persjalkaisia ja on iso ero jalkojen pituudessa. Tuntuu että joidenkin mittapuulla on vaan pitkäjalkaisia tai persjalkaisia, mutta normaaleita ei ollenkaan. En jaksa enää asiasta vääntää. Ehkä ne sakslaiset merkit tosiaan kävisikin paremmin, jos joku voisi kertoa?

ap

Vierailija
14/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esim. näissä tässä on sellainen vyötärö, jota tarkoitin (itse kokeilin)

http://www.veromoda.com/vero-moda/dresses/janny-sl-short-dress-pc/10116098,fi_FI,pd.html?dwvar_10116098_colorPattern=10116098_RoseSmoke_420639&forceScope=

Ja tässä näyttäisi olevan pidempi tuo yläosa:

http://www.veromoda.com/vero-moda/dresses/janny-sl-short-dress-pc/10116098,fi_FI,pd.html?dwvar_10116098_colorPattern=10116098_RoseSmoke_420639&forceScope=

Katsoin veromodan sivuilla myös malleja ja tosiaan jalat näytti tosi pitkiltä, jos oli ton ekan mallin tapasta mekkoa.

Tässä vielä selkeämpi "uuma oikeassa kohdassa" -mekko

http://www.veromoda.com/vero-moda/dresses/brush-s-l-new-knee-dress-nfs/10115821,fi_FI,pd.html?dwvar_10115821_colorPattern=10115821_Shale_421791&forceScope=

ap

Vierailija
15/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, tuli 2 samaa mekkoa noihin linkkeihin, mutta siis vertaa vaikka ekaa mekkoa ja tuota vikaa.

ap

Vierailija
16/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi näyttää pikkasen pehmeiden päällä paremmilta. Laihalla ehkä ei.

Vierailija
17/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle naiselle harvoin sopii suoraan mallit joissa on vyötärölinja valmiina esimerkiksi kotelomekoissa koska se oma vyötärö nyt vaan on aika alhaalla oli kyse sitten pitkästä naisesta tai lyhyestä . Trikoo, jersey, lycra pelastaa. Pitsinä, silkintapaisena jne. juhlamekoissa. Silloin vyötärö ilmestyy juuri sinne missä se on:)

Vierailija
18/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut muotigurut sanovat, etta naisten tulisi korostaa keskivartalon hoikinta kohtaa ja se sattuu monilla olemaan vyotaroa korkeammalla. Nain peitetaan vatsanseudun pyoreys. 

Vierailija
19/28 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 17:39"]

Jotkut muotigurut sanovat, etta naisten tulisi korostaa keskivartalon hoikinta kohtaa ja se sattuu monilla olemaan vyotaroa korkeammalla. Nain peitetaan vatsanseudun pyoreys. 

[/quote]

Normaalivartaloisella ei ole ja normaalille vartalolle nuo vaatteet tehdään, ei kuitenkaan suomalaisella mitoituksella. Ensimmäinen askel tyylikkyyteen on oman kropan tunteminen. Ei se niin kamalaa ole jos sattuu olemaan pitkäselkäistä sorttia. Nämä ketjut ovat osoitus suomalaisen naisen häpeästä omaa kroppaansa kohtaan.