Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat pitäisi alkaa tänään ja ovistikulla tuli plussa???

Vierailija
27.04.2014 |

Ihan vaan huvikseen testasin ovistikulla. Menkkojen pitäisi alkaa tänään. Testiin tuli kaksi viivaa. Testasin tässä kierrossa oviksen kp 14. Mitä ihmettä tarkoittaa??

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joillain LH kohoaa ennen menkkoja?

Vierailija
22/45 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ovistikkuihin vahvoja viivoja juuri ennen menkkoja.. Mulla siis enteili menkkojen alkua. En tiedä miksi... Raskaudet alkaneet helposti, ettei ainakaan mihinkään pahaan hormonihäiriöön liittyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla johtui munasarjasyövästä...

Vierailija
24/45 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lg kohosi juuri ennen menkkoja ja oviksen aikaan, sulla jolla oli munasarjasyöpä? ap

Vierailija
25/45 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun mennä lääkäriin? ap

Vierailija
26/45 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 15:18"]

pitääkö mun mennä lääkäriin? ap

[/quote]

Ei tarvitse :) Voi hyvin olla vaan normaali lh kohoaminen ennen menkkoja. Odottele vaan rauhassa, mutta jos ei kuulu menkkoja niin mene sitten lääkäriin.

Vierailija
27/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat, olen ovulaatiotestillä huvikseni koittanut kun niitä kerran oli, se näytti kahta viivaa ja samaa näytti raskaustestikin sitten.

Vierailija
28/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

David-testi ainakin näytti alkaneen raskauden. Huomenna raskaustestin tekoon ;)

Vierailija
29/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko jostain muusta syystä näyttää plussaa? Ap

Vierailija
30/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olet, onnea. Kipaisepa apteekkiin.

Vierailija
31/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:26"]

Vaikea sanoa etukäteen... :/ Itse testailin kanssa ovistikulla tänään ja sain aika vahvaa viivaa, kun menkat ei tässä kuussa tullut "ajallaan" (PCOS), mutta nyt vuoto näyttäisi alkavan. Joka tapauksessa tumma viiva voi viitata raskauteen, koska mittaa samaa hormonia.

[/quote]

Luulis vähän tietävän asioista jos on pcos sullakin.. Kun luultavasti tikuttaa täytyy, vähän perehtyä asioihin ja ehkä tarvii hoitojakin jos lapsen haluaa. Eivät todellakaan mittaa samoja hormoneja!

Vaan jos on raskaana, niin silloin myös LH nousee, joten ovulaatiotestiin voi hyvin tulla plussa raskaana. Raskaushormoni on istukkahormoni, HCG.

Vierailija
32/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla sama tilanne! Onko sulla ollut yhtään mitään oireita? Tissien arkuutta tms. edes? Mulla ei ja siksi epäilen että on joku hetkellinen LH:n kohoaminen ennen menkkoja (ei kuulemma ihan tavatonta), ei raskaus.

Vierailija
33/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee raskaustesti, sillä saat luotettavamman vastauksen, kuin ovistestillä. Ei ne montaa euroa maksa, ja säästyy tuolta arvailulta.

Vierailija
34/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, miten joku voi luulla että mittaa samat hormonit? Raskaustesti mittaa istukkahormonia, ovulaatiotesti LH:ta. Kun raskaus alkaa, myös LH:ta alkaa erittyä enemmän ja tämä tekee positiivisen ovulaatiotestin. Alkuraskaudessa moni oire liittyy kohonneeseen LH pitoisuuteen, ei istukkahormoniin. Istukkahormoni itse asiassa vasta myöhemmin on niin korkea että alkaa tehdä oireita.

Niin joo ja rintatuntemukset, maidon nouseminen yms. johtuu prolaktiinista, ei istukkahormonista. Prolaktiinia voi olla paljon veressä muustakin syystä kuin raskauden/imetyksen takia.

Vierailija
35/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole oireita, tuntuu vaan, että menkat alkamassa, sattuu nähään ja oksettaa. Ap

Vierailija
36/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LH ja HCG ovat samantyyppisiä hormoneita, mutta HCG:lla on "hattu päässä" eli pienenpieni ero. Ovistesti voi näyttää raskauden muttei ole varma tapa. Itse en luottaisi yhtään.

Vierailija
37/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis "huviksesi" testaat tuossa vaiheessa kiertoa ovistestillä, vaikka olet jo kerran tässä kierrossa saanut sillä testillä ovisajankohdan selville...? Ja sitten tulet tänne kiljumaan apua, kun tulee outo tulos testillä, jota ei ole tuohon kierron vaiheeseen edes suunniteltu :o Mikä logiikka? Miksi ihmeessä et nyt siis käytä raskaustestiä?? :)

Vierailija
38/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sattui nähään, ap

Vierailija
39/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitto, mahaan

Vierailija
40/45 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:50"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:26"]

Vaikea sanoa etukäteen... :/ Itse testailin kanssa ovistikulla tänään ja sain aika vahvaa viivaa, kun menkat ei tässä kuussa tullut "ajallaan" (PCOS), mutta nyt vuoto näyttäisi alkavan. Joka tapauksessa tumma viiva voi viitata raskauteen, koska mittaa samaa hormonia.

[/quote]

Luulis vähän tietävän asioista jos on pcos sullakin.. Kun luultavasti tikuttaa täytyy, vähän perehtyä asioihin ja ehkä tarvii hoitojakin jos lapsen haluaa. Eivät todellakaan mittaa samoja hormoneja!

Vaan jos on raskaana, niin silloin myös LH nousee, joten ovulaatiotestiin voi hyvin tulla plussa raskaana. Raskaushormoni on istukkahormoni, HCG.

[/quote]

Kun en ole tilannettani sen paremmin avannut täällä, niin sinuna pitäisin suuni ihan visusti supussa. Johan minä tuossa toisessa viestissäni selitin asian, mutta en ala vääntämään tikusta asiaa, kun netissä löytyy tietoa hakemalla. Tiedän kyllä tasan tarkkaan kaiken mitä tarvitseekin, joten neiti näsäviisas voi pitää patoumat itsellään.

- 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi