Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa yllättävää, että taloyhtiössä huoltoyhtiön palkkaamista vastustavat....

Vierailija
27.04.2014 |

...just ne, jotka eivät koskaan tee mitään :D Asutaan siis kolmen rivitalon muodostamassa yhtiössä, jossa 18 asuntoa. Tähän asti käytössä on ollut karmea järjestelmä, jossa lumityöt, hiekoitukset, ruohonleikkuut sun muut hoidetaan yhteisvastuullisesti. Käytännössä systeemi on toiminut niin, että pari eläkkeellä olevaa ihmistä on hoitanut kaikki lumityöt, nurmikon leikkuuseen ollaan pestattu yhden osakkaan poika jotain ihan naurettavaa korvausta vastaan, tyyliin että jokainen maksoi koko kesästä kympin.

Nyt ollaan hankkimassa taloyhtiölle huoltoyhtiötä, mutta helvetti sentään kun eihän se kelpaa noille, joita ei KOSKAAN nähnyt lumitöissä tai harjan varressa... Ihan vihoviimeinen asumismuoto tällainen osakeyhtiö, huomattavasti mieluummin asuisin vuokralla, kun ei tarvitsisi tällaisista jutuistakaan säätää. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, enemmistö voi päättää huoltoyhtiön hankinnasta, siihen ei ole näillä lusmuilla nokan koputtamista. Toisekseen, mitä he sanovat, kun huomautatte että ettehän te ole osallistuneet huoltotöihin millään tavalla, joten kaikille on reilua ostaa työt muualta?

Vierailija
2/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eikö niille voi sanoa suoraan asiasta? "Ette ole koskaan osallistuneet, joten turha valittaa tässä vaiheessa."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on muuten sitten periaatteessa laitonta että maksetaan yhtiössä jollekkin nurmenleikkuusta. No ehkä vähän rajoilla jos kyse on osakkaan lapsesta, mutta samassa asunnossa ja ruokakunnassahan hän on, joten voidaan katsoa osakkaan yhtiöstä hyötymiseksi.

Vierailija
4/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:19"]

no eikö niille voi sanoa suoraan asiasta? "Ette ole koskaan osallistuneet, joten turha valittaa tässä vaiheessa."

[/quote]

Voisihan niille kai sanoa. Nuo eläkeläiset ovat sellaisia superkilttejä kynnysmattoja, jotka ovat ONNEKSI viimein uskaltaneet sanoa taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle, että alkaa kyllästyttää ja käydä fyysisestikin vanhemman ihmisen voimille tuollainen raataminen. Nuo vastarinnan kiisket ovat työssäkäyviä ihmisiä, jotka ilmeisesti ihan oikeasti kuvittelevat, että kyllähän nyt eläkkeellä oleva ihminen yhden (ison) pihan pyörityksen siinä sivussa hoitaa. 

Vierailija
5/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonanen kerran saan todeta, ei ikinä rivariin :) Niihin pesiytyy ihmisiä jotka haluaisivat omakotitalon, mutta eivät kykene itse huolehtimaan sellaisesta.

Vierailija
6/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:22"]

Toi on muuten sitten periaatteessa laitonta että maksetaan yhtiössä jollekkin nurmenleikkuusta. No ehkä vähän rajoilla jos kyse on osakkaan lapsesta, mutta samassa asunnossa ja ruokakunnassahan hän on, joten voidaan katsoa osakkaan yhtiöstä hyötymiseksi.

[/quote]

Voi jessus, onko? :D Aivan uskomaton laki, jos näin on. Mitä haittaa siitä kenellekään on, jos 15-vuotias poika saa kesän aikana pari sataa euroa isosta työstä? Siitä sentään jokainen on ollut yhtä mieltä, että tuolle pojalle voidaan ihan hyvin maksaa, eikä ruohonleikkuutakin jaeta "tasan". 

Vierailija
7/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:22"]

[/quote]

Voi jessus, onko? :D Aivan uskomaton laki, jos näin on. Mitä haittaa siitä kenellekään on, jos 15-vuotias poika saa kesän aikana pari sataa euroa isosta työstä? Siitä sentään jokainen on ollut yhtä mieltä, että tuolle pojalle voidaan ihan hyvin maksaa, eikä ruohonleikkuutakin jaeta "tasan". 

[/quote]Kannattaisi varmaan lukaista asunto-osekeyhtiö läpi jos asuu sellaisessa. Tehkää kuten parhaaksi näette, mutta hyvä tiedostaa että riitatialnteessa näitä voidaan sitten käräjöidä.

Vierailija
8/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lasta tossa on ainakin käytetty hyväksi, ison parinkymmenen rivitaloasunnon kokoisen yhtiön nurmikoiden leikkuu kahdella sadalla eurolla. Oikeampi summa kun huoltoyhtiöltä ostetaan on pari tuhatta euroa. Mikei vanhemmat pidä lapsensa puolia?

Vierailija
9/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:34"]

No lasta tossa on ainakin käytetty hyväksi, ison parinkymmenen rivitaloasunnon kokoisen yhtiön nurmikoiden leikkuu kahdella sadalla eurolla. Oikeampi summa kun huoltoyhtiöltä ostetaan on pari tuhatta euroa. Mikei vanhemmat pidä lapsensa puolia?

[/quote]

Vanhemmat tuota alun perin ehdottivatkin. Mutta eipä tuo tässä ole se pointti, suht kiva kesätyöhön tuo kuitenkin on, eikä päältäajettavalla ihan kauheasti mene aikaakaan. 

Vierailija
10/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etsmässä asuntoa. Jo kolme pienen yhtiön rivitalokämppää olen hylännyt syystä, että osakkaat hoitavat huoltotyöt itse. Koska olen aika varma, että se on juuri tuollaista, että samat hoitaa ja osa ei pistä tikkua ristiin jonkun tekosyyn varjolla. Yksi noista kämpistä ei näytä menevän kaupaksi millään, luulen, että syy on se, että juuri se asunto on päätyasunto ja siinä päädyssä oli iso yhteinen nurmitila. Asunnon hintakin näkyy laskeneen tosi paljon siitä, mitä se vielä viime syksynä oli. Eli miettikää myös tätä. Ap, saat käyttää kirjoitustani hyväksesi jos haluat, sano vaikka että "yksi tuttu" pitää sitä hylkäämisperusteena, ettei ole yhtiö hoitamassa huoltotöitä. 

Vierailija
11/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:24"]

Miljoonanen kerran saan todeta, ei ikinä rivariin :) Niihin pesiytyy ihmisiä jotka haluaisivat omakotitalon, mutta eivät kykene itse huolehtimaan sellaisesta.

[/quote]

Mulla ei ole aikaa, kun on paljon työreissuja. Siksi olenkin etsimässä asuntoa, jossa työt hoitaa huoltoyhtiö. Enkä kaipaa mitään isoa pihaa, mutta jotain pientä kukkapenkkiä olisi kiva pitää. 

Vierailija
12/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistautukaa valtavaan laskuun huoltoyhtiöltä. Ne paskat eivät tee mitään ilman että tonnit vaihtavat omistajaa. Lisäksi nurmikko leikataan miten sattuu ja lumityöt tehdään päivän myöhässä. Jos olette niin onnellisessa asemassa, että teillä ei ole huoltoyhtiötä, kiittäkää luojaanne älkääkä menkö kiinteistöyhtiön retkuun.

Vierailija
13/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee huomattavasti yleisempää, että eläkeläiset (joilla on kaikki maailman aika ja mielenkiinto) pistävät hanttiin kaikkea mahdollista, mikä saattaa suinkin niellä rahaa, kun työikäisille olisi tärkeää saada asiat sujumaan. Alakertalaiset eivät halua maksaa hissiä tai vanhat isojen kämppien omistajat kaapelitelkkaria tai mitään remppaa taloon, jos hinta hyvitetään per asuin-m2, vaikka kaikki hyötyvät, koska talon arvo nousee.

Vierailija
14/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:01"]

Valmistautukaa valtavaan laskuun huoltoyhtiöltä. Ne paskat eivät tee mitään ilman että tonnit vaihtavat omistajaa. Lisäksi nurmikko leikataan miten sattuu ja lumityöt tehdään päivän myöhässä. Jos olette niin onnellisessa asemassa, että teillä ei ole huoltoyhtiötä, kiittäkää luojaanne älkääkä menkö kiinteistöyhtiön retkuun.

[/quote]

höpö höpö.. Laskuunhan voi itse vaikuttaa, se kokonaissumma määräytyy siitä, mitä sopimukseen sisällytetään. Ja kilpailuttaa kannattaa aina :)

Hieman yli 15 vuoden asumisen kokemuksella (2 eri taloyhtiötä, kaikissa eri huoltoyhtiö) voinen kertoa, että hommat ovat kyllä hoituneet varsin hyvin: nurmikot leikataan säännöllisesti, lumityöt hoidetaan jo aamuyöllä (tämä itseasiassa toisaalta  myös miinus, koska itse nukun vielä tuohon aikaan) ja kaikinpuolin hommat hoituvat, usein tunnin sisälllä siitä kun jostain asiasta soittaa.

Varmasti löytyy myös huoltoyhtiöitä, jotka tekevät kaiken vasemmalla kädellä - jos edes silläkään. Taloyhtiön hallituksen tehtävänä on valvoa ja hoitaa, että yhtiö saa rahoilleen vastinetta ja että tehtyjä sopimuksia noudatetaan.

Vierailija
15/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niin jos ottaa alunperin sen halvimman tarjouksen, jossa ei ole edellytyksiä hoitaa hommaa kunnolla siihen hintaan. Sama kuin nämä tietyöt, tiet aurataan nykyisin huonosti sen takia, että halvin tarjous voittaa. Sittenpä säästetään auraa eikä terä ole kunnolla alhaalla. 

Vierailija
16/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:24"]

[/quote]

Mulla ei ole aikaa, kun on paljon työreissuja. Siksi olenkin etsimässä asuntoa, jossa työt hoitaa huoltoyhtiö. Enkä kaipaa mitään isoa pihaa, mutta jotain pientä kukkapenkkiä olisi kiva pitää. 

[/quote]Hanki ihan suosiolla kerrostaloasunto ja mielummin yhtiöstä jossa on vähintään kymmeniä asuntoja. Sellaisissa näitä ongelmia ei tule,  pari hankalaa tyyppiä sinnekkin mahtuu, mutta jäävät aina vähemmistöön.

Vierailija
17/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:05"]Lienee huomattavasti yleisempää, että eläkeläiset (joilla on kaikki maailman aika ja mielenkiinto) pistävät hanttiin kaikkea mahdollista, mikä saattaa suinkin niellä rahaa, kun työikäisille olisi tärkeää saada asiat sujumaan. Alakertalaiset eivät halua maksaa hissiä tai vanhat isojen kämppien omistajat kaapelitelkkaria tai mitään remppaa taloon, jos hinta hyvitetään per asuin-m2, vaikka kaikki hyötyvät, koska talon arvo nousee.[/quote]Vanhukset ovat usein paha ongelma kun äänestetään remonttitarpeesta. Joku 75v jäärä ei millään halua kattoremonttia kun se vanha katto on ollu ihan hyvä jo 50 vuotta, laskee vain sitä että ei hän ehdi nauttia siitä uudesta katosta enää kuin muutaman vuoden ja sitten kuolee, menee kallis remontti ihan hukkaan.

Vierailija
18/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jokainen huolehtii oman rapun edustan lumitöistä, jos ei tee niin ei sitten mitään. Sitten kahlataan lumessa siinä kohtaa. mitään yhteistä pihaa ei ole, joten ei tarvitse muualta kolata.

Vierailija
19/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 15:31"]

[/quote]

Niin jos ottaa alunperin sen halvimman tarjouksen, jossa ei ole edellytyksiä hoitaa hommaa kunnolla siihen hintaan. Sama kuin nämä tietyöt, tiet aurataan nykyisin huonosti sen takia, että halvin tarjous voittaa. Sittenpä säästetään auraa eikä terä ole kunnolla alhaalla. 

[/quote]Huoltoyhtiöt ovat ihan samanlaisia kuin rakennusalan yritykset. Kova hinta ei takaa yhtään mitään. Näitä veijareita kun ei ujostuta yhtään silloin kuin pitää sanoa hinta. Se on sitten ihan eri asia kun pitäisi tehdä se työ mitä on myyty, silloin alkaa selityksiä löytyä.

Vierailija
20/26 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan rivarissa jossa taloyhtiön hallitus vänkää huoltofirmaa vastaan, että ei kun talkoilla tehdään. Yritettiin sitten saada edes joitain vuorolistoja yms. että tiedettäis edes koska oma vuoro on, mutta ei kun kuulema kukaan ei halua sellaista velvoitetta että se hoitaa kuka ehtii. Onpa helvetin hienoa. Miehen kanssa sitten omatoimisesti putsattiin omat kourut, ja yritettiin mennä auttamaan kun nähtiin yhtiön pj nyhtämässä pihakasvustoja. Niin sanoi vaan että ei tarvitse apua hän itse tekee.

Oltiin ehditty asua siis vasta 2kk (lokakuussa) kun taloyhtiön hallituksessa olevan miehen vaimo tuli vittuilemaan mulle että oletteko muuttaneet tänne lusmuilemaan, kertaakaan ette ole leikanneet ruohoa ja täällä ei lusmuja katella. Olin ihan että anteeksi vaan mutta me on yritetty kyllä kysellä että koskas se meidän vuoro nyt on mutta kuulema ei ole mitään vuoroja sanoi pj., mutta että ollaan omalta puolelta otettu varmuuden vuoksi ettei jää muille, Nainen jatkoi vittuiluaan ja sanoi että sen kun näkis vaan että te jotain tekisitte?? Mä en oikeasti käsitä, taloyhtiön pj vielä sanoi meille aiemmin kun mietittiin sitä että mistäs sen tietää koska oma vuoro on, niin sanoi että älä huoli kyllä sen sitten tietää. Jaa mistä??

Vittu että vitutti niin paljon että kertaakaan en ole ihan vittuillakseni mitään tehnyt. En osallistu talkoisiin, hoidan tasan omat tilukseni. Aloin heti etsimään omakotitaloa, jossa saan tasan omatoimisesti ja itse tehdä pihatyöt, nautin niistä todella paljon mutta tällaisen 14 huoneiston kattavan taloyhtiön pihdatoiden tekemistä ei voi tehdä töiden jälkeen, koska siihen menee koko päivä. Mä olen aina rakastanut haravointia, ja pihatöitä ja talvisin olen innoissanu lumiakin kolaamassa koska se on niin tehokasta liikuntaakin. Mutta menee kyllä fiilis tehdä mitään kun saa paskaa niskaan vaikka juuri on yrittänyt selvittää että milloin olisi meidän vuoro.

Mä en KOSKAAN enää muuta taloyhtiöön missä tehdään asiat talkoina. Tää on ihan perseestä. Mukava on myös tulla omaan kotiin kun seinänaapurina on tollanen akka joka kitkee naama norsunvitulla sitä omaa plantaasiaan ja tuijottaa vihamielisesti kun menen kotiini. Minun puolestani haravoikoot pillu märkänä seuraavat kuus vuotta, mä en jää kattelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi