Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä? Raskauspahoinvointi vaivaa... :(

Vierailija
27.04.2014 |

Ei meinaa mikään ruoka maistua ja koko ajan paha olo. Mitä ihmettä voisi yrittää syödä?

Mitä te olette saaneet syötyä jos olette kärsineet raskauspahoinvoinnista?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 14:32"]Pieniä annoksia usein, kylmät viinirypäleet ja hedelmäkeitot ja -mehut. Mehuistakin saa yllätttävän paljon energiaa...

[/quote]

Mäkin napsin jatkuvasti viinirypäleitä ja join appelsiinimehua litratolkulla. :-P

Vierailija
22/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudessa himoitsin nimenomaan hedelmiä ja vaaleaa leipää, ja pahoinvointi pysyi aloillaan syömällä vähän ja usein. Tässä raskaudessa pahoinvointi on paljon voimakkaampaa, nyt oon syönyt tasan sitä, mitä oon tuntenut pystyväni... Alkuun se oli leipää, sitten jogurtteja, nyt menee jo vähän laajemmin kaikkea. Heti, jos tulee pienikin mieliteko, esim. tekisi vähän mieli vaikka hampurilaista, syön kyllä sitä. Oon jo kohta puolivälissä, mutta vieläkin etoo enkä pysty laittamaan ruokaa itse... Paino tullut alas pari kiloa, ei onneksi enempää, ja nesteet pysyy sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni pahimmassa vaiheessa alas vain appelsiinimehu ja mustikkakeitto.

Vierailija
24/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyin syömään:

ranskalaisia

appelsiinia

jogurttia

pakastemarjoja

vesimelonia

kurkkua

Vierailija
25/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä käytä aamusta ja aamupäivästä maitotuoteita. Syö pieniä annoksia kerralla. Sitruuna-vesi seosta. Kuuntele kehoa. Voimia raskauteen.

Vierailija
26/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä käytä aamusta ja aamupäivästä maitotuoteita. Syö pieniä annoksia kerralla. Sitruuna-vesi seosta. Kuuntele kehoa. Voimia raskauteen.

Vierailija
27/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta viikolla12, mutta alussa maistui parhaiten rasvaton makeuttamaton  rahka hedelmillä tai marjoilla mutta viime viikot enemmänkin suolaiset, esim. paahtoleipä ja juusto. Kaikesta syömisestä kyllä tuntuu jäävän ällö makea jälkimaku. Tänään söin lounaaksi pihviä punapippuri-chilikastikkeella ja höyrytetyillä vihanneksilla ja jälkiruuaksi hedelmäsorbettia. Oli hyvä ateria kun kastike oli suolaista ja mausteista (monet ruuat tuntuvat nykyään mauttomilta) ja lisäkkeenä ei ollut perunaa eikä leipää jotka turvottavat. Kevyehkö ja hieman kirpeä kylmä jälkkäri toimi myös.

Vierailija
28/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipä ja luonnonjugurtti. Niillä mentiin.

Vierailija
29/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin aamulla sängyssä ennen kun päätä edes tyynyltä nostin suolakeksin. Auttoi.

Vierailija
30/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin aamulla sängyssä ennen kun päätä edes tyynyltä nostin suolakeksin. Auttoi.

Vierailija
31/35 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä keskustelusta. Minulle on molemmissa alkuraskauksissa maistunut vain sipsit ja ranskalaiset, alkaa jo vähän tökkimään, joten tulin tänne katsomaan muita vinkkejä :)

Vierailija
32/35 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomattavasti pahoinvointi helpottanut murulla B6 vitamiinia aamulla, päivällä ja illalla. Eli yksi tabletti riittää vähintään 2pv. Kivennäisvesi, jäiset vadelmat, banaani, hapankorppu, marjakiisselit, ja salmiakki menee parhaiten. Syön pieniä annoksia kerralla, täytyn jo niistä. Jääkaapin haju etoo, ja kaikki ruoka. B6 vitamiinin ansiosta voin paljon paremmin, ja pystyn välillä syömään oikeaa ruokaakin. Appelsiinimehua kokeilen seuraavaksi.

Vierailija
33/35 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaas sitten, että jopa suomalaiset pakaste marjat tulisi keittää ennen syömistä. Ja juu uskon, että moni tulee kitisemään, että on syönyt ja mitään ei tullut. Hienoa että riskeerasit lapsen, ja tuurilla ei tullut mitään. Ei kannata silti muita neuvoa ottamaan samaa riskiä. Pieni vaiva välttää isoja riskejä.

Vierailija
34/35 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenia, ruisleipää kevyellä kinkulla, appelsiinejä, perunamuussia, nakki, vaaleaa pastaa, tomaattimurskaa, vauvojen hedelmäsoseita, maissimuroja..

8+1 ja superhuono olo jo viikkoja

Ja kaikkea vaan vähä kerrallaa. Mulla rahkat ja täyslihat tulee ripulina läpi-liikaa proteiinia.

Yritän levätä ja vähän kävellä ulkona. Kotitöistä vaan pakolliset

Vierailija
35/35 |
13.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Voit tarkistaa Eviran julkaisut jos et usko. Kotimaiset pakastemarjat saa laittaa suuhun sellaisenaan samoin tuoreet. Huuhtelu toki jos pellolta tai pihalta nostaa. Lähivuosina tilanne tulee muuttumaan kotimaisten marjojen osalta, koska tänne on rantautumassa haitallisia loisia, mutta nyt vielä saa. Sitä paitsi mahdollinen ulkoilaisista pakastemarjoista saatu norovirus ei vaaranna sikiön henkeä, mutta on kyllä kurja vatsatauti raskaana olevalle. En siis kyllä ulkolaisia pakastemarjoja söisi kuumentamatta, Eviran ohjeiden mukaisesti.

Olen oksennellut nyt jo yli kuukauden vaikean raskauspahoinvoinnin ohessa, ja hyvätkään ruoat eivät pysy sisällä kokonaan. On yksilöllistä kuinka vaikeana pahoinvointi kullakin ilmenee. Itsellä mehujäät, mehut, makeat juomat aiheuttavat nopean oksennuksen, ja vesilasillinenkin aiheuttaa oksentelua jos sen juo kokonaan. Ruisleipä pysyy ajoittain sisällä vähärasvaisen juuston kanssa, sekä tee, mansikat, vesimeloni ja riisipiirakat. Niitäkin kaikkia tulee silti oksennettua. Ja kun jano on kova niin vaikea sitä on olla juomatta mutta pakko yrittää. Mutta välillä juomat ja ruoat pysyy paremmin sisällä, ja tällä hetkellä niistä tulee oksennettua vain kolmasosa. Välillä toki koko vatsa tyhjenee. Pari viikkoa aiemmin oksentelin ihan kaiken mahdollisen. Toivottavasti siis olo on menossa parempaan suuntaan kun tilanne jossain määrin helpompi. Tsemppiä ja jaksamista kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Ei se ikuisesti kestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi