Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä syödä? Raskauspahoinvointi vaivaa... :(

Vierailija
27.04.2014 |

Ei meinaa mikään ruoka maistua ja koko ajan paha olo. Mitä ihmettä voisi yrittää syödä?

Mitä te olette saaneet syötyä jos olette kärsineet raskauspahoinvoinnista?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pahoinvointi ei ollut oksentelua, vaan kuvotusta. Ekassa raskaudessa syöminen oli hankalampaa. Mä en syönyt pitkään aikaan mitään lämmintä ruokaa, ainoastaan salaatteja, kasviksia ja hedelmiä. Tein hedelmäsalaattia, rahkaa, join piimää.

Vierailija
2/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee nyt alas (viikkoja vajaa 11) esim. vesi-ja hunajameloni, tomaatit, kurkku, salaatti, parsa ym. vihannekset/juurekset ja hedelmät. Lisänä sitten broileria ja kalaa, maitotuotteista maustamaton rasvaton rahka, sekä raejuusto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin viiliä ja vihreitä omenia

Vierailija
4/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät, vihannekset kuten porkkanat ja kurkku, hapankorput ja maustamatonta jogurtti. Näille en koskaan yökkinyt :) Tsemppiä!

Vierailija
5/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehujäät oli kova juttu. Kylmää ja raikasta.

Vierailija
6/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunamuusia

Vierailija
7/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö kerralla vain pieniä annoksia. Lämmin ruoka provosoi usein pahoinvointia, joten kannattaa syödä jotakin viileää. Myös runsaat mausteet ja rasva saattavat saada laatan lentämään. Esim. hedelmät, mansikkarahka ja marjakiisseli voisivat toimia!

Vierailija
8/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aamusta iltaan kestävä kuvotus. Uni auttaa. Ruuista mandariinit, maustamaton jogurtti jonkun hedelmäsoseen kanssa, viinirypäleet (kylminä).

Vierailija
9/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain kevyttä ja raikasta, hedelmiä tai vihanneksia.

Vierailija
10/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäiset mustat viinimarjat helpottivat oloa. Myös muita jäisiä juttuja kannattaa kokeila.

Vierailija
11/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ahmin pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan tuoretta ananasta. Myös kylmä vissy (ilman mitään makua) tuntui auttavan.

Vierailija
12/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa se, että syön koko ajan. Ei väliä, että mitä syön. Salaatteja ja tuoreita vihannkesia ei tee mieli (mikä on aika outoa, koska juuri niitä luulisin tarvitsevani). Syön siis tavallisia ruokia ja välipaloja, en herkkuja.

Vierailija
13/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo jatkuva syöminen kannattaa muistaa. Kun nälkä yllättää, on jo liian myöhäistä!

Vierailija
14/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en pystynyt syömään salaatteja tms. Vain suolaista, ja koostumus mielellään helppoa nieltävää. Esim laatikkoruuat. Aamupahoinvointiin suolakeksejä. Jonain aamuina mietin aamiaisen sen mukaan mitä on helppo oksentaa, esim. Viili. Tsemppiä, jossain kohtaa se helpottaa!

Vierailija
15/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi "pahoinvointiruoka": laiha, sitruunalla ja hunajalla maustettu haalea tee, paahtoleipä (nimenoman se valkoinen vehnäleipä) ja kurkku, josta oli siemenet otettu pois. Teen sain pysymään sisällä aika hyvin sekä lämpimänä, haaleana että jäähtyneenä, sitä meni paljon.  Bulgarian jugurttia oli myös helppo syödä. Ja oksentaa. :) Jaksamista!

Vierailija
16/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakeksit, mehujää ja nimen omaan jatkuva syöminen

Vierailija
17/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä annoksia usein, kylmät viinirypäleet ja hedelmäkeitot ja -mehut. Mehuistakin saa yllätttävän paljon energiaa...

Vierailija
18/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin sitä mitä teki mieli ja välillä vaan pakosti söi jotain pientä. Hedelmiä pitkin päivää. Aamiaisella piti päivä aloittaa vaikkei ois tehnyt heti mieli syödäkkään ja kahvin juonnin lopetin väliaikaisesti kokonaan. Äläkä ota niitä vitamiineja täysin tyhjään vatsaan. Saattaa vaan aiheuttaa enemmän pahoinvointia.

Vierailija
19/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin pahimpina aikoina eli 24/7 oksentaessani jonkun verrankin salmiakkia. Oksennus maistui paljon paremmalta. Ja ei, tämä ei ole vitsi.

Vierailija
20/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vastauksista! Aloittelen varmaan kasviksista ja hedelmistä, olisivat helpointa napostella. 

Ja tsemppiä muille asian kanssa kamppaileville! On se lapsi tämän pienen kärsimyksen arvoinne kyllä <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi