Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako köyhä lapsesi riittävästi kasviksia ja hedelmiä syödäkseen?

Vierailija
09.12.2020 |

Saatko itse?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Se on ensimmäinen asia mihin meillä panostetaan. Seuraavaksi tulee lapsen vaatteet.

Vierailija
2/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollaan köyhiä ja sairaita. Mutta lapsi saa aina vihanneksia ja hedelmiä. Itse myös tykätään. Joka päivä vieläpä. 

Tänäänkin lapselle vaatteita, vähillä rahoilla mitä on. Uusia tosin Prismasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kasviksia ja hedelmiä! Ne ovat halpoja. Roskaruoka on kallista.

Vierailija
4/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa. Mutta ei vanukkaita eikä höttöherkkua.

Vierailija
5/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana on tähän aikaan vuodesta halpaa, sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Omenoita samoin, ne on mummolan vanhoista puista ja kestää ilman säilöntäaineita kylmässä.

Mutta kauramaitoon ei ole varaa!

Vierailija
6/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä, jos vain syö.

Vierailija
7/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on köyhä?

Mielikuvituksellisesti köyhä?

Rahallisesti köyhä?

Rakkaudessa köyhä?

Muilla tavoilla köyhä?

Kuinka se määritetään?

Kuka sen päättää?

Vierailija
8/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamme. Kasvatamme itse ja saamme myös lahjoituksena. En näe ulkomaisten hedelmien olevan mitenkään autuaaksi tekeviä, luotamme kotimaiseen ja mahdollisimman lähellä kasvaneeseen. Marjoja, omenoita, juureksia, kaalia näin talviaikaan. Kesällä ihanat kesävihannekset.

Vierailija
9/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ole viime aikoina muuta syötykään, kuin suomalaisia juureksia, eri tavalla valmistettuna.

Perunaa, punajuuria, porkkanaa. Marjakeittoja puurojen kanssa.

Omenat ovat olleet halpoja niitäkin rouskutellaan. Myös tuontitomaatit ovat edullisia.

Kalaa ostetaan tarjouksista ja sitä saadaan joskus myös ilmaiseksi, koska naapuri on innokas kallastaja ja antaa joskus ylimääräistä saalista meillekin.

Leipää leivotaan osin itse osin ostetaan.  Sämpylöitä leivon kaksi kertaa viikossa.

Veriarvot lapsilla on olleet normaalit, eikä mitään epänormaalia sairastelua ole kenellekään ollut.

Ainakaan toistaiseksi.

Vierailija
10/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkana on tähän aikaan vuodesta halpaa, sitä saa syödä niin paljon kuin haluaa. Omenoita samoin, ne on mummolan vanhoista puista ja kestää ilman säilöntäaineita kylmässä.

Kaura*maito*nyt on kyllä ihan turhaa, joten järjetöntä olisikin laittaa rahansa moiseen moskaan.

Vierailija
11/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä ei erityisesti tarvitse ja vihanneksista ja juureksista löytyy edullisiakin vaihtoehtoja.

Vierailija
12/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaura*maito*nyt on kyllä ihan turhaa, joten järjetöntä olisikin laittaa rahansa moiseen moskaan.

Kauramaidossa sama ravintosisältö kuin kaurapuurossa ja hinta n. 17 kertainen.

Vierailija
13/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ja saan.

Ruoka on aivan viimeinen asia josta karsittaisiin jos sellainen tilanne tulisi että pitäisi karsia menoja. Ennakoinnilla ja suunnittelulla olen saanut tuet riittämään ainakin toistaiseksi kaikkeen tarvittavaan ja vähän enempäänkin ilman ihmeempiä karsimisia. Tosin olen pitänyt menot koko elämäni ajan pieninä koska tuille on tiputtu moneen kertaan niin työttömyyden kuin sairaudenkin takia.

Vierailija
14/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Syötän sille kostoksi vain roskaruokaa, koska sossu ei maksa minulle riittävästi. Saa sitten yhteiskunta syyttää vaan itseään, kun lapseni on aikuisena ylipainoinen ja sairas. Olisi kannattanut maksaa enemmän minulle, joka joudun sen kasvattamaan.

Vierailija
15/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kasviksia ja hedelmiä! Ne ovat halpoja. Roskaruoka on kallista.

Mielestäni päinvastoin roskaruuasta saa saman kalorimäärän paljon halvemmalla kuin hedelmistä

Vierailija
16/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolesi on todella aiheellinen,koska tähän vuodenaikaan juurekset ja vihannekset ovat todella kalliita. Entäs mandariinit ja kohta appelssiinit,niitä ei ole koskaan tarjouksessa ja muutenkin ihan järjettömissä hinnoissa. Eihän tässä köyhällä ole varaa syödä kuin valmisruokia ja paistopiste tuotteita.

Vierailija
17/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi jos söisi, mutta ei näytä kaalit, lantut ja punajuuret uppoavan.

Vierailija
18/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaidossa sama ravintosisältö kuin kaurapuurossa ja hinta n. 17 kertainen.

Paitsi että kauramaidossa on vähemmän kauraa ja enemmän vettä kuin kaurapuurossa, joten ravintosisältö tuskin on sama.

Vierailija
19/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin tt tuella, niin ei ollut. Leipäjonosta ei muuten saa mitään tuoretta, ei ainakaan täällä. Muistan kun vaelsin kaupassa ja itkin, kun ei oikeasti ollut varaa ostaa lapselle yhtä porkkanaa.

Pyysin kyllä apua, mutta eihän tilannetta uskottu. Karulla tavalla näin, miten täällä voidaan ihmisiä kohdella.

Vierailija
20/33 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ostan,kun on varaa.Viimeisellä viikolla ennen rahojen tuloa tilille ei saa yleensä kuin kurkkua,jos sattuu olemaan vielä ja perunaa. Jos ei riitä kuin lapsille,niin olen ilomielin ilman,että lapset saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän