Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatko kun junissa näytettiin elokuvia?

Vierailija
09.12.2020 |

Sinisissä kaukojunissa oli videovaunuja.
Ei ole kyllä jääneet elokuvat mieleen. Oliko jotain b-luokan amerikkalaisia?
En muista pystyikö videovaunuun ostamaan paikkalippua?Juniin pystyi ostamaan lipun ilman paikkaa ja kai sinne videovaunuun vaan mentiin ?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ja mä oon sentään 55+ varmaan jotain 50 luvulla ja mustavalkosia mykkäelokuvia

Vierailija
2/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä muista ja olen reissannut aika lailla junalla 80-luvulta lähtien

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan! Kuljin paljon sinisillä junilla 90-luvulla. En koskaan ollut elokuvavaunussa, mutta kävelin sellaisen läpi. En olisi tykännyt olla elokuvavaunussa. Siniset junat olivat kivoja.

Vierailija
4/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 90-luvun loppupuolelta, jolloin matkustin usein Helsinki-Joensuu väliä. Taisin silloin tällöin jopa istua elokuvavaunussa, mutta mikään yksittäinen leffa ei ole kyllä jäänyt mieleen. Jotain komedioita ne kuitenkin oli.

Vierailija
5/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan 90- luvulta katsoneeni esim. Wedding singer elokuvan noissa vaunuissa. Muistaakseni samat elokuvat pyöri kuukauden eli ei siellä kokoajan kannattanut istua, jos vakituiseen kulki junalla.

Vierailija
6/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, ja muistan miten monet elokuvat oli lapsille sopimattomia vaikka he olivat katsomassa. Yksi elokuva jäi mieleen, olisiko ollut ranskalainen. Nainen meni kosmetologille ja asettui hoitopöydälle pyllistelemään jotta hoitaja sai revittyä karvoja irti, mitä ne on ne ihokarvanpoistolapuilla.

Mietin että onko tämäkään nyt niin tähdellistä lapsille näyttää.

Vierailija
7/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli neuvostoliittolaisia mustavalkoisia mykkäelokuvia suunnilleen kaikki.

Vierailija
8/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhden elokuvan. Siinä oli jotain vanhoja mummoja, jotka tekivät nakukalenterin.

Vierailija
9/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta muistan kun lentokoneissa näytettiin elokuvia sellaisella isolla valkokankaalla.

Vierailija
10/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljin 90-luvun alussa paljon junalla. Videovaunuun ei voinut ostaa paikkalippua, eli jos sinne meni istumaan, ei kukaan tullut herättämään ja vaatimaan vaihtaa paikkaa. En tiedä mitä elokuvia näytettiin, koska nukuin matkat.

Vierailija
11/14 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain koko perheen elokuvia tavallisesti, tyyliin "Yksin kotona". Pitkällä matkalla kuten esim Joensuu-Helsinki ehti nähdä kolme leffaa. 

Vierailija
12/14 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan! Olen syntynyt vuonna 1989 ja minun lapsuudessa oli näitä. Jännä kun vaikka omat vanhemmat ei muista näitä, itse muistan kyllä. Tietysti kun ne oli minusta niin siistejä, niin jäi mieleen!

Vierailija
13/14 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun kuljin junalla Jyväskylän ja Kajaanin väliä. Kerkesi katsomaan yhden leffan kokonaan ja kaksi osittain. En kyllä muista mitä elokuvia näytettiin. 

Vierailija
14/14 |
20.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, mutta kuulostaapa kivalta!