BREAKING NEWS: Pfizerin rokote aiheuttanut kahdelle vakavan anafylaktisen reaktion! Lähde HS
Eilen Britanniassa aloitetun koronarokotteen jakelussa on ilmennyt jo kahdella henkilöllä, molemmat hoitajia, vakava anafylaktinen reaktio, kertovat HS ja muut mediat. Britannian NHS suosittaa, etteivät vakaviin allergioihin taipuvaiset ottaisi rokotetta. Suomessa myös THL kommentoi. Eipä siinä kauan mennyt! Linkki Dailymailin juttuun https://www.dailymail.co.uk/news/article-9034115/Allergy-risk-Pfizer-ja…
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä 10-15 min tarkkailu on järjestetty nyt kun pitäisi pitää etäisyyttä muihin ihmisiin? Ja kuitenkin saada porukkaa rokotetuksi.? Valmiit istumaan siksi aikaa omaan autoon?
Tää sama ongelma oli Helsingissä joissain ajanvarauksettomissa influenssarokotuspaikoissa tänä syksynä. Kymmeniä ihmisiä odottamassa ja parveilemassa jossain aulatiloissa, kun ei ollut numerotaulua, josta olisi voinut katsoa, onko oma vuoro lähellä. Mulla meni siellä yhteensä tunti, odotus+rokotus+jälkiodotus. Epätehokasta ja riskialtista, ei minkäälaisia turvavälejä.
Olikohan terveysasemilla ajanvarausrokottamisessa paremmin järjestetty tuo jälkivalvonta..?
Superallergiset ottaa rokotteet aina sairaalassa. Muutkin kuin Koronan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikähän katsotaan että on tarpeeksi allergioita..? Itseltä löytyy noin 20 allergiaa, ihan testeillä todettuja. Myös muita kuin siitepöly- ja eläinallergioita. Taitaa jäädä koronapiikki siis väliin...
Eivittu sä oot WAMMANE!!
Juu niin oon. Noissa on siis noin 15 eri siitepöly/eläinallergiaa, pari ruoka-ainetta ja muutama kosmetiikka/säilöntäaineallergia. Saanko jotain vammaisrahaa nyt?
Ja hopihopi kotiin nyt sieltä, äitis odottaa jo. Päivälääkkeet myöhässä.
No, minulle tulee hyönteisen pistoista ulkomailla vakava allerginen reaktio jne. Enpä ota tuota rokotetta ennen kuin turvallisuus on taattu.
Siis monikin rokote voi vakavasti allergisille aiheuttaa anafylaksian, siksi niitä (pitäisi) pistää aina valvotusti niin, että hoitohenkilökuntaa on lähettyvillä. Harvinaista mutta mahdollista. Eli tässä ei ole mitään uutta.
Huoh mitä lietsomista. Sama kun uutisoisi siitä, että antibioottikuuri on aiheuttanut jollekin vatsavaivoja ja ripulin.
Vierailija kirjoitti:
Lääke ei koskaan saisi olla pahempi kuin itse sairaus.
Tää on hauska. Mulla tulee noin kaikesta nokkosihottumaa, tietyissä tilanteissa semmonen kokovartalourtikaria joka saa helisemään.
Kerran yksi lääkäri ehdotti jotain pillerikuuria, jätin syömättä. Sivuoireina mainittiin urtikaria , buahha hhaa
Sikapiikin jälkeen miun piti odottaa käytävällä jokusen aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rokotteet voivat aiheuttaa anafylaktisen reaktion.
Lääkket kans, riski on olemassa (antibiootit, puudutteet ym.)
Yritätkö leikkiä rokoteasiantuntijaa?
Riskejä on punnittava. Mietittävä hyödyt ja riskit.
Miljoonasta rokotetusta 2kpl sai anafylaksian! Riski 2/100 OOO OOO.
Anafylaksiaan on lääke, jos ehtii ajoissa.
Riskit on tien ylityksessä, sekopäiden kanssa ryyppäämisessä, tien ylityksessä, väkivaltaisen ihmisen kanssa asumisessa, raskaudessa/synnytyksessä.
Riskejä toisinpäin: haet työpaikkaa etkä saakaan sitä,
näet ihanan ihmisen kadulla, hän ei ole sinusta kiinnostunut,
lottoat 1000€ etkä voita senttiäkään.
Ja mikähän katsotaan että on tarpeeksi allergioita..? Itseltä löytyy noin 20 allergiaa, ihan testeillä todettuja. Myös muita kuin siitepöly- ja eläinallergioita. Taitaa jäädä koronapiikki siis väliin...