Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaliiviasiaa!

Vierailija
26.04.2014 |

En ole koskaan käyttänyt ns. normaaleja rintaliivejä, vaan aina toppimallisia urheilurintaliivityylisiä liivejä, joiden koot menee vaatekokojen mukaan, niin en tiedä ollenkaan mikä on mun rintaliivikoko. Valaiskaa tyhmää ja kertokaa miten ne koot menee. Luulin joskus, että kirjain merkkaa aina rintojen kokoa ja numero ympärysmittaa, mutta se ei näköjään menekkään niin, niin miten se sit menee? Oon sovittanut normaaleja liivejä kaupassa, mutta ne on aina joko ympärysmitaltaan liian tiukat, jos kuppikoko on oikea ja jos ympärysmitta on sopiva, niin kuppikoko on liian iso.

Tässä on mun mitat, niin mitä sanoisitte oikeaksi? 

Rintojen ympärys 78

Ympärys rintojen alapuolelta 70

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8: Stockmannin Global Lingerie, H&M ja Seppälä myyvät joissakin liivimalleissa tuota etsimääsi kokoa, edullisesti.

Vierailija
2/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin yhdestä rintaliivikokomittarista oikeaa kokoa, niin sen mukaan 28D on oikea koko mulle. Tuumissa siis. Olen melkein lauta, joten D:n näkeminen järkyttää.

Olen harkinnut meneväni joskus liiviliikkeeseen, mutta mua kuumottaa niiden hinnat. En siis halua tuhlata paljoa rahaa alusvaatteisiin.

- AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh.. veikkaisin et 65A.pitää ottaa sellanen ympärysmitta, että menee löysimpiin hakasiin kiinni, koska kangas venyy

Vierailija
4/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.patricia.fi/fi/bra-fitting-guide

ylläolevasta linkistä lööytyy kokotaulukko. olet ymmärtänyt tavallaan ihan oikein tuon kokojutun, eli numero on tiukkaan mitattu ympärysmittasi (tai lähin pienempi 5kertoluku) rintojen alta ja kirjain on kuppikoko, mutta kuppikoko on aina suhteessa ympärysmittaan, eli 65a on aika eri kokoinen kuin95a, vaikka molemmissa on a-kuppi.

lisäksi kannattaa aina sovittaa rinnakkaiskokoja, jotka menevät niin, että jos ympärysmittaa pienentää pykälällä, pitää kuppikkoa suurentaa pykälällä ja jos ympärysmittaa pidentää pykälällä, pitäisi kuppikokoa pienentää pykälällä.

Ja jotta homma olisi tarpeeksi hankala, rintaliivit ovat keskenään eri mallisia ja sun on löydettävä joukosta se malli, joka sopii sinulle - et todennäköisesti ole saman mallinen kuin esimerkiksi minä, joten sulle ja mulle tietenkin sopivat erimallisen rintsikatkin. Ja tämä ei selviä muuten kun kärsivällisellä sovittelemisella.

Vierailija
5/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että menet liiviliikkeeseen, jossa sinua palvelee asiantunteva myyjä. Hän ottaa sinusta mitat ja antaa mittojen mukaisia liivejä sovitettavaksi niin monet, että varmasti löytyy sopivat ja mukavat. Hyvin istuvat oikeankokoiset liivit eivät tunnu päällä ollessaan lainkaan.

Vierailija
6/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri merkeillä voi sopia eri koko, parasta on että käy sovittamassa eri liivejä, eri malleja ja eri kokoja. Noilla mitoilla sinulle voisi sopia koko 65A, 65B, 70AA tai 70A? Esim Seppälä, Lindex myy näitä kokoja edullisesti jos haluat ostaa ensiksi yhdet rintaliivit kokeeksi ja sitten vasta panostaa kalliimpiin jos siltä tuntuu?

Vierailija
7/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea auttaa kun et kerro minkämerkkisiä, -mallisia ja -kokoisia liivejä olet kokeillut.

Jos esim. ympäryksestä liian tiukka/kuppi sopiva on ollut 65A, silloin oikea kokosi on 70AA.

Vähän veikkaanettä sulla voisi olla AA-kuppi, ja sen kokoista kuppia et ole löytänyt, ei kokonaan sopivaa liivikokoa ole löytynyt tietenkään.

Tässä on kaksi ratkaisua:

1) ostaa se ympäryksestä liian tiukka liivi, jossa on sopiva kuppi ja hankkia jatkopala ympärykseen. Sitä kun käyttää vähän aikaa, se ympärys venyy vähän ja sitä voi ehkä käyttää ilman jatkopalaa. Kuppihan oli tässä tapauksessa sopiva. Eli menet kupin mukaan ja kavennat tai jatkat selästä.

2) Etsit AA-kuppeja ja kokeilet niitä. Tilaas esim. Elloksesta tai käy katsomassa mitä Changessa (heillä on omat koot, joten kokeilematta ei tiedä mikä käy). Kun saat selvitettyä kokosi voit tilata myös ulkomailta esim. Figleaves, Boux, jne.

Vierailija
8/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:40"]Hyvin istuvat oikeankokoiset liivit eivät tunnu päällä ollessaan lainkaan.

[/quote]

Jos ihmisen ympärille kiinnitetään kuminauha, joka "tuntuu napakalta" - niinkuin kuulemma pitää tuntua, tai muuten liivit eivät tue - niin on huijausta väittää, ettei se tunnu miltään.

Toki siihen ajan oloon turtuu, jos niin valitsee.

Vierailija
9/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedän nyt oman ongelmani tähän samaiseen keskusteluun. Osaako kukaan sanoa, mistä löytyisi isoja kuppikokoja pienellä ympärysmitalla ja edullisesti. Koko 70D ja rintaliiveistä saa aina maksaa maltaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän