Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Concerta aiheuttanut muilla kamalaa väsymystä?

Vierailija
26.04.2014 |

Onkohan väsymys vain aloitusoire?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää pari tuntia lääkkeen oton jälkeen, ja iltasella vielä enempi. Ap

Vierailija
2/9 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 20:07"]Concertat on kivoja, minä valvon niillä pari vuorokautta ja olen syömättä saman verran. En tosin sairasta ADHD:a.

[/quote]

miten olet lääkkeen saanut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaki kiinnostaa mistä 3 on Concertan saanu ja miksi, vaikkei sairasta ADHD:ta?

Vierailija
4/9 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin vaikeaa veikata, että kolmonen on provoilija, joka ei ole koskaan lääkettä käyttänyt.

Jos täällä av:lla jakaa tietoa ja kertoo jostakin lääkkeestä löytyneen sivuvaikutuksia, jotka aiheuttavat poikasikiöille mahdollisesti epämuodostumia, jos raskaana oleva joutuu lääkkeen kanssa edes ihokosketukseen eli mieheltä jää tabletti saati sen murusia pöydälle tai mies lääkettä syödessään altistaa vaimonsa spermalle, tällainen huutelija tulee peukuttamaan viestit alas ja kertoo, että hyvin toimii sivuvaikutuksitta ja syökää vain tyytyväisinä. Nimenomaan vauva-foorumilla niistä pitäisi varoittaa, mutta nimenomaan täällä niille lällätellään tai vakuutellaan ettei ongelmia tule. Miksi?

Toinen yhtä sairas motiivi on luoda ammattihenkilöstölle käsitystä, että ketjun otsikossa mainittua lääkettä olisi nk. katukaupassa jostakin syystä, jotta sitä tarvitsevat eivät saisi reseptiä. Täällä on yksinkertaisesti myös hyvin pahantahtoisia ihmisiä kaikkien mukavien ja hauskojen seassa. Näitä "siitä tuli ihanan sekava olo" -huutelijoita on ollut useassa ketjussa, eikä heillä ole ollut mitään tarkempaa kertomusta näiden huuteluidensa uskottavuuden lisäämiseksi.

AV ei välttämättä ole erityisen hyvä foorumi keskustella mistään lääkityksestä missään suhteessa. ADHD-lääkkeistä varmaan parempia kommentteja vailla ainuttakaan provoa voisi saada täältä: http://adhd-foorumi.org/foorumi/

Vierailija
5/9 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sua väsyttää? Jos sua väsyttää lääkkeen vaikutusaikana, annoksesi on todennäköissesti liian iso, tai vapautuu kapselista sulle hunossa tahdissa. Sulle ehkä sopisi paremmin toinen mf-valmiste, jossa vapautumisnopeus on erilainen tai vaan pienempää annosta concertaa.

jos väsy ys tulee lääkkeen loppumisvaiheessa (vähän ennen, jonkun aikaa jälkeen), se voi hyvin olla pelkkä alkuoire joka tasaantuu muutaman päivän käytön jälkeen. Mutta joillain se kestää. Sitä voi yrittää tasata sillä, etttä pyrkii syömään tasaisesti jotain pientä niin että verensokeri ei ehdi laskea lääkkeen vaikutusaikana eikä nouse nopeasti sit kun ruokahalu lääkkeen vaikutuksen lakattua nousee normaalille tasolle ja alkaa syömään. 

Muista ottaa lääke tarpeeksi aikaisin aamulla, jotta se ei vaikuta yöuniin. Kymmenen jäeen ei enää kannata ottaa, sillä vaikka vaikutus muuten lakkaa jo 8 tunnissa, unta se voi häiritä 12 tuntia.

Vierailija
6/9 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/9 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän täällä on monena iltana aina samaan aikaan yhtäkkiä useampi ADHD:n liittyvä keskustelu nostettu takaisin aktiiviseksi.

Vierailija
8/9 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Concertat on kivoja, minä valvon niillä pari vuorokautta ja olen syömättä saman verran. En tosin sairasta ADHD:a.

Niin, et sairasta. ADHD väsyy niistä, terve virkistyy.

Vierailija
9/9 |
24.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Concertat on kivoja, minä valvon niillä pari vuorokautta ja olen syömättä saman verran. En tosin sairasta ADHD:a.

Niin, et sairasta. ADHD väsyy niistä, terve virkistyy.

Ei niistä adhd-henkilönkään pitäisi väsyä, vaan rauhoittua ja pystyä keskittymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi