Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitaja, otatko koronarokotteen vai fudut?

Vierailija
09.12.2020 |

Otsikossa olennainen.
Itse ajattelin fuduja.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni en voi hoitajana olla vastuussa vierailijoiden rokotekattavuudesta.

Perustelut mitä annoit, eivät sivunneet ammattiini liittyvää etiikkaa/ vastuuta.

Sairaala on vastuussa potilaiden sekä vierailijoidan turvallisuudesta. Tartuntatautien vakaville seurauksille alttiita ihmisiä on tällaisessa ympäristössä vaikka kuinka paljon. Heidän oikeutensa menee työntekijän edun edelle. Koska kyseessä on vakavasti henkeen ja terveydeen kohdistuvasta uhasta.

Vierailija
22/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kaipaisin hyviä syitä ottaa.

Muuten en ole ottamassa.

Alanvaihto on muutenkin käynyt mielessä huonon johtamisen takia.

Eikö oma ja läheisten terveys ole aika hyvä syy ottaa rokote? Minusta kuoleminen olisi aika ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nyt nähdä. Puolen vuoden sisällä on paperit taskussa uuteen ammattiin. Nyt on enää nykyisestä työnantajasta kiinni sitten että vaihdanko alaa vai pysyttelenkö vielä sairaanhoitajana. Opiskelin harrastuksena uuden ammatin täyspäiväisen työn ohella. Työstäni tykkään sairaanhoitajan, työkaverit ja potilaat ovat mahtavia(yleisesti ottaen, poikkeuksia toki löytyy) mutta johto ja some, pakottaminen ja kikyttely sairaanhoitajan työssä missä sillä ei ollut mitään järkeä saavat miettimään että vähemmälläkin dissaamisella pärjäisin ja elantoni hommaisin.

Vierailija
24/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaala ei ole vastuussa vierailijoiden turvallisuudesta. Vierailija itse on, ja ymmärtää, että sairaala on ympäristö jossa on erilaisia tartuntatauteja. Tämä kuuluu vierailijan itsenäisen päätöksenteon piirii, ottaako hän itse rokotetta vai ei.

Aina tulee uusia kulkutauteja. Jos pelottaa, suojaudu jos katsot parhaaksi.

Ihminen on vastuussa itse omasta terveydestään. Hoitaja tekee vain työtään. Lääkärikin tekee vain työtään. Heilläkin on oikeutensa, oma elämänsä ja yksi elämä elettävänä.

Miksi ihmisillä hämärtyy rajat, kun sairaalan ovet aukeavat?

Vierailija
25/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani sairastaneet ovat olleet lähes oireettomia, parilla kuumetta ja yskää. Toipuneet täysin. Usealla ikääkin kymmeniä vuosia enemmän ja surkeat elintavat.

Miksi minun pitäisi hyväkuntoisena ottaa rokote jota ei tunneta vielä hyvin? Tällä palkalla vieläpä? Voin kyllä mennä töihin vaikkapa kioskille, ja saada saman palkan. Ilman rokotepakkoja tai poikkeustiloja, jolloin minua ei koske mitkään ihmisoikeudet tai työaikalait...

Hoitakaa itse itsenne.

Vierailija
26/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan. Rokotetta jonka pohjalle covid-19 rokote on tehty on tutkittu vuosikausia ja se on hyvin siedetty tutkimuksissa. Koronaviruksiahan on lukuisia ja moni niistä tarttuu myös ihmisiin.

Vierailija
27/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex työkaveri otti fudut influenssarokotteen takia. sairastui tautiin samana talvena niin pahasti että oli täällä osastolla neljä viikkoa.

Arvatkaapa saiko kuulla hieman kommenttia, kun oli jo toipumassa....

Nykyään eri alalla, mutta lomautettuna.

Vierailija
28/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaahan linkkejä jos on uutta tietoa noista rokotteista.

Vierailija
29/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote tuskin on "pakollinen" pitkään aikaan. Joka tapauksessa aion vaihtaa työtä vuoden parin päästä. Eli tavallaan otan fudut.

Vierailija
30/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyllästynyt siihen, että hoitajia pompotellaan.

Jokaisen pitää saada itse tehdä päätökset omalta osaltaan ja kantaa seuraukset.

Eihän bussikuskinkaan, ei kaupan tädinkään ole pakko ottaa rokotetta.

Kansalaiset itse vastuuseen omasta suojastaan.

Riskiryhmille se pakko....

Vierailija
31/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida uskaltaa ottaa, ei siksi että pelkään saavani mikrosirua vaan siksi, että en luota sen turvallisuuteen. Otan varmaan potkut sitten. Olen myös nuori ja hölmö ja tauti on monilla lieoireinen enkä pelkää sitä.

Vierailija
32/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 2kk ja riskiryhmiä hoitavilla edessään tämä päätös, sanoi oh...

Vierailija
33/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena oli sairaanhoitajan opinnot mutta koska näyttää siltä että influ ja korona rokotteet ovat pakollisia niin taidan muuttaa suunnitelmia. Olen saanut todella pahoja oireita tavallisesta influenssa rokotteesta ja samoin kävi sikarokotteenkin kanssa.

Harmi luopua haave ammatista...

Vierailija
34/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi julkisuudessa ei kerrota, että suurin osa alan vaihtajista hoitoalalla vaihtaa surkean esimiestoiminnan takia?

Vierailija
36/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitä muka vahditaan, onko rokote otettu?

Vierailija
37/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitä muka vahditaan, onko rokote otettu?

Ainakin influenssapiikin olen välttänyt joka vuosi sanomalla että olen jo ottanut, kun työnantaja on alkanut sitä tarjotella. En tiedä toimisiko sama koronarokotteeseen, tuskin. Jos vaihtoehtoina on pakollinen rokote tai potkut, valinta on ilmiselvä. Pakkorokottaminen loukkaa ihmisoikeuksia enkä siihen aio suostua vaikka alalla työskentelenkin. Etenkin hoitoalan ihmisten pitäisi jo vihdoin viimein alkaa kyseenalaistamaan tämä jatkuva rokotekiima.

Vierailija
38/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä annetaan rokotteet työpaikalla vastaavan sh.n toimesta. Tässä nähdään kuka ottaa kuka ei.

Vierailija
39/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattijärjestöt ovatkin kritisoineet tuota uutta pakkorokotuslakia.

En näe järkeä siinä, että esim. asumisyksiköiden hoitajat joutuvat pakkopiikille, vaikka asukkaat ovat jo rokotettu.

Asumisyksikössä käy vieraita - joilla ei välttämättä ole rokotusta. Tai tulee uusia asukkaita joita ei vielä ole rokotettu. Paljon mahdollisuuksia törmätä rokottamattomaan henkilöön. Eikä rokotus muutenkaan anna kaikille täydellistä suojaa. Mitä laajemmin rokotetaan sitä tehokkaammin se toimii.

Sitten ei muuta kuin pakollinen rokote niille jotka tahtoo päästä asumisyksikköön asumaan. Ai, rikkooko se itsemääräämisoikeutta...

Ja muuten kotihoidossa, johon ei-ympärivuorokautiset palvelutalotkin rinnastetaan, influenssarokote ei ole lain mukaan pakollinen.

Vierailija
40/65 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan.Influenssarokotteen otin jo lokakuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi