Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykyajan nuoret vanhemmat vaativia tarvikkeiden suhteen?

Vierailija
26.04.2014 |

Olen tyrmistynyt, tarjosin tutulle nuorelle pariskunnalle hyvää hyvyyttäni ilmaiseksi laadukkaita vauvantarvikkeita (oma "iltatähti" reilu 1-vuotias ja hänelle uutena ostetuista tarvikkeista kyse). Muun muassa turvakaukalo, jumppamatto ja vaatteita, ei kelvannut edes yksikään vaatekappale. Mukana oli me and i-vaatteita ja muita laatumerkkejäkin.

No, saan noista myymällä ihan hyvät rahat, mutta jotenkin paska fiilis jäi silti. Mahtaako tämä olla jokin yleinen suuntaus nykyisin, itse olisin kyllä aikanaan esikoista odottaessa kelpuuttanut tuollaiset tavarat innosta hihkuen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esikoinen on minkä ikäinen?

Rahattomille kelpaa edelleen, kuten ennenkin, ajatteleville kelpaa edelleen, mutta kaikille siis ei, mikä siinä voi ihmetyttää noin<?

Vierailija
2/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleistät yhden kokemuksen perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan ole ottanut tutuilta mitään. Ihan siitä syystä, että käyttättä jäävät, kun makuni on niin tarkka. Ja jos olen jo ajatellut ostavani jonkin tietyn jutun, ostan sen.

Vierailija
4/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuosta tuli käsitys että mamma halusi ajatella imagoaan eikä sen takia käyttää ilmaiseksi saatuja tavaroita. Vähän sama kun kirppiksiltä ei osteta periaatteen vuoksi.

Vierailija
5/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on äitinsä tärkein asuste. Siksi kelpaa vain tarkasti harkitut vaatteet.

Vierailija
6/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 17:31"]Olen tyrmistynyt, tarjosin tutulle nuorelle pariskunnalle hyvää hyvyyttäni ilmaiseksi laadukkaita vauvantarvikkeita (oma "iltatähti" reilu 1-vuotias ja hänelle uutena ostetuista tarvikkeista kyse). Muun muassa turvakaukalo, jumppamatto ja vaatteita, ei kelvannut edes yksikään vaatekappale. Mukana oli me and i-vaatteita ja muita laatumerkkejäkin.

No, saan noista myymällä ihan hyvät rahat, mutta jotenkin paska fiilis jäi silti. Mahtaako tämä olla jokin yleinen suuntaus nykyisin, itse olisin kyllä aikanaan esikoista odottaessa kelpuuttanut tuollaiset tavarat innosta hihkuen.

[/quote]

No meille kelpasi vaimon sukulaiselta saadut lasten vaatteet, brio sing kärry, leikkimatot ja lelut. Ollaan saatu myös vanhemmiltamme ja sukulaisiltamme lahjaksi niin uusia kuin vanhoja leluja ja vaatteita. Kirppiksiltä ollaan osteltu vaatteita myös muksulle, sekä alennusmyynneistä. Turvakaukalo käytiin ostamassa kierrätyskeskuksesta 10€:lla ja abc designin uusi muokattava lastenratas-kärrykin ostettiin eräästä liikkeestä 60€:lla. Myös kaikki omat lapsuusaikamme lelut ovat jäljellä ja lapsemme saa ne aina kun on sopivan ikäinen. Eli kaikki kelpaa meille ainakin. Olemme 32 vuotias naimisissa oleva pari ja muksu on 7kk ikäinen.

Vierailija
7/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 17:31"]Olen tyrmistynyt, tarjosin tutulle nuorelle pariskunnalle hyvää hyvyyttäni ilmaiseksi laadukkaita vauvantarvikkeita (oma "iltatähti" reilu 1-vuotias ja hänelle uutena ostetuista tarvikkeista kyse). Muun muassa turvakaukalo, jumppamatto ja vaatteita, ei kelvannut edes yksikään vaatekappale. Mukana oli me and i-vaatteita ja muita laatumerkkejäkin.

[/quote]

No meille kelpasi vaimon sukulaiselta saadut lasten vaatteet, brio sing kärry, leikkimatot ja lelut. Ollaan saatu myös vanhemmiltamme ja sukulaisiltamme lahjaksi niin uusia kuin vanhoja leluja ja vaatteita. Kirppiksiltä ollaan osteltu vaatteita myös muksulle, sekä alennusmyynneistä. Turvakaukalo käytiin ostamassa kierrätyskeskuksesta 10€:lla ja abc designin uusi muokattava lastenratas-kärrykin ostettiin eräästä liikkeestä 60€:lla. Myös kaikki omat lapsuusaikamme lelut ovat jäljellä ja lapsemme saa ne aina kun on sopivan ikäinen. Eli kaikki kelpaa meille ainakin. Olemme 32 vuotias naimisissa oleva pari ja muksu on 7kk ikäinen.

Vierailija
8/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluan ostaa/hankkia lapselleni itse tarvikkeet ja mieluiten hänen tai minun mieleisiäni (jos on vielä siinä vaiheessa, ettei voi mielipidettään ilmaista itse). Enkä se minä voi ihan kaikkea kelpuuttaa, kun joka tuutista sitä tavaraa olisi tulossa koko ajan. Ja minulle on yhdentekevää mitä merkkiä mikäkin vaate ja lelu on, kun ei omissa vaatteissanikaan tai laitteissani ole mitään väliä merkillä. Pääasia että miellyttää silmää ja toimii moitteettomasti käytössä.

Vierailija
9/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat saaneet jo jostain muualta? Mä ainakin sain jo alkuraskaudesta siskolta kaiken mahdollisen tavaran mitä hänen lapseltaan oli jäänyt, niin nyt olen vastaillut vaan kiitos ei kaikille muille.

Vaunut on ainoat mitkä puuttuu, mutta autottomana ne tulevat kovaan käyttöön ja niiden on pakko olla julkisiin kulkuvälineisiin helposti mahtuvaa ja kevyesti nostettavaa mallia (joudun myös raahaamalla niitä portaita). Mun elämänlaadun kannalta vaunujen toimivuudella juuri meidän arjessa on niin iso merkitys, että en ota niitä 15 vuotta vanhoja leveitä ja raskaita jyriä jotka saisin ilmaiseksi sukulaiselta vaan ostan juuri sellaiset uudet, jotka sopii mun tarpeisiin.

Vaatteilla nyt ei ole niin väliä, mutta kun olen ilmaiseksi saanut jo omaa silmää miellyttäviä, en näe yhtään syytä ottaa enää toiselta tutulta vastaan sellaisia, joiden tyyli ei musta ole yhtään kiva, vaikka osa niistä onkin aivan överikalliilta luxusmerkeiltä.

Vierailija
10/10 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ovat saaneet jo jostain muualta? Mä ainakin sain jo alkuraskaudesta siskolta kaiken mahdollisen tavaran mitä hänen lapseltaan oli jäänyt, niin nyt olen vastaillut vaan kiitos ei kaikille muille.

Vaunut on ainoat mitkä puuttuu, mutta autottomana ne tulevat kovaan käyttöön ja niiden on pakko olla julkisiin kulkuvälineisiin helposti mahtuvaa ja kevyesti nostettavaa mallia (joudun myös raahaamalla niitä portaita). Mun elämänlaadun kannalta vaunujen toimivuudella juuri meidän arjessa on niin iso merkitys, että en ota niitä 15 vuotta vanhoja leveitä ja raskaita jyriä jotka saisin ilmaiseksi sukulaiselta vaan ostan juuri sellaiset uudet, jotka sopii mun tarpeisiin.

Vaatteilla nyt ei ole niin väliä, mutta kun olen ilmaiseksi saanut jo omaa silmää miellyttäviä, en näe yhtään syytä ottaa enää toiselta tutulta vastaan sellaisia, joiden tyyli ei musta ole yhtään kiva, vaikka osa niistä onkin aivan överikalliilta luxusmerkeiltä.