Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( . ) TAMMIMASUT ma-ke ( . )

04.08.2008 |

Linkki unohtu ja tietty listakin.... lisään kohta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut samalla sivullahan se vie näkyy ettei kaukana oo :)

Tää palsta taas herjailee kirjautumista ja palvelinvirhettä, voi vee.. koskahan tää ois lopullisesti kunnossa?

29.12.tjw------------------28v-------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v-------viides---------K-SKS

1.1.ninette---------------30v-------toinen--------TYKS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------?

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas-------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v-------toinen---------Jorvi

8.1.döner78--------------30v-------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v-------toinen----------KOS

11.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas-------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs---------SatKs

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Anni09-------------31v-------eka-------------?

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks

15.1.footprint74--------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004-------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

17.1.Pinkspinks-------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------??v-------eka-------------?

19.1.MOELPA----------??v-------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77--------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5-----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen---------OYS

21.1.Peregriina---------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti------23v-------eka-------------Hys

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas-------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. marie1981-------26v-------eka-------------?

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas-------pkks

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen---------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas-------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas-------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HKS

Vierailija
2/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan laittaa ton mun kuvan vie, mut en tie onko siis liian iso ettei tuu näkyviin.

Piti muuten mainita jo eilen, että nyt tunsin selvästi ekan liikkeen. Ihan tuli tippa linssiin siitä :) Semmosta möyrimistä tuntuu selvästi, mut eilen sitten tökin tätä pikkaraista ja tunsin selvän tökkäsyn takasin! En tie oliko potku vai käänty vaan, niin tuntu sillain joku osa siellä.. ihanaa!

MOELPA, kiitti siitä istukka-kommentista.. Piti vie kysyä, et oliko sulla mahakipuiluja, jotka ois voinut siitä johtua?

Kun mulla vaan edelleenkin semmosta kipuilua ja oiskohan jo supistuksiakin... en tiiä.. mut siis koviakin kipuja välillä. Aattelin kyl huomenna neuv lääkärillä kysellä näistä jutuista, ettei kokoajan huolehtis.. silti huolehdin ;) Ja jos kuulis sie vaikka sydänäänet ekaa kertaa, ois ihanaa!

Mukavaa viikonalkua!

Emmuli rv 14+5
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=de26a0e6-61f8-11dd-878f-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noffetuksen synnytyssairaala on tays

Vierailija
4/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri rakenneultraan ajan, sain soitella moneen paikkaan ennen kuin sain ilta-ajan, että pääsee mieskin mukaan. Nyt odotan sitä, vaikka on siihen vielä 4 viikkoa. Nyt alkoi viikko 16. edelleen väsyttää ja ei se olokaan vielä niin hyvä ole. Helpotusta odotellessa:)

5/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LA-lista

29.12.tjw------------------28v-------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v-------viides---------K-SKS

1.1.ninette---------------30v-------toinen--------TYKS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas-------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v-------toinen---------Jorvi

8.1.döner78--------------30v-------toinen---------hyvinkää

9.1. Tii75-----------------33v-------toinen----------KOS

11.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas-------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs---------SatKs

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Anni09-------------31v-------eka-------------?

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------33v-------viides----------Seks

15.1.footprint74--------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004-------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

17.1.Pinkspinks-------26v-------toinen---------?

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------??v-------eka-------------?

19.1.MOELPA----------??v-------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77--------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5-----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen---------OYS

21.1.Peregriina---------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

22.1. TiiaMariia---------26v-------eka-------------?

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti------23v-------eka-------------Hys

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas-------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. marie1981-------26v-------eka-------------?

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas-------pkks

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen---------NKL

28.1. Shei----------------22v-------kolmas-------ulkomailla

29.1. ukku---------------34v-------kolmas-------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas-------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Ja linkki edellisiin: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

6/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään erikoista, hieman ehkä alkaa jotkut housut kiristää vyötäröltä. Tai sitten johtuu siitä kun otin ne just pesusta. :)

Miehellä alkas taas 2 viikon loma, mennään etsimään kakkoselle isompaa pyörää. 16" on aika pieni meidän tulevalle kakkosluokkalaiselle. Olis saanut esikon 20" ajella viime vuoden, mutta se hajosi, eikä löytynyt osia, että olis saanut korjattua. Nyt pitää sitten hommata uus pyörä. Ehtii tämän viikon vielä harjoittelemaan ennen kuin koulu alkaa.

Jaaha, postista tuli jotain paketteja. Pitää tutkia mitä on tullut tilattua, kun en muista mitään tilanneeni. :)

Hyvää viikkoa kaikille!

Äippä ja J nro 5 rv 16+4

Vierailija
7/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että olen nyt päivät yksin kotona kun en edes nettiin ehdi noilta kotihommilta. No nyt mies vei lapsista kolme neljästä keräämään vadelmia ja se neljäskin tuijottaa lastiksia, joten on vähän luppoaikaa lueskella ja kirjoitella rauhassa.

Minä sain kuin sainkin tänään tilattua sen doplerin sieltä Hong Kongista. Eli todennäköisesti ensiviikolla saan sen sitten kotiin.

Mullakin on pieni epäilys, että istukka olisi tällä kertaa etuseinässä kun neuvolassa sydänäänet kuuluivat helpommin tuolta vähän sivulta kuin suoraan edestä ja ne kuuluivat silleen vähän suhisemalla kuten joku jo aikaisemmin kirjoittikin. Mulle ei tuolla np-ultrassa sanottu istukan paikasta mitään, joten tuskin se mitenkään kovin alhaalla sijaitsee (no toihan varmaan vielä katotaan uudelleen siellä seuraavassa ultrassa). Mulla on aikaisemmissa raskauksissa ollut istukka sekä tuolla edessä että takana ja mitään eroja itse raskauksissa ei ole sen suhteen ole ollut.

Meillä on tällä viikolla kova harjoittelu käynnissä kun kakkonen aloittaa ensiviikolla ekaluokalla ja koulumatkaa on reilut kaksi kilometriä ja se pitäisi opetella kulkemaan yksin. Eli paljon "tallaamista" tiedossa.

Oma napa voi hyvin, kasvaa ja komistuu:). Ensiviikolla olen menossa työpaikalle sopimaan tyoajoista ja tuskin enää pystyn millään vaateilla piilottelemaan tätä vatsaa varsinkin kun en tykkää mistään löysistä paidoista yms. No ei kai sitä enää tarttekaan näillä viikoilla piilotella.

Nyt täytyy siirtyä tekemään noita opiskeluhommia, että valmistuisin edes joskus tässä syksyn aikana. Kirjoitelkaahan ahkerasti kuulumisia niitä on aina mukava lueskella.

Voimaa viikkoon

t: KainoElvi ja kaveri rv 14+3

Vierailija
8/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kuume laskenut, onneks pikku jäbällä oli 40.1 eilen illalla ja nyt oon saanut sen laskemaan melkeen normaali lukemaan... sisällä kököttäminen ei vaan oo mieluista hommaa kummallekkaan, isompi poitsu juoksee ulkona .

Tänä aamuna maha jotenkin pullahti viellä enenmmän esiin siis kunnon pallo :) Olen aina nauttinut raskaana olosta just mahan takia, saa kerrankin olla mahaa :) Sitten onkin eri juttu kun sen pitäisi saada pois..

Mulla ei lääkäri neuvolassa tarvinnut lääkärin ollenkaan etsiä sydän ääniä ne tuli samantien kuuluvin, se tuntui hassulta. Yleensä niitä on saanut metsästää!!

Itse olen myös hankkinut dopplerin joka varmaan tulee ens viikon lopussa tai sit sitä seuraavalla.Mun mies ei tiedä siitä se on sit sille ylläri :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille

t:Lootukukkanen ja Frank/Aada rv 16

Vierailija
9/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmuli, katselin ekan raskauden aikaista päiväkirjaa ja sinne olin kirjoittanut, että viikoilla 19-20 ja 23-24 mulla on ollut jonkin verran mahakipuja. viikolla 30 mulla oli vielä yksi tarkastusultra ja siinä näkivät selvästi, että istukka oli noussut ylös.

Mulla on taas vaivana huono-olo. Ei meinaa ruoka maistua ja väsyttää koko ajan. Hempat oli tänään 130 ja paineet ok. En tiiä mistä johtuu taas tää. Nyt illalla tuntuu olo ihan kuin olisi lämpöä.

eipä mulla muuta ollutkaan...rv 16+0

Vierailija
10/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikonloppu reissussa, kiva kun vähän vaihtelua.. Kun mies perjantaina tuli töistä kotiin (oli ma-pe), niin sano että mulla oli viikon aikana maha älytön kasvanu. Ahistaa ja masentaa, kun vaatteet kiristää eikä ole juuri mitään päälle pantavaa. Ongelma oli helposti ratkaistu, kun tekaisin muutaman masutuubin, että taas voi ihan tavallisia paitoja pitää. Ja sitten tein belly beltin, että ei tartte housut auki kulkea (mulla on ollu hiusrenksulla nappi kiinni). Ei kiinnosta eikä vielä tartte hommata äippähousuja, niin tuon vyön kanssa on tosi kätevä ja kaikki mahtuu jalkaan. On se niin helppoa! :D

Töissä olen kylläkin pitäny vielä tunikoita, kun niistä ei niin selvästi näy maha. En halua, että mun potilaat vielä tietää mun raskaudesta. Alkaisivat vaan sairastamaan mun äippälomaa, niin helpompaa kun ei vielä tiedä. Paitsi olen päättäny, että enää en kiellä. Että jos joku kysyy, myönnän.

Mun äiti on pakastanu jo ristiäiskakkuhillat! Pisti oikein yksittellen, että tulee hyvännäkönen hillakakku. Vähän kyllä huvitti, kun se asiaa selitti.

Mä en ole noihin vanuihin ollenkaan perehtyny. Saadaan siskolta niiden vanhat vuodelta 2001, olleet neljällä lapsella. Oli kai briot. Kuulemma ihan hyvät, niin meille kelpaa. Sanoin, että kunhan kulkee lumessa. Turvaistuin on samaa sarjaa, mut kun ei ole kolaroitu niin hyvä varmaan on. Kuinka uusia muilla nuo kamppeet on? Jos useampia lapsia, niin oletteko ostaneet jokaiselle uudet?

Oli mulla jotain tähellistäkin asiaa, mutten enää muista. Ens viikolla toinen neuvola. Huomenna aattelin käydä labrassa, että olis nuo kilppariarvot sitten siellä tiedossa. Toivottavasti on nyt kohillaan.

Hyvä tuo Emmulin masukuva. Minä en vielä ole yhtään ottanu. Pitäis varmaan, että näkis sitten miten maha kasvaa. Kasvanu jo jonkin verran on.

Ja meidän vauva saa kuudennen serkun maaliskuussa! Tosi kivaa!!

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Hömppä ja masuasukki 14+4

Vierailija
11/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli rakenneultra ja kaikki oli erinomaisen hyvin. Sukupuoli pysyy mysteerinä ilmeisestikin syntymään asti. No ompahan jotain jännittämistä.

Vauva liikkui kovasti ja oli pirteän oloinen.

Me ollaan ostettu käytettynä tavaroita. Ei sen puoleen, ettei uusiin olisi varaa, vaan tuntuu tarpeettomalta ostaa uusia, jos käytettynä saa hyvät =) ja kaiken lisäksi kun meillä on kaksi kissaa ja koira niin oon ihan varma ettei ole merkitystä onko sängyt yms uusia kun kohta niissä on elämänjälkiä :D

Työkaveri lainaa yhdistelmävaunut, kun heille ei ole kakkosta kuulunut. Aika paljon tulevat mummut ovat ostaneet kaikkea.

Koiruuden kanssa aloitettiin vauvakurssi tänään ja oli kivaa. Ihan hauskaa nähdä siellä ihmisiä, mutta tuulipuvunhousut hieman kiristää. niitä ei taida saada mammamallina?

Vierailija
12/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään neuvolantätille siitä, ku sanoi perjantaina mulle neuvolassa, että sikiö on nyt noin 5-6cm pitkä. Sanoi nyt, että on sekoillut, koska onhan se jo paljon pidempi. Ja sanoi, siitäkin, ku oli kuulevinaan kahdet sydänäänet, niin että turha mun on sitä miettiä, että on tosi epätodennäköistä että ultrassa olisi toinen sikiö jäänyt näkemättä. Seuraavassa ultrassa neljän viikon päästä se sitte selviää, että onko siellä yks vai kaks, mut elän kyllä ihan sillä mielellä, että vain yksi. Luotan siihen ekaan ultraan. Siellä on vaan yksilö jolla on vahva sydän jonka äänet kuuluu läpi kohdun.

Minäkin tilasin dopplerin...pitäis tulla huomenna tai keskiviikkona. Lupasin vaan miehelle, etten käytä sitä ennen ku sekin tulee kotiin torstaina työreissulta, jotta kuullaan yhdessä. :)

Tänään ollut tosi pömppis olo...maha jotenki pullahtanu. Ei puhettakaan, että pitäisin mitään farkkuja tms ellei ole äitiysfarkut. Just laitoin yli satasella vaatteita tilaukseen henkkamaukalta. :) iiks. masutuubit on kyllä hyviä....oon paljon pitäny paitoja mitä ei ennen raskautta kehdannu pitää ku näytti vaan läskiltä niissä, mut nyt näyttää raskaanaolevalta. :D

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Amelie ja Martti rv 16+3

Vierailija
13/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan tullut kirjoiteltua vaikka teidän muiden jutut olen lukenut säännöllisesti.

Takana on jo np-ultra ja tänään kävin toista kertaa neuvolassa. Ultrassa oli kaikki hyvin, sikiö vastasi viikkoja ja turvotustakin oli vain 0.4mm. Tuntui taas uskomattomalle nähdä se pieni ihanuus siellä! Vaikka tämä on jo kolmas raskaus, on se silti aina vaan niin ihmeellistä ja ihanaa.

Yritän nauttia nyt tästä raskaudesta täysin rinnoin, sillä tämän jälkeen on lapsilukumme täynnä. Vaikka voisinkin olla raskaana vaikka aina, niin jonkun pitää jaksaa ne saadut lapset sitten hoitaakin... ;)

Minulla on tyttö-olo ollut tässä raskaudessa aika vahvasti. Johtunee siitä kun tämä raskaus on ollut hieman erilainen kuin pojista. (Meillä siis ennestään 2v ja 4v pojat) Olipa kumpi hyvänsä, rakkaudella vastaan otetaan.

Minäkin toisaalta olisin tuon dopplerin halunnut, mutta taidan malttaa mieleni. Tänään kuului sydänäänet neuvolassa heti ja hyvin, (syke oli 155) ja mielestäni olen jo hieman liikkeitäkin tuntenut, joten taidan jättää sen ostamatta. Muutama viikko vielä ja ne potkut tuntuu jo ihan selvästi. Ja saahan siellä neuvolassa käydä kuuntelemassa sydänäänet jos arveluttaa sikiön vointi. Näin tein viime raskaudessa kerran ja mielellään neuvolaterkka minut vastaan otti.

Voisiko joku muuten korjata tuon minun lasketun ajan päiväksi 29.1. Kun en sitä itse osaa tehdä. Neuvolan koneella on nykyään joku eri laskentasysteemi ja kone antoi lasketun ajan päivää aiemmaksi kuin kiekko. Eli kiitikset sille joka sen viitsisi tehdä.

Voikaahan kaikki hyvin ja kasvatelkaa kovasti masuja=). Itselläni se on jo semmoinen ettei jätä mitään arvailujen varaan enää. Kolmannen raskauden iloja että heti pomppaa näkyviin ja mukavaahan se vaan on..

Öitä!

miuwau rv14+4

Vierailija
14/30 |
04.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Vielako mahtuisi teidan joukkoon odottamaan?

Mulla on laskettu aika 15.01 ja toista odotan. Asumme ulkomailla niin multa puuttuu tasta vanhasta nappaimistosta a:n ja o:n paalta pisteet - hankaloittaa vahan lukemista mutta mina tottuneesti kirjoitan kylla ilman skandi-merkkeja.

t. Charlie rv 16+4

Vierailija
15/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Charlie! Mukaan mahtuu aivan varmasti :)

Aika monella taitaa olla tuo doppleri tai ainakin tilauksessa. Muakin se on vähän kutkutellut, mutta ajattelin sitten että ehkä meikäläisen mielenterveyden kannalta järkevämpi jättää hankkimatta. Tunnen itseni sen verran hyvin että sitä sitten pitäs tsekkailla aikaajoin kuuluuko mitään..ja auta armias jos ei sitten ihan heti kuulukkaan heh. Eipä tässä varmaan (toivottavasti) enää kauaa mene kun liikkeet alkaa tuntumaan. Vielä en ole valitettavasti mitään tuntenut..muutaman kerran EHKÄ epämääräisen töksyn. Mutta en vielä laske liikkeiksi. Viikkoja ois huomenna tasan 16..Suunnilleen niil viikoilla olen muutkin lapset jo tuntenut. Sitä odotellessa...

Söin just viherpippurikastiketta..eilenkin meni kaks kattilallista. Pitäs kai alkaa hillitsemään sen syömistä, koska luulen että sisältää aika paljon suolaa. En tiedä mikä siinä kastikeessa on, mutta sitä vaan on saatava! Taitaa tulla pippurinen vauva :p

Mamti rv 15+6

Vierailija
16/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet päiväunilla, isot puuhavat omissa huoneissaan ja mies ei ole ihan vielä kotiutunut töistä.

Charlielle tervetuloa mukaan!

Mulla on tänään ollut vähän kiristävä olo vatsassa. Epäilen, että syynä tähän oloon on eilinen juoksulenkki. Juostessa/eilen ei tuntunut kyllä yhtään hankalata mutta tosiaan tänään vatsa on ollut jotenkin hellä ja kireän tuntuinen. Onneksi ei tunnu supistuksia, vaikka voihan niitäkin jo tulla. Täytyy kokeilla vielä vähän rauhallisemmalla lenkillä toistuuko tämä ja sitten vaihtaa suosiolla toi juokseminen vaikka reippaaseen kävelyyn.

Mulla on tällä hetkellä himo keitettyihin papuihin, säilöttyyn paprikaan ja keitettyihin kanamuniin. Niitä popsin salaatin lisukkeena parhaimmillani kaksi kertaa päivässä. Viime raskaudessa söin varmaan kaksi viimeistä kuukautta 1-2x/päivä sellaista kasvissosekeittoa johon tuli kruunuvihanneksia, tomattimurskaa, valkosipulia ja loraus ruokakermaa. Mies ja lapset olivat ällötyksen partaalla kun meikeläinen lemusi valkosipulille ja koko huussolli keitetylle parsakaalille (hymp pitäisiköhän kokeilla perheen "iloksi", että maistuisiko se taasen yhtä hyvältä....). Kaikki kovin makea (mm. light limut) taasen eivät maistu yhtään, vaikka ennen saatoin ryystää niitä vaikka pullollisen päivässä.

Mies, työn raskaan raataja kotiutui näköjään juuri kotiin joten taidampa mennä hänen seuraksi juomaan kupposen kahvia kera marjapiirakan jonka eilen leivoin (nam).

Leppoisaa tiistaita kaikille tasapuolisesti!

t: KainoElvi + kaveri rv 13+4

Vierailija
17/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjapiirakka herautti ihan veden kielelle, nam! Olen toista päivää töissä, ja pehmeän laskun yrityksestä huolimatta väsyttää... krooh. Ei meinaa vartalo oikein sopeutua aikaisiin herätyksiin, kun lomalla 10 tunnin yöunet tulivat tavaksi...

Mullakin havaittiin ekassa ultrassa istukka takaseinässä ja osittain kohdunsuun päällä. Kätilö kommentoi vaan, että se saattaa siirtyä siitä kohdun kasvaessa. Mitään kipuiluja tai vuotoja ei ole ollut, joten en ole ollut huolissani. Katsellaan nyt.

Onko kenelläkään tietoa miten kauan voi treenata vatsalihaksia/ja mitä niistä ilman että siitä on haittaa synnytykselle? Kysyin terkalta, mutta ei tiennyt, arveli ettei suoria kannattaisi harjoittaa ihan lopussa. Aerobickissä käyn aktiivisesti 2-3 kertaa viikossa, ja täti oli sitä mieltä, että ihan loppuun asti voi käydä jos siltä tuntuu. Hypyt tietysti pitää jättää pois sitten viimeisessä kolmanneksessa - vai miten se nyt oli. Tosin jatkuvan pissityksen vuoksi ei tee mieli hyppiä edes nyt.

Minäkään en varmaan kotidoppleria hanki, koska luulen, että myös minä jäisin siihen "koukkuun". :p Ja ruuista sen verran, että pinaattiletut ja maksalaatikko (pieninä annoksina) ovat viime aikoina maistuneet. Ovat tosin molemmat mun lemppareja muutenkin.

Curious 15+0.

Vierailija
18/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mulla oli aamulla neuvolalääkäri, tosi nuori naislääkäri, ei mitään kummoista. Kuulin ekaa kertaa tässä raskaudessa sydänäänet ja mukavalta kuullosti.

Viime viikko meni sairaalassa toisen pojan kanssa sytostaattihoidoissa ja nyt vietetään taas kotiviikkoja. Kotisairaanhoitaja käy ottamassa verinäytteet 2 kertaa viikossa.

Mies palasi töihin lomalta, joten arki alkoi täälläkin. Viikonloppuna vietetään nuorimman pojan 3v. synttäreitä mummien/pappojen ja kummien kera.

T: Minna ja masu 14+4

Vierailija
19/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curious: Suoria vatsalihaksia ei kannata enää treenata sen jälkeen kun vatsa tulee selvästi esille. Vinojen/poikittaisen vatsalihaksen treenamista voi jatkaa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Itse olen pystynyt treenaamaan noita suoria normaalilla teholla noin raskauden puoleenväliin asti, (vko 25+), sitten olen kevennellyt aina sen mukaan miltä tuntuu ja viimesen kolmanneksen jälkeen en ole niitä enää aktiivisesti tehnyt, mitä nyt näyttänyt jumppaajille kuinka liike tehdään.

Vinoja-/poikittaista vatsalihasta olen tehyt aikalailla siihen saakka kun olen jumppia vetänyt eli äitiyslomalle saakka, mutta niissäkin olen kyllä laskenut tehoa sen mukaan mitä isommaksi vatsa on tullut. Vatsalihaksia tehdessä olen myös loppua kohden vähentänyt selinmakuulla tehtävien liikkeiden osuutta kun siinä vaiheessa kasvanut kohtu voi painaa isoja verisuonia ja selinmakuulla olo saattaa tuntua tukalata/eikä tee hyvää vauvallekkaan.

Hyppyjä kannattaa keventää tosiaan loppua kohden, mutta nehän jumpalla on helppo korvata askeleilla.

Ja kannattaa muistaa treenata lantionpohjanlihaksia ihan alkumetreiltä asti, ettei sitten käy niiden kanssa köpelösti.

Mulla noita jumppia tulee olemaan ohjattavana tulevana syksynä kymmenkunta per viikko ( mm. body pump, body balance, kehonhuolto-, lihaskunto- ja kuntojumppaa). Toivottavasti siis itsekkin pysyn siinä kunnossa, että treenit onnistuvat ihan sinne joulukuun puoleenväliin asti ekaksi työpainoitteisesti ja sitten sen jälkeen ihan omaksi iloksi ja ajanvietteeksi (ja muiden kauhuksi kun raahauduin viimeksikin isone mahoini tunnille ihan lähellä h-hetkeä, niin ettei kukaan uskaltanut tulla mun lähelle jumppaamaan kun pelkäsivät varmaan joutuvansa kätilönhommiin siinä treenin tiimellyksessä:).

Muuten tuo mun hehkuttamani marjapiirakka on tosi hyvää ja helppoa tehdä, että jos joku haluaa ohjeen niin voin laittaa sen tulemaan.

t: KainoElvi

Vierailija
20/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti kiitoksia KainoElville jumppavinkeistä. Mun jumppasalilla eräs ohjaaja piti jumppia vielä kesäkuussa, laskettu aika elokuussa. Meni kyllä keskittyminen ihan puihin, kun se masu oli niin söpö, eikä toppi meinannut sitä millään peittää!

Lantionpohjalihaksia olen aina harrastanut, ja ottanut ne nyt tehotarkkailuun.. eräs tuttu on sekä terveydenhoitaja että seksiterapeutti, ja ei malta millään olematta puhumasta seksilihaksista, vaikka onhan niillä tekemistä minun käsittääkseni esim. selän terveyden, virtrsankarkailun yms. kanssa. Mutta nyt täytyy lähteä - jumppaamaan.

t. Curious