Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

( . ) TAMMIMASUT ma-ke ( . )

04.08.2008 |

Linkki unohtu ja tietty listakin.... lisään kohta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
05.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas ku on puhetta lantionpohjanlihaksista, että onkos teillä kuulat käytössä näiden lihasten harjoittamiseen vai ihan ilman pärjäätte? Ku olen miettinyt kuulien ostamista, mut en tiedä tulisko niitä käytettyä....

Poimin tänään 6kg mansikoita. On sitten kiva talvella ku vauvalle voi alkaa antamaan makuannoksia niin nostaa pakkasesta mansikoita ja tehä itse soseita.

Pitäis ostaa vaan pakastin...siis ku on vaan jääkaapin alaosa. Paljonkohan 100l pakastin maksais?

Sellainen vielä, ku kriisin olen saanut aikaiseksi vaunujen ja turvakaukalon ostamisesta, ku niitä on niin miljoona erilaista, että mistä mää ossaan aloittaa edes miettimisen mikä ois meille hyvä. Vaunujakin tuntuu olevan kaikilla tutuilla myynnissä, mut.... yhdet briot mulla ois tiedossa, mut en vihtis ehkä ostaa sikaa säkissä, ku etelä-suomesta saakka pitäis hakea ne vaunut ja tehdä ostopäätös ennen näkemistä ja kokeilua.... Mut uusia vaunuja ei varmaan osteta, ku saa niin paljon halvemmalla netistä tai tutuilta. Hankalaa... Ja muutenkin niin tuhansia eri vempaimia vauvoille myynnissä niin tietää sitte mikä on tarpeellista ja mikä ei.

Mukavaa viikon jatkoa tammimasuille!

Amelie ja Martti 17+0 (päätin laskea nyt sen mukaan näitä päiviä kuin ultran mukaan koko vastasi...ku neuvolan laskut heittää lasketusta ajasta päivällä ja ultran 15.1. sattuu 40+2 ajalle, niin lasken nyt kuitenkin koon mukaan ja elän, että laskettuaika ois 13.1. Mut ei tarvi muuttaa tonne listaan silti. Sitte ehkä ku seuraava ultra on ohi ja näkee, että vastaako se niitä viikkoja mitä pitäis.)

Vierailija
22/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro!

Meni toi mun viesti vika paikkaan eli LA 20.1. Toinen tulossa, esikoinen 5v. Miehen kans ollaan 33v ja sairaala olis K-SKS. Kotidoppereita kannattaa käydä katsomassa huuto.netissä :)

T: Maaju + Pirpana 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie: Muuten ihan kiva tuo sinun into poimia mansikoita ja pakastaa niitä vauvaa varten mutta joudun nyt ilmoittaa sinulle että alle 1 v lapselle ei saa antaa mansikkaa...

Oma olo on kamala ihan suoraan sanottuna, mulla on niin kauhee päänsärky ja niskasärky etten tiedä mihin suuntaan menisin.Pojat haluaisi ulos mut en vaan pysty menemään...

Nyt sohvalle makaamaan ku särkee niin kovin

Vierailija
24/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietetään tänään kakkosen 10v päiviä,ja huomenna lähdetään laivalle niitä juhlimaan,on se niin iso juttu tuo kun 10v tulee täyteen,mihin se aika oikeen on mennyt?

Miehen sukua tulee paikalle ja ne ei tiedä vauvasta vieläkään mitään,tänään sentään tuli 19 viikkoa täyteen!!!Löysä paita päällä aijon olla tänäänkin,ei yhtään tippaa huvita niille meidän onnea ja niiden "kauhistusta" paljastaa,ehkä sitten jouluna=)))

Noista hankinnoista sen verran että neloselle hommasin turvakaukalon jalustalla ja settiin sopivat kevyet rattaat ja se oli kyllä aivan loisto ostos.Se on niin kätevää vaan laskea se kaukalo siihen jalustalle autossa,varsinkin talvipakkasilla,ei ole yhtään kiva kumarrella kaukalon yli toppakamineissa etsimään vöitä ja pujottelemaan kaukaloa kiinni,ja rattaat on meillä edelleen kaupparattaina 4vuotiaalla mukana jos pidempään pyöritään jossain nii rattaat menee edelleen,ja kesäreissuilla meillä on kylmälaukut yms rattaissa mukana,vaikkei poika niissä juurikaan enä istu,kohta sitten taas tarvitaan enemmän;)

Vaunuina minulla on kaikilla ollut emmaljungat,ja olen tykännyt,aluksi kantokopan kanssa ,se oli tosi tarpeen silloin kun oli vielä portaat,niin sai nukkuvan vauvan helposti sisälle,silloin kun oli vielä kovakantokoppa niin lapset nukkui siinä alakerrassa päiväunensa.

Vaunuissa minusta on tärkeää renkaat joilla pääsee joka kelissä,iso tavarakori,ja matala istuinosa,niin ja säädettävä työntöaisa,kun meillä miehen kanssa on 20cm pituuseroa.

Niitä muita "vempaimia" kannattaa ostaa tarpeen mukaan,kysellä kavereilta vinkkejä jne. niin paljon kaikkea aivan turhaa on kyllä tarjolla,ja täältäkin palstalta saa kyllä hyvin vinkkejä.

Oma vointi hyvä,ja dopplerista tykkään edelleen,vaikka liikkeitä tuntuukin.Illalla on kiva köllötellä ja kuunnella kun poju liikkuu ja tönii doppleria,ja sillä voi "kuunnella" miten päin ukkeli tuolla on.

Pitää varmaan alkaa valmistella juhlia,mukavaa loppuviikkoa kaikille,niin ja tervetuloa mukaan uudet.

kimmi ja poju rv 19(jo!)

Vierailija
25/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Charlie ja maaju joukkoon!

Puhetta ollut paljon siitä dopplerista, MUTTA onkos kukaan aatellut sitä Bola-korua hankkia?? Mua kiinnostais se ja nyt sen vois kait tilata, et kerkeis tuleen siihen puoleen väliin mennessä. Sehän on se siis mikä rauhoittaa vauvaa vatsassa ja sitä voi käyttää sitten sen jälkeenkin..

Mietin vaan, et tottuuko se vauva siihen liikaa mahassa ja syntymän jälkeen sitä tarvii aina.. Eikä sekään haittais, hyvähän se vois olla rauhoituskeinona esim. koliikkilapselle (niinkuin meidän esikko, joka huusi monta tuntia illassa).. Mutta miten sitä sen jälkeen käytetään? Itsellä kaulassa ja vauva sylissä? Vai vaunuissa jotenkin? Tietääkö kukaan?

Eilen kävin neuvolalääkärissä ja siellä sitten setvittiin mun mahakipuja. Sisätutkimuksessa tuntu tosi kipeältä ja lääkärikin ihan pelästyi, että mikä on.. sisäsynnytintulehdus? Heti menin verikokeisiin, no ei onneks ollut. Mutta joku tulehdus tuolla alapäässä ja sain siihen viikon hoidon, toiv tepsii!! Kun toi tulehdus on semmonen, et aiheuttaa ennen aikaisia synnytyksiä ja näin ollen myös keskenmenoa, pelottaa!!!!! Mutta lääkäri ei ollut kovin huolissaan, kun kerta ei ole verta tullut.. Sairaslomalle olisi laittanut (mutta oon esikon kaa siis kotona), kun on ollut supistuksia ja käski olla rauhaksiin!

Onneks otin asiakseni sen, että sai selkeyttä asiaan ja hoidon.. sitten oli puhetta, että on syytä seurailla näitä mahakipuja.

Että nyt elelen hiukan paniikissa ja toivon, että tämä meidän pikkarainen saadaan syliimme vielä ehjänä! Sydänäänet kuulin kans eilen ensimmäistä kertaa : 146 tienoilla <3

Taidanpa tilata sen bola-korun, ku ei se oo kuin parikymmentä euroa ja jos joku tietää siitä jotain, niin vois kertoa :) Vaikka tuleehan siinä sitten jotain kertomusta mukana, kun se tulee..

Toivottavasti muilla asiat hyvin ja voikaahan loistavasti.. keskiraskautta kun mennään :) Rakenneultria rupee näköjään jo oleen.. mulla vasta viiden viikon päästä! Mukava lukea niistä kuulumisia, noffetus oli jo käynytkin.

Emmuli rv tasan 15

Vierailija
26/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Emmuli että syy vatsakipuihin selvisi. Luulisi, että nyt kun on jo lääkekuuri päällä niin tulehduskin ja oma olosi alkaisi aika pian helpottamaan.

Lootuskukkakselle paranemisia. Maajulle tervetuloa mukaan. Noffetukselle onnea hyvin menneestä rakenneultrasta.

Kimmi: meilläkin esikoinen täyttää tänä vuonna kymmenen ja just mietittiin miehen kanssa, että mitä extramukavaa sitä keksisi "pyöreiden" vuosien kunniaksi. Toi risteilyhän voisi olla ihan mukava ylläri tai sitten viedään poika sellaiseen monster-auto-näytökseen kun tykkää vallan mahdottomasti kaikenlaisista autohommista.

Mulla ei ole kokemusta tuosta bola-korusta, joten kerrohan Emmuli sitten mikä "taika" siinä on. Aika "ryöstöä" on muuten toi doplerkauppa täällä Suomessa. Uudet maksavat sen reilut 80€:a ja huutonetissäkin pyynnöt nousevat helposti lähemmäksi 50€:a. Itse tilasin netin kautta saman kojeen postikuluineen hintaan 27€, eli kyllä näillä "vauvahommilla" aikamoista bisnestä meidän "kustannuksella" tehdään.

Itse meinasin tällä kertaa sijoittaa trikoisen kantoliinan. Käytössä on ollut aikaisemmin rengasliina ja kantoreppu. Muutamalla ystävällä on ollut käytössä tuo trikooliina ja kovasti ovat kehuneet sitä helpommaksi/mukavammaksi käyttää kuin esim. kantoreppua, joten sellaisen meinaan sitten hankkia lähempänä tammikuuta. Mulla oli kuopuksesta rengasliina mukana jo synnärillä. Ei tarttenut sitten koko ajan kuljetella sitä vauvansänkyä mukana kun meni vaika syömään tai kattomaan telkkaria kun vauva kulki siinä rinnalla mukavasti mukana.

Oma masu voi hyvin. Se kiristyskin hellitti iltaa kohden ja nyt olo ihan ok. Illalla tunsin ensimmäisen kerran kevyitä liikkeitä. Muutaman vaan, mutta ihan selkeitä liikkeitä ne oli:).

Nyt laittamaan pikkuväkeä nukkumaan, alkaa nimittäin meno yltyä sen verran rajuksi, että kohta sattuu ja tapahtuu.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

t: KainoElvi ja kaveri rv 13+5

ps. lantionpohjanlihaksista: Itselläni ei ole käytössä noita kuulia tällä hetkellä, mutta synnytyksien jälkeen niitä olen käyttänyt kun silloin noi lihakset enemmän "hakusessa".

27/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tässä odotellessa, että mies toisi kaupasta jotain, mitä voisi syödä perunoitten lisäksi... oltiin muutama päivä reissussa ja mulla oli aamulla äitipolikäynti, miehen piti sillä välin käydä lasten kanssa kaupassa mutta mutta, kaappi oli ihan yhtä tyhjä kuin lähtiessänikin...

Äitipolilla tosiaan tuli käytyä enkä oikeastaan hullua hurskaammaksi tullut, se nyt selvisi että kerran/raskauskolmannes tarkistetaan meidät hypoäidit. Eli ihan hyvä, että sain sen lähetteen, niin kovan takana kuin se olikin! Kuukauden päästä noin suunnilleen on rakenneultra ja siitä kuukauden päästä seuraava tarkistus. Lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen, en tosin saanut paljoa kurkistella tv-ruutuun mutta sivusta jotain näin, pitkät jalat ainakin...

Olen tässä miettinyt, että tosi erilaiset käytännöt on eri kuntien välillä tuossa sisätutkimusten määrässä. Edellisessä paikassa oli omaksuttu käytäntö, että turhia ei tarvitse tutkia, niinpä aina edes äitipolilla ei ronkittu jos ns. perustutkimukset noin kerran / raskauskolmannes oli tehty. Nyt viikkoja on 15+ ja jokainen lääkäri, jonka olen nähnyt, on tehnyt myös sisätutkimuksen, eli kolmesti jo...

Mitäs muuta. Oksentelen edelleen pari kertaa viikossa, nyt tuli eka kerta reissussa kun jouduin laatoittamaan vieraan vessanpöntön... Äippähousut on vakikäytössä ja muut unohdettu, ekat taitaa mullakin jäädä pieniksi jo kohta!

Nyt tuli lihapullat, joten ei kun kastikkeen kimppuun!

t. eikkuli 15+5

Vierailija
28/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan! Lomat on lomailtu, muutot muutettu ja maailma tuli valmiiksi. Nettipimennosta en tosin vieläkään palaa, vaan pikkuisen sähkötöitä pitää vielä teettää, ennen kuin saadaan netti toimimaan kotona. Nyt nettaan töissä. Ollut löysä päivä, mikä on harvinaista herkkua.

Minun la:n saa muuttaa tuohon listaan 13.1. Kävin jo varhaisultrassa, jossa todettiin että la poikkesi kuukautisista lasketusta kahdella päivällä. Olin silti yllättänyt, että terkka halusi muuttaa sen neuvolankin papereihin. Vaan ajattelin, että samapa tuo, vauva syntyy sitten kun syntyy.

Lootuskukkanen ja Amelie: ettei vaan olisi vanhentunutta tietoa tuo, ettei alle vuotiaalle saisi antaa mansikoita. Mansikathan on siinä vanhassa ns. yleisesti allergisoivien listassa (samassa missä kalat, munat yms.), mutta minkään ruokien varmuuden vuoksi välttämistähän ei ole suositeltu enää aikoihin, vaan ainoastaan, jos lapsella on jo ihottumaa tms. eikä aiheuttaja ole tiedossa. Itsellenikin yksi vanhan polven terkka suositteli lykkäämään munan antamista terveihoiselle esikoiselle. Mutta tämä on siis vanhentunutta tietoa. Mutta toki jo talvella mansikoiden antaminen kuulostaa vähän aikaiselta (siis ylipäänsä kiinteiden ruokien). Mutta tämä ei ole paikka, jossa tästä asiasta kannattaisi alkaa ismittää, sanoin vain kun tuli puheeksi.

Omaa napaa: pahoinvointi on mennyt ohi aika hyvin. Ainoa "kunnon vaiva" on liitoskivut, jotka nyt alkoivat jo viikolla 15+ (esikoisesta 19+). Täytyy kävellä tosi rauhallisesti ja varovaisesti, ja pidemmät kävelyt kostautuvat seuraavana päivänä. Mutta hyvä vaan, kun töissä on pakko näyttää siltä, että mitään kiirettä ei ole. Tulin kyllä töissä jo kaapista ulos, kun syksyn listoista puhuttiin. Esimiehellekin sain eilen kerrottua. Kovasti onnittelivat vaan, suotta jännitin. Moni tosin sanoi, että olivat jo huomanneetkin.

Liikkeitä olen ehkä tuntenut pari viikkoa, ihan varmuudella vasta viime sunnuntaista. Esikoiselta kysyttiin, mikä vauvan nimi on, johon vastasi, että Manne. Kuitenkin, kun kysytään, onko se poika vai tyttö, niin vastaa, että tyttö. Neuvolassa olen käynyt kerran. Niskapussiultrassa en käynyt, rakenneultraan menen syyskuussa. Kukkis (esikoinen 2v) on aivan liikuttava: haluaa silitellä ja suukotella masua ja piirtelee kuvia vauvasta.

Mutta nyt nautitaan. Tästä eteenpäin on voinnin suhteen vain alamäkeä odotettavissa.

Puh ja Manne 17+

Vierailija
29/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös lomat ohi ja töitä pitäis jaksaa vielä muutaman kuukauden verran. Melko nihkeältä tuntuu, ainakin näin monen viikon kesäloman jälkeen. Omassa navassa ei sen kummallisempaa. Väsymyskin alkaa toivon mukaan väistyä, joskus harvoin pilkahtaa esiin oikein energiaryöppy, ja tuntuu, että jaksais tehdä mitä vaan. Tuollainen energiamäärä tuntuu jotenkin oudolta, mutta kieltämättä kyllä ihanalta, viimeiset pari kuukautta kun on mennyt lähinnä sohvalla maatessa. Täällä on 15 rv täynnä, mutta masua ei vielä kummemmin ole, joten hyvin pystyy vielä töissäkin peittelemään. Vaikka ajattelin kyllä heti kertoa, kunhan pomo palaa lomilta, ettei tarvi työkavereiden alkaa arvailemaan.

Täällä on keskusteltu vaikka mistä, mutta kun niin harvoin tulee kirjoiteltua, niin eipä oikein muista enää, mitä piti kommentoida. Vauvantarvikkeista ainakin olitte keskustelleet. Meillä on oikeastaan kaikki valmiina, kun esikoinen on vasta 2,5 v. ja siitä syystä en ole ajatellut äitiyspakkaustakaan ottaa. Doppleria tekis munkin mieli, mutta taitaa olla viisainta, etten sitä osta, kun stressaisin varmaan ihan liikaa sykkeiden kuulumisesta.

Ai niin, mammajoogasta mun piti kysyä. Tietääkö joku, kuka järjestää mammajoogaa Helsingissä/ Vantaalla? Olisin kiinnostunut sellaiseen osallistumaan, mutta en ole nähnyt mitään ilmoituksia missään. Voipi olla, että niistä ilmoitellaan myöhemmin syksyllä, kun muutkin harrastukset taas alkavat.

Stiina rv 15

30/30 |
06.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut taustalla jonku aikaa.. Nyt kuitenki haluaisin kysellä teiltä joilla suurinpiirtein samat viikot että oletteko jo tunteneet pieniä supistuksia? Mä olen tuntenut kolme kertaa pienen supistuksen alavatsassa. Onkohan se näille viikoille normaalia?mitä ootte mieltä?

Menen huomenna lääkäriin alaselkä kipujen takia, jotka äityy töissä ollessa ihan hurjiksi. Kävelen siellä loppupäivästä näyttäen ihan siltä kun ois iso hätä housussa, ei mikään kiva tunne...

Katsotaan mitä lääkäri sanoo..Ehkä määrää jotain tuki vyötä mikä olis kyllä paikallaan. Mulla on se carriwellin tukivyö mutta ei se kangaspala auta juuri mitään, pitäis olla kunnon vyö joka tukee kunnolla.

Tämmöstä meille..taidan mennä lepäämään.