Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naurat ihmisille päin naamaa?

Vierailija
26.04.2014 |

?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...jos joku sanoo jotain hauskaa, niin minä nauran...tulkitsetko sen niin, että nauran sinulle?

Vierailija
2/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin sanottu tyhjän nauraja eli peitän hermostuneisuuttani hirnumiseen. Se nolottaa minua ja hirnun lisää jne. Ärsyttävä kierre!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:23"]

Ööö...jos joku sanoo jotain hauskaa, niin minä nauran...tulkitsetko sen niin, että nauran sinulle?

[/quote]

Jos kyseessä ei ole vitsi vaan esim toisen mielipide joka on erilainen kuin omasi, niin kyllä, silloin naurat minulle.

Vierailija
4/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:26"]

Olen niin sanottu tyhjän nauraja eli peitän hermostuneisuuttani hirnumiseen. Se nolottaa minua ja hirnun lisää jne. Ärsyttävä kierre!

[/quote]

Eli kaikki päin naamaa nauravat ovat hermostuneita hirnujia :D Sitten ymmärrän..

Vierailija
5/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:27"]

[/quote]

Jos kyseessä ei ole vitsi vaan esim toisen mielipide joka on erilainen kuin omasi, niin kyllä, silloin naurat minulle.

[/quote]

No jos mielipiteesi on naurettava, niin mitä pitäisi tehdä? Itkeä?

Vierailija
6/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No fiksu ihminen pystyy pitämään pokan silti.

Vierailija
7/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi? Jos kanssaihminen on idiootti, kyllä minusta jokaisen oikeus on tehdä se tietääväksi. Kuten nyt teen sinulle.

Vierailija
8/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minä olen tuo kakkonen, joka kirjoittin nauravani vitsille. 

Minä näen hassuja asioita vähän joka paikassa. Eli voin nähdä mielipiteesi hauskana - mutta "hauska" ei tarkoita samaa kuin "naurettava". Ja minä voin linkittää mielipiteesi johonkin viidenteen asiaan, joka on todella hassu - eli en naura sinun mielipiteellesi, vaan mielleyhtymälle, jonka teen keskustelusta. 

Sääli, jos otat nauramiseni itseesi.... Minä kun en koskaan, en ikinä, halua nolata ketään enkä halua missään nimessä aiheuttaa tilannetta, jossa toinen menettäisi kasvonsa. 

Vierailija
9/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sekäänkai hyvä oo, että sitten naureskellaan ja supistaan selän takans

Vierailija
10/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:34"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen tuo kakkonen, joka kirjoittin nauravani vitsille. 

Minä näen hassuja asioita vähän joka paikassa. Eli voin nähdä mielipiteesi hauskana - mutta "hauska" ei tarkoita samaa kuin "naurettava". Ja minä voin linkittää mielipiteesi johonkin viidenteen asiaan, joka on todella hassu - eli en naura sinun mielipiteellesi, vaan mielleyhtymälle, jonka teen keskustelusta. 

Sääli, jos otat nauramiseni itseesi.... Minä kun en koskaan, en ikinä, halua nolata ketään enkä halua missään nimessä aiheuttaa tilannetta, jossa toinen menettäisi kasvonsa. 

[/quote]

Ehkä kannattaisi kuitenkin nauraa vain niissä tilanteissa mitkä ovat selvästi vitsejä? Itsekin nauran helposti,mutta en ikinä toiselle päin naamaa jos toinen pokerina kertoo oman mielipiteensä joka minusta on "hauska".

Vierailija
11/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:36"]

[/quote]

Eissekään hyvä oo. Jos antais vaan olla nauramatta kokonaan.

Vierailija
12/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi pitäisi? Jos kanssaihminen on idiootti, kyllä minusta jokaisen oikeus on tehdä se tietääväksi. Kuten nyt teen sinulle.

[/quote]

Millä lailla ap on idiootti? Kerropas se, ettet syytä ihmistä ilman perusteluja. Kuten esim. idiootti.

Vierailija
13/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 14:36"]

[/quote]

Eissekään hyvä oo. Jos antais vaan olla nauramatta kokonaan.

[/quote]

Nyt tämäkin selvisi! Kansanluonteemme! Taatusti tää ajatuskulku on mennyt vuosisatojen ajan juuri näin ja siksi olemme "synkkiä ja juroja suomalaisia".

Vierailija
14/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska seläntakana nauraminen on ilkeämpää. Saapahan ihminen suoraan tietää, mitä mieltä hänestä olen.

Vierailija
15/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku kertoi vitsin/hauskan tarinan, minun pitäisi mennä nurkan taakse nauramaan ja sitten palata? Häh?

Vierailija
16/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisitoista, pidän sinua erittäin epäkohteliaana ja todella huonosti kasvatettuna.

Vierailija
17/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka on tosi kova jännittäjä ja helposti "tirskuu" kun joku tekee jotain mitä hän itse ei tekisi (siis ei mitään noloa, vaan ihan jotain tavallista). Oon aatellu, että se liittyy jollain tapaa jännitykseen ja itsetuntoon, eli tulee joku hetkellinen aivopieru osoittaa jollain kummalla tapaa ettei itse toimisi niin kuin toinen toimii. Tai ainakin sillä tavalla ajattelemalla olen yrittänyt olla välittämättä ks tavasta.

Esimerkkeinä voin sanoa, että ollaan esimerkiksi viettämässä baari-iltaa, ja hän itse juo harvoin ja max 5 annosta. Joku tilaa esim jo hiprakassa shotin, niin tämä katsoo vähän kummallisesti ja tirskahtaa/naurahtaa. Normaalisti tulkitsisin ylimielisyydeksi, ja ehkä sitä onkin, mutta jotenkin liitän sen jännittämisenkin tuohon. Toinen tilanne voi olla vaikkapa, että joku kertoo ostaneensa jonkin palvelun, mitä hän ei itse hankkisi (esim niinkin yksinkertainen juttu kuin viaplay, tai vähän isompi esim siivoja kerran viikossa kotiin) niin ilmaisee taas mielipiteen tirskahtamalla tai naurahtamalla. Kummallista, mutta olen toisaalta todella tottunut siihen. Kaveri ei kuitenkaan muuten esim hauku ihmisiä ja on todella kiltti, niin ehkäpä sitten kun jonkun toimet eivät ole samanlaisia kuin omat, niin ilmaisee sitä jollain tapaa passiivis-aggressiivisesti? Kun ei vakavissa asioissa osaa olla avoimesti vihainen, niin pitää olla ihan höpöissä hommissa sarkastinen ja ivallinen peittäen sen kuitenkin huumorin varjoon.

Vierailija
18/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 16:14"]

Koska seläntakana nauraminen on ilkeämpää. Saapahan ihminen suoraan tietää, mitä mieltä hänestä olen.

[/quote]

No eihän nauraminen ole avointa mielipiteen ja tunteen ilmaisua, jos sillä haluaa osoittaa että pitää toisen mielipidettä esimerkiksi huonona. Sehän on nimenomaan välttelevää mielipiteen osoitusta, eli ei uskalleta sanoa suoraan että ollaan eri mieltä ja pidetä toisen mielipiteestä, niin "naurahdetaan" jotta saisi jollain kierolla tavalla ilmaistua omaa tunnetta, mutta ei silti joutuisi konfliktiin sen oman mielipiteen vuoksi (kun voihan sen kuitata aina sitten huumorilla). Esim lapset ilmaisee helposti noin omaa vihaansa/loukkaantuneisuuttaan.

Vierailija
19/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi nauroin päin näköä eräälle henkilölle, joka yritti saada minut maksamaan erääntyvän laskunsa. Kas kun ystävyyteenhän kuuluu toki se, että minun rahani ovat hänen rahojaan... tai sitten ei. Heti kun hoksasin mistä on kyse, aloin nauraa kovaan ääneen päin näköä.

Vierailija
20/25 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 16:32"]

Viimeksi nauroin päin näköä eräälle henkilölle, joka yritti saada minut maksamaan erääntyvän laskunsa. Kas kun ystävyyteenhän kuuluu toki se, että minun rahani ovat hänen rahojaan... tai sitten ei. Heti kun hoksasin mistä on kyse, aloin nauraa kovaan ääneen päin näköä.

[/quote]

Sehän se  onkin jännää, että toiset sanoo suoraan, että "Ei, en lainaa/anna rahaa/maksa laskuasi. Sellainen ei kuulu minulle, vaan on sinun oma tehtäväsi.", toiset sitten... nauraa? Sanoitko edes "En", vai veditkö koko vastauksen vain nauramiseksi? Tosiaan, en tarkoita että kukaan nyt alkaisi toisten maksuja maksamaan, mutta senhän voi ilmaista nähdäksi kahdella tapaa: suorasti tai välttelevästi. Jos mun ystävä pyytäisi maksamaan hänen laskun, niin eka tunnereaktio olisi jopa suuttuminen/kiukku, eikä huvittuneisuus vaikka tunnelmassa varmasti olisi sitäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä