Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä sijoitusasunto/ja?

Vierailija
22.03.2014 |

Millaisessa elämäntilanteessa olette hankkineet sijoitusasuntonne? Millaisia ne ovat?

Paljonko ne työllistävät vuositasolla? Riittääkö 30 h per vuosi/asunto?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme miehen kanssa yhteen ja jätin oman asuntoni vuokralle. Kaksio. Eipä se nyt työllistä kuin pari kertaa vuodessa yhtiökokous 30min-1h ja jos pitää vuokralaista vaihtaa niin uuden vuokrasopimuksen teko.

Vierailija
2/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä, pieniä asuntoja (yksiö, kaksio) etelä-suomalaisessa kasvukeskuksessa. Omani ovat uusia/uudehkoja, mutta parhaan tuoton saanee, jos hommaa vanhemman ja tekee tarvittavan remontin. Pieni asunto on huomattavasti helpompi vuokrata kuin iso, useinmiten isompaa tarvitsevat hommaavat oman. Jos asunto on kunnossa ja vuokralainen hyvä, on työmäärä minimaalinen. Jos taas tulee ongelmia, voi joutua tekemään paljonkin työtä. Taloudellinen riski on iso, mieti tarkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 asuntoa eteläisestä Suomesta löytyy. Yhteensä niihin menee vuodessa aikaa noin 20 tuntia olettaen, että joka vuosi yhdessä asunnossa vaihtuvat vuokralaiset. Tosin minulla on pitkäaikaisia vuokralaisia, yhdessä asunnossani on ollut sama pariskunta jo 12 vuotta.

Olen hankkinut asunnot siinä vaiheessa, kun on pitänyt miettiä rahalle sijoituskohdetta. Yleensä joku sukulaislapsi on tarvinnut kämppää: minä olen ostanut ja antanut vuokralle.

Vierailija
4/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehelläni on muutama. Ne on hankittu yleensä jotain omaa tarvetta varten ja sit ei ole raskittu luopua. Koska kaikkiin on käytetty lainarahaa, lyhennyksiin ja korkoihin menee tällä hetkellä enemmän kuin vuokrista tulee, eli tavallaan kannetaan aika isoa taloudellista riskiä vuokralaisten puolesta. Toki aikaa myöten velat vähenee.

kerrostaloasunnot ei aiheuta kauheasti vaivaa, paitsi jos on tehtävä remonttia, ja aina välillähän on. Yhdessä oli putkiremppakin, se teetti töitä ihan tavisosakkeenomistajallakin. Sit lisäksi meillä on kaksi omakotitaloa. Niissä on enemmän töitä. Usein vuokralaisen jäljiltä joutuu maalaamaan sisäpinnat. Toinen näistä on vielä vanhahko talo maalla, siellä on muutaman kerran vuodessa jotain korjattavaa. Toki meillä on paikalliset ammattimiehet, jotka siellä hoitaa tyypilliset ongelmat, koska itse asutaan eri paikkakunnalla, mutta senkin järjestämiseen kukuu aikaa ja laskuthan tietty on maksettava myös. Me ei käytetä vuokravälittäjiä, joten asukkaan vaihtuessa on aika paljon työtä näytöissä ja sopimusasioissa, mut ei noi asukkaat kauhean usein vaihdu.

Vierailija
5/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on miehen kans yhteensä 4 sijoitusasuntoa, 3 yksiötä ja 1 kaksio, kaks Tampereella ja 2 Vaasassa, yliopisto ja amk-kapungeissa siis ja kaikissa pitkäaikaiset vuokralaiset, ei nuo hirveästi työllistä, vuodessa ehkä 3-4 päivää, eniten hommaa on aina siinä vaiheessa kun vuokralainen vaihtuu tai jos on remontti meneillään, noista meidän asunnoista yks on peritty ja muut hankittu siinä vaiheessa kun okt-laina oli kolmekymppisinä maksettu ja rahaa alkoi kertyä sijoitettavaksi, eli aika normikuvio meillä

Vierailija
6/6 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin pks yksiö viime vuonna. Kokemusta vuokraisäntänä olemisesta ei ole vielä kauaa, joten en osaa arvioida vuodessa olevaa työmäärää. Ekan ilmoituksen, papereiden hommaamisen, näyttöjen ja asioiden tarkistamiseen sekä sopimuksen tekoon meni joitain tunteja aikaa. Luultavasti seuraavalla kerralla ei mene niin kauaa aikaa, kun on paperit valmiimpana pohjana. Talo on niin uusi ja hyvässä kunnossa, joten siitä ei varmaan tule kovin paljon työtä.