Helsingin Myllypuro asuinalueena?
Mietin asunnon hankkimista Myllypurosta, ihan hintatason perusteella, mutta sen maine perusItä-Helsinkinä vähän arveluttaa.. Onko alue siistiytynyt takavuosiin ja esim. viereiseen Kontulaan verrattuna (joka olisi kyllä täysin poissuljettu vaihtoehto)? Metropolian kampusalue nostanee alueen arvoa. Kuinka hyvin liikenneyhteydet toimii silloin, kun metro ei enää kulje? Onko taksi ainut vaihtoehto keskustan baarireissuilta palatessa vai uskaltaako yöbussilla kulkea nainen yksin? Nämä bussiaikataulut ym. löydän tietysti netistä, mutta ihan käytännön kokemusta kaivataan. Kiitos!
Kommentit (56)
Kontula on varmaan pahin slummi idässä. Vierivieressä halpispubeja ja meno sen mukaista. Kuvottava paikka.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 15:55"]
Kontula on varmaan pahin slummi idässä. Vierivieressä halpispubeja ja meno sen mukaista. Kuvottava paikka.
[/quote]
No ei siellä ostarilla muutenkaan kukaan asu. Me käydään siellä kaupassa, postissa ja mennään metrolle. Rauhassa siellä saa sen ajan olla. Enemmän häiriöitä on keskustan alueella.
Asuin noin vuoden tuossa Pyllymuron ostarin kerrostaloissa ja vaikka aluksi kuumottelenkin että täällä lähtee varmaan henki, niin yllättävän mukavaa siellä oli asua. Ostari on nyt niin siisti että ei ollut mikään hirveä dekupesä eikä muut asukkaat häirinneet. Mamuistakaan ei ollut ongelmia. Bussit kulkee loistavasti ja himaan pääs hyvin baarireissuilta saamatta turpaan tai tulematta väkisinmaatuksi.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 15:39"]
Jos on valinnan varaa ei ikinä!
Olen perushelsinkiläinen ties monennnessako polvessa, sillä kokemuksella ja kaiken kuulemani perusteella en astu jalallani koko paikkaan..jos liikun sinne suuntaan ajan autolla ohi ja äkkiä!
[/quote]Ja me kiitämme sinua joka päivä päätöksestäsi ja toivotamme hyvää ohikulkumatkaa! :)
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 15:55"]
[/quote]
No ei siellä ostarilla muutenkaan kukaan asu. Me käydään siellä kaupassa, postissa ja mennään metrolle. Rauhassa siellä saa sen ajan olla. Enemmän häiriöitä on keskustan alueella.
[/quote]
Eivät ne baarien vakioasiakkaatkaan siellä ostarilla asu vaan Kontulan slummitaloissa...
Onko Myllärintanhua Myllypuroa? Kämppäsin siellä aina välillä opiskeluaikanani, ja se ainakin jäi minulle mieleen mukavana seutuna. Jokerilinjalla ajelin sieltä kouluun, muuta kokemusta joukkoliikenteestä ei ole.
Kai Myllärintanhua vielä Myllypuroon lasketaan, sehän on Viikin ja Myllikän "rajalla".
Myllypuro on aivan ihana paikka lapsiperheelle(kin), liikuntaharrastuksiin lapset voivat kulkea itsekseen, metsässä ja puron varrella on mukava leikkiä ja retkeillä. Uudella ostarilla on hyvät palvelut ja Itäkeskukseenkin on kävelymatka.
Jos on yhtään varaa mihinkään muuhun niin ei kannata muuttaa. Ankeaa,köyhän oloista, paljon syrjäytyneitä.En kyllä näe että olisi mitenkään parempaa aluetta kuin Kontula esim.
Aikuinen ihminen tuolla tietysti voi asua jos haluaa asua halvalla eikä välitä asuinympäristöstä. Jos on lapsia niin kannattaa kyllä miettiä millaista tulevaisuutta heille toivoo ja riittäisivätkö rahat kuitenkin johonkin vähän parempaan alueeseen.
T: Lastensuojelun parissa alueella työskennellyt
No höpö höpö. Kyllähän nyt lastensuojelun parissa työskentelevän tulisi tietää, ettei se asuinalueesta ole kiinni miten elämässä menee. Toki kurjuus kasautuu, mutta ei se hei tartu. Ja onneksi Myllypurossa voi asua kalliillakin, jos kokee, että elämä siitä paranee.
En tiiä pitäiskö mun nyt järkyttää sun maailmaa, mutta oikeasti hyvätuloisten perheidenkin lapsilla menee joskus huonosti ja on tarvetta lastensuojelutyöhön.
Olen asunut Yläkiventiellä kohta 12 vuotta. Myllypuro on rauhallinen ja luonnonläheinen paikka. Vuokrataloissa kai jotain rähinää silloin tällöin on, kuten muuallakin. Uuden ostarin myötä pikkukapakat saivat lähteä, joten ostarinseutukin on täysin turvallinen vaikka siellä yksin yöllä kulkisi. :)
Yöbusseilla pääsee liikkumaan mukavasti ja turvallisesti jos taksia ei halua käyttää. Eli tervetuloa vaan, täällä on hyvä olla.
Nykyään ihan helmi paikka lapsiperheillekin! Vuosi vasta ollaan asuttu, mutta mitään negatiivista ei ole tullut vastaan. :)
Asun itse Alakiventiellä ja pahinta häiriöitä aiheuttaa nuoret urheilijalupaukset jotka etenkin kesäviikonloppuisin kansoittavat Alakiventietä turnausten aikana. Aika paha, etten sanoisi ;) Muutin vuosi sitten ja olin aluksi todella skeptinen, mutta olen joutunut syömään sanani alueen epämiellyttävyydestä. Eihän se tosiaan mikään Eira ole, mutta erittäin toimiva ja rauhallinen lähiö.
Ostimme kerrostaloasunnon Pyllymurosta 2 vuotta sitten ja olemme olleet todella tyytyväisiä alueeseen kokonaisuutena.
On hyvä, että historian maine elää idässä. Asuntojen hinnat pysyvät realistisella tasolla. Kyllä niillä niin sanotusti paremmilla asuinalueilla on ne suurimmat ja ahdasmielisimmät puupäät ja sen seurauksena milloin mitäkin ihme kähinää ja kyräilyä.
Kokonaisuudestaan ihan kamala paika, en ikinä muuttaisi sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisuudestaan ihan kamala paika, en ikinä muuttaisi sinne.
No, jos sulla on varaa asua Eiranrannassa, niin kiva sinulle.
Myllypurossa on todella paljon mm.ok-taloaluetta, vaikka kaikki mieltää sen joksikin vuokratalokertymäksi. (Asun itsekin vuokralla, ei siinä mitään)
Mieluummin Kontula kuin Myllypuro. Täällä ei ole ikinä tarvinnut pelätä mitään ja yöbussillakin pääsee rauhassa melkein kotiovelle.