Huh mikä tilanne, pyörällä
Olin itsekin pyörällä liikenteessä, pyörätietä, yhdistetty jalkakäytävä ja pyörätie. Olin pysähtynyt punaisiin valoihin odottamaan, olin ajamassa suoraan.Kääntyvien kaistalla paloi kääntyville autoille punaiset, siis autot tulivat minuun nähden vasemmalta. Suoraan ajaville paloivat vihreät ja sieltä oli tulossa autoja. Kun sitten sieltä vasemmalta, missä on myös merkitty pyörätie, tuli yhtäkkiä n. kolmikymppinen mies kovalla vauhdilla, ei jarruttanut ollenkaan, ei katsonut mihinkään suuntaan vaan meni vauhdilla siitä autojen edestä. Se etummainen auto ehti juuri ja juuri jarruttaa. Talvikelillä ei olsii ehtinyt. Kyllä säikäytti, ajan itsekin usein juuri samasta risteyksestä myös autolla. Mistä ihmeestä sitä pitää arvata, että joku kääntyy yhtäkkiä eteen, kun itsellä palaa vihreät. Koko ajan pitää olla silmät joka puolella. Kun se pyöräilijä ei edes tullut suoraan, vaan tuli vähän kuin tyhjästä, siinä on vielä puita, ettei kovin hyvin sivulle näe.
Kommentit (2)
No jos on kypärä päässä niin sillä jo saattaa henki pelastua jos pyörä vetäsee päin.
Ihan se ja sama oikeastaan kummalla on "etuajo-oikeus" jos se on molemmille, mutta jos toinen ajaa selvästi KOVAA ja päin niin hän siinä väärin ajaa risteyksessä ja toiminnassa olisi korjattavaa, ajattele jos olisit pieni lapsi?
Tästä ei nyt selviä, oliko kyseisellä pyöräilijällä etuajo-oikeus vai ei?