Arvaa ammattini palkan ja koulutuksen perusteella.
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:08"]
Älä kuitenkaan leiki ymmärtäväsi tekniikasta liikaa. Se on sulla kuulemma ongelma, että olet tietävänäsi asioista, joista et tiedä. Keskity vain järjestämään palavereita ja näyttämään viisaalta, mutta älä sotkeennu, kun et ymmärrä. Tiedän nimittäin kuka olet. Yksi viestisi paljasti asian.
[/quote]
Olen asemassa jossa minun ei tarvitsekkaan tietää "tekniikasta" =) , joten ei ole tarvetta esittää. Eli sekoitat minut johonkin toiseen.
Tuskin mitään suurta peruskoulupohjalla.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:08"]
Älä kuitenkaan leiki ymmärtäväsi tekniikasta liikaa. Se on sulla kuulemma ongelma, että olet tietävänäsi asioista, joista et tiedä. Keskity vain järjestämään palavereita ja näyttämään viisaalta, mutta älä sotkeennu, kun et ymmärrä. Tiedän nimittäin kuka olet. Yksi viestisi paljasti asian.
[/quote]
Sano nyt se ammatti, kun tiedät?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:10"]
Olet aika iso pomo ja kuulemma kova karjumaan työntekijöille ja jopa yhteistyökumppaneille.
[/quote]
Karjuminen ei kuulu tapoihini.
AP
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:13"]
Etkö ole muka käynyt mitään kursseja tms? Vain työtä tekemällä edennyt nykyiseen asemaasi?
[/quote]
Yksi kesken jäänyt keskiasteen höpötutkinto ja muutamia parin päivän kursseja. Eli pitkälti töitä tekemällä edennyt.
AP
No tiedän yhden pomonaisen oman työni kautta, jolla ei ilmeisesti ole hääppöistä koulutusta. Huutamisella pätee ja kuulemma sotkee naamansa joka paikkaan.En nyt ihan tarkkaan voi sanoa, minkä alan pomo, mutta tekniikan parissa on alaiset. Itse olen vain muutaman kerran tavannut ja silloin on ollut asiallinen, mutta nämä jotka käyvät palavereissa sanovat, että saattaa huutaa jos ei saa tahtoaan läpi. Mutta on hän jotain kursseja kai käynyt. Ihan on kyynärpäillä mennyt eteenpäin - kuulemma. Onko kateellisten, puhetta, ehkä. Nuo puhujat ovat miehiä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:14"]
Tuskin mitään suurta peruskoulupohjalla.
[/quote]
Tämä on tietysti täysin mielipidekysymys. Itse olen saavutukseeni tyytyväinen ja se lienee tärkeintä?
AP
No kerro nyt jo se ammattisi vai kuinka kauan meidän pitää arvailla?
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:19"]
No tiedän yhden pomonaisen oman työni kautta, jolla ei ilmeisesti ole hääppöistä koulutusta. Huutamisella pätee ja kuulemma sotkee naamansa joka paikkaan.En nyt ihan tarkkaan voi sanoa, minkä alan pomo, mutta tekniikan parissa on alaiset. Itse olen vain muutaman kerran tavannut ja silloin on ollut asiallinen, mutta nämä jotka käyvät palavereissa sanovat, että saattaa huutaa jos ei saa tahtoaan läpi. Mutta on hän jotain kursseja kai käynyt. Ihan on kyynärpäillä mennyt eteenpäin - kuulemma. Onko kateellisten, puhetta, ehkä. Nuo puhujat ovat miehiä.
[/quote]
Taipumuksella huutamiseen ja koulutustasolla tuskin on suoraa yhteyttä =)
Itse koen päässeeni asemaani puhtaasti osaamisen kautta, tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö organisaatiosta löytyisi ihmisiä joiden mielestä en ole paikkaani ansainnut.
AP
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:23"]
No kerro nyt jo se ammattisi vai kuinka kauan meidän pitää arvailla?
[/quote]
Kovin montaa arvausta ammatista ei ole vielä tullut.Yllättävän monta "tiedän kuka olet" komenttia kylläkin.
Yleinen olettama näyttää olevan, että "kunnon" palkoille kouluttamaton pääsee ensisijaisesti myyntityössä.
AP
Hoiva- tai siivousalan pomo olet.
Eikö työpaikalla ole vaadittu koulutusta? tiedän yhden tapauksen, että työ on saatu sillä ehdolla, että suorittaa koulutuksen loppuun. On annettu määräaika siihen. En sitten tiedä miten käytännössä onnistuu, jos on töissä samalla kun nykyään aikuiskoulutuksia työn ohessa on vähennetty.
Porvoossa varmasti kuka tahansa pääsee toimitusjohtajaksi suoraan peruskoulusta
Ap, tavallasi voi joskus harvoin edetä uralla tiettyyn pisteeseen saakka. Mutta siinä vaiheessa, jos sinulta lähtee joskus työpaikka alta, et tule pärjäämään työnhaussa koulutetuille ja monessa eri työpaikoissa olleille. Kannattaisi itsesi vuoksi hankkia jokin koulutus. Aikuiskoulutuksenakin voi nykyään vaikka mitä.
Siivousfirman aluepäällikkö on veikkaukseni.
Siis mainitsitko prosessikaaviot? Teollisuuden prosesseja voisi kai teoriassa edetä ohjaamaan paskaduunien kautta, tai ainakin ennen vanhaan tämä saattoi olla mahdollista. Mutta ehkä joutuu tekemään yötyötä. Paitsi tietenkin pitkään firmassa olleet voivat valita pelkät päivävuorot.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:27"]
Eikö työpaikalla ole vaadittu koulutusta? tiedän yhden tapauksen, että työ on saatu sillä ehdolla, että suorittaa koulutuksen loppuun. On annettu määräaika siihen. En sitten tiedä miten käytännössä onnistuu, jos on töissä samalla kun nykyään aikuiskoulutuksia työn ohessa on vähennetty.
[/quote]
Olen ollut työelämässä 20 vuotta. Aloitin kesätyöntekijänä tusinahommissa. Kesätöiden jälkeen osa-aikahommiin, siitä äitiyslomittajaksi, vakituiseksi, toiselle osastolle -> vaihdoin firmaa, osastoa jne. Pikku hiljaa aina vaativampiin ja vaativampiin tehtäviin. Toki todella moni työpaikka jäi saamatta puuttuvan koulutuksen takia, mutta vuosi vuodelta koulutuksen merkitys omassa työllistymisesäni on pienentynyt. Nyt olen tilanteessa, jossa koulutuksen puute on tiseasiassa plussaa. Tämän tason paikkoja tällä työkokemuksella harvoin hakee peruskoulupohjainen = erotun hakijoista.
Etkö ole muka käynyt mitään kursseja tms? Vain työtä tekemällä edennyt nykyiseen asemaasi?