Arvaa ammattini palkan ja koulutuksen perusteella.
Kommentit (118)
Hih, ap on joku pelkän peruskoulun käynyt ressukka siivousfirmassa tai vastaavassa. Päiväunia isommista tuloista on meillä kaikilla... Älkää turhaan odottako, että ap tulisi kertomaan työtään...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:31"]
Siis mainitsitko prosessikaaviot? Teollisuuden prosesseja voisi kai teoriassa edetä ohjaamaan paskaduunien kautta, tai ainakin ennen vanhaan tämä saattoi olla mahdollista. Mutta ehkä joutuu tekemään yötyötä. Paitsi tietenkin pitkään firmassa olleet voivat valita pelkät päivävuorot.
[/quote]
En ole koskaan työskennellyt tuotantolinjalla, aina konttorin puolella. Tuotannonprosesseihin olen joutunut tutustumaan muuten työni lieveilmiönä,
AP
Sopankeittäjä leipäjonossa!
Jes, mä niin tiesin tän. Ketju tippukoon :) solved
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:33"]
Hih, ap on joku pelkän peruskoulun käynyt ressukka siivousfirmassa tai vastaavassa. Päiväunia isommista tuloista on meillä kaikilla... Älkää turhaan odottako, että ap tulisi kertomaan työtään...
[/quote]
En ole koskaan siivonnut työkseni. Mutta ei minulla olisi mitään sitäkään vastaan jos osaamistani vastaavaa työtä ei olisi tarjolla.
AP
Talouspäällikkö. Siihen hommaan voi päästä jos osaa tarpeeksi.
Et sitten ole se, keneksi luulen. Mutta talouspäällikköjä tiedänj opa kaksi, joilla on tosin merkonomitason koulutus, mutta ei edes laskentamerkonomin.
Olet jossain tehtaassa toimistohommissa siis. Aika kova palkka sulla kyllä on. Sulla on oltava alaisia. En nyt jaksa arvuutella, oletko osto-, tuote-, myynti- tai mikälie päällikkö, kerro ihmeessä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:38"]
Talouspäällikkö. Siihen hommaan voi päästä jos osaa tarpeeksi.
Et sitten ole se, keneksi luulen. Mutta talouspäällikköjä tiedänj opa kaksi, joilla on tosin merkonomitason koulutus, mutta ei edes laskentamerkonomin.
[/quote]
En ole talouspäälikkö, enkä muukaan laskentapuolen ihminen. Ensimmäiset työpaikkani tosin olivat taloushallinnossa.
AP
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:38"]Talouspäällikkö. Siihen hommaan voi päästä jos osaa tarpeeksi.
[/quote]
Totta, talouspäälliköksi voi kyllä edetä aloittaen jostain reskontranhoitajan äitiyslomasijaisuudesta.
Henkilöstöpäällikkönä siis olet jossain tuotantofirmassa.
Veikkaan että olet töissä pankissa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:38"]Talouspäällikkö. Siihen hommaan voi päästä jos osaa tarpeeksi.
[/quote]
Totta, talouspäälliköksi voi kyllä edetä aloittaen jostain reskontranhoitajan äitiyslomasijaisuudesta.
[/quote]
.. ja saman tien muistin kolmannen, joka aloitti sihteerinä, samassa firmassa missä nyt on pomona.
Henkilöstöpäällikkö, jossa palkataan duunareita, voisi myös tosiaan olla hyvä arvaus, tai joku rekryvastaava. Mutta onko heillä palkat yleensä tuota tasoa? isojen firmojen palkat ei välttämättä ole hyviä.
Sihteeri tai siis hienosti assistenssi.
ICT-alaan viittaisi, mutta ei sekään ole ollut 10-15 vuoteen self-made-(wo)men ala. Sääli, koska se aika opetti tietylle porukalle nöyryyttä ja sillä asenteella edellisestä lamasta päästiin. Päästiin ja päästiin, toiset ainakin mokailemaan taas.
En ole laskentapuolen ihminen vaikka taloushallinnosta "urani" alkoikin (kuten nro 50 veikkaileekin). Yritys jossa työskentelen on ensisijaisesti palvelualan yritys, ei kuitenkaan hoiva-alalla. En ole henkilöstöasioiden kanssa tekemisissä muuten kuin esimiehen roolissa.
AP
Meinaatko kertoa oikeaa vastausta? Alkaa ärsyttämään pikkuhiljaa.
Pitäisin kyllä todella outona, jos henkilöstöpäälliköllä ei olisi koulutusta. Ehkä vaikein homma päästä ilman (yo) koulutusta näistä jo luetelluista päälliköistä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:46"]Sihteeri tai siis hienosti assistenssi.
[/quote]
Korjaan oman mokani. Eli veikkaan aloittajaa johdon assistentiksi.
Nyt muistin yhden tuttuni, joka on edennyt täysin kouluttamattomana matkatoimistoalalla lähetistä johtajaksi. Mutta hän on ap:tä vanhempi ihminen.
Kylläpä on vihaisia vastauksia :)
Palkanlaskennan alueella työllistyminen ei vaadi koulutusta;jokainen työehtosopimus on erilainen mutta niitä on osattava soveltaa käytäntöön.Palkanlaskenta on työ jota ei kirjoista opita vaan työ opettaa!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 21:27"]
Porvoossa varmasti kuka tahansa pääsee toimitusjohtajaksi suoraan peruskoulusta
[/quote]
En ole edes käynyt porvoossa. Ja matka tähän pisteeseen peruskoulun päättymisen jälkeen on ollut pitkä.
AP