Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Siivousnautinto
25.04.2014 |
Rakastan sitä tunnetta, kun illalla pujahdan puhtaisiin lakanoihin, siivotussa puhtaassa kodissa.
Nyt olen taloudellisesti siinä tilanteessa, että voisin palkata siistijän. Se olisi rahallisesti kannattavaa, koska voisin keskittyä tekemään töitä kotitöiden sijaan.
Olenko ainoa hölmö, joka haluaa nukahtaa itse pestyihin lakanoihin, ensin ihailtuaan itse siivoamaansa kotiaan.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Teen tutkimus- ja kirjoitustyötä. Pää leikkaa usein kiinni. Kodin siivoaminen on tehokkaimpia keinoja saada se taas käyntiin. Siivoaminen toimii kuin uni: aivot toisaalta lepäävät, toisaalta prosessoivat asiaa jossain taka-alalla. Käytän siis siivoamista niin sanottuna aivojumppana tai tietoisen minän harhauttajana. Työpöydän ääressä stressi vain yltyisi, niin on parempi nousta, mennä himaan, laittaa pyykit pyörimään, matot pihalle, kaapinovet auki ja raivaus päälle... Sillä tavalla duuniongelma ratkeaa tosi nopeastikin. Tulee kaksinkertainen "tehtävä suoritettu" -onnentunne.
Tästä syystä en palkkaa siivoojaa meille. Jos tekisin jotain fyysisempää työtä, voi olla, että palkkaisin, mutta silloinkin ehkä vain ammattijärjestäjän tms., koska siinäkin tapauksessa mä haluaisin olla seuraamassa, kun järjestys syntyy. Se on meditatiivista.