Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsenne oppivat lukemaan?

Vierailija
08.12.2020 |

?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti oppi kun tuli mahasta.

Hienosti luki sairaalan kylttejä ja nykyään täyttää veroilmoitukset puolestani.

On topakka 2v nykyään eilenkin mentiin päiväkotiin ja itse ajoi autoa kun Häkkinen konsanaan

Heh, mutta olen ihan oikeasti tavannut lapsen, joka 1 vuoden 8 kuukauden iässä luetteli kirjaimet äm-aa-ii-tee-oo, kun hän halusi maitoa, mutta ei vielä osannut sanoa sanaa maito. (Lapsi ei ole omani.)

Vierailija
22/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapset oppivat kolmevuotiaana. Eipä noista silti mitään ihmelapsia ole tullut, koulumenestys varsin keskinkertaista nyt yläkoulussa.

Leikittekö te jotain lukemaanoppimisleikkejä ennen sitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On topakka 2v nykyään eilenkin mentiin päiväkotiin ja itse ajoi autoa kun Häkkinen konsanaan

Aika hyvä juttu :D Kyllä ne lapset oppii nykyään niin nopeasti

Vierailija
24/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 v

Vierailija
25/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs monen mamman lapset on oppineet lukemaan kolmevuotiaina.. :)

Vierailija
26/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, mutta olen ihan oikeasti tavannut lapsen, joka 1 vuoden 8 kuukauden iässä luetteli kirjaimet äm-aa-ii-tee-oo, kun hän halusi maitoa, mutta ei vielä osannut sanoa sanaa maito. (Lapsi ei ole omani.)

Mun esikoiseni tunsi kaikki aakkoset tuossa iässä. Meillä oli aakkospalapeli. Siitä meni kuitenkin vielä monta vuotta lukutaitoon.

T. Se, jonka lapset oppivat lukemaan 5-vuotiaina.

Vierailija
27/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat lapset oppivat kolmevuotiaana. Eipä noista silti mitään ihmelapsia ole tullut, koulumenestys varsin keskinkertaista nyt yläkoulussa.

Leikittekö te jotain lukemaanoppimisleikkejä ennen sitä?

Olivat tosi kiinnostuneita kirjaimista, ja niitä kyllä yhdessä opettelimme. Sitten jotenkin vaan rupesivat jossain vaiheessa laittamaan niitä peräkkäin, en edes muista kunnolla, mutta ei tuota lukemista mitenkään leikitty tai opetettu. Lapsille kyllä luettiin paljon, ja siinä yhteydessä olivat selvästi kiinnostuneita kuvien lisäksi myös teksteistä.

Vierailija
28/28 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt mammat vähän kunniaa itsellenne lasten lukemaan opettamisesta. Meidänkin lapset on olleet jossain vaiheessa todella kiinnostuneita kirjaimista jne, mutta minä jotenkin ankarana ja ankeana akkana vissiin sain heidät kyllästymään aika nopeasti. Lapset oppivat lukemaan koulussa, isän ja äidin äo:t 131+139... Pirun hyvin on pärjänneet kodin ulkopuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän