Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskivut ja laihduttaminen

Vierailija
08.12.2020 |

Mulla on parikymppisestä saakka ollut menkkojen aika todella tuskaa, ja iän myötä aina vaan pahentunut jopa siihen pisteeseen että olen toimintakyvytön ja vaan pihisen jalat koukussa. Työpaikoilla on aina ollut melko nihkeä suhtautuminen poissaoloihin näissä jutuissa, joten välillä olen naama punaisena hammasta purren vetänyt päivätolkulla töissä vaikka edes ajatus ei kulje. Lääkäreissä jaksoin ravata sen 10 vuotta tämän vaivan kanssa ja hoitoinnokkaimmat käskivät syödä buranaa, loput viittasivat kintaalla vähän tyyliin "voivoi. NEXT".

Melkein jokainen lekuri kuitenkin sanoi laihduttamisesta. En ollut oireiden alkaessa enkä monena vuonna siitä eteenpäinkään ylipainoinen, mutta nyt olen aika reippaastikin (165/94).

Tässä koronatylsyydessä ja senmyötäisen työttömyyden tuomassa raha-ahdingossa aloin kesällä paastota. Ajattelin vain huvikseni katsoa mitä tapahtuu, en uskonut että mitään kun kaikki aina hokee sitä että laihtuminen on fyysinen mahdottomuus johon pystyy vain... jotkut muut, jossain. Jos hekään. Paaston jälkeen aloin syödä säännöllisesti pieniä aterioita pitkin päivää, jatkoin veden ja teen kittaamista ja sanoin koiralle että nyt lähet säkin läski tän läskin kanssa lenkille. (Tietysti ollaan ennenkin lenkkeilty mutta ei sellaisella vauhdilla ja sellaisia matkoja kuin nykyään!)

Tuolla kaavalla on nyt tippunut 15 kg, ja mikä parasta - menkkakipuja ei ole oikeastaan ollenkaan! Viimeksi teininä tullut "oho ai ne alko tänään" -yllärinä, kun yleensä jo pari päivää ennen tuntuu kuin joku olisi tulossa raapien ulos nivusista.

Johtuuko oikeasti painon pudotuksesta, vai voisiko syy tähän olla liikunnan lisääminen? Olen hikilenkkien lisäksi tehnyt pilatesta ja se ainakin on muuttanut jotain tuossa lantio-pérsaus osaston kohdilla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiseltä resepti? Ei ole täällä ollut mitään vaikutusta onko hoikka, urheilullinen tai muodokas. Hyvä jos sinulle auttoi nuo muutokset, monille ei auta laihdutus. Magnesium voi vähentää lihaskireyttä kropassa.

Vierailija
2/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan. Minulla 15 kilon laihduttamisen yhteydessä kivut muuttui sietämättömiksi ja vuodot järkyttävän runsaiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että monille ei auta. Siksi en ottanut sitä kehoitusta todesta, etenkään normaalipainoisena. Mietinkin että onko siinä yleensäkään MINKÄÄNlaista perää että tämä liittyy kohdallani painonpudotukseen, vai onko kenties lihaskunnolla vaikutusta? Ruokavaliolla?

Ja ei, en todellakaan tullut tänne väittämään että näin on kaikkien kohdalla. Rasittaa lääkäreiden laiskuus ja mielenkiinnottomuus nimenomaan kuukautisiin liittyviä ongelmia kohtaan ja tuntuu että näitä ei tutkita missään. Vasta pari vuotta sitten oli joku tutkimus jossa todettiin että ne kivut on joillain siinä sydärin luokkaa, mutta silti viitataan kintaalla.

ap

Vierailija
4/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä salaa toivon, että laihduttamiseni niukuuttaisi järkyttävän runsaita menkkojani ja veisi kipuilun pois. Anorektinen en ole, enkä koskaan ole ollutkaan. Tuskin myöskään tulen olemaan, sillä en voi elää ilman sokeria. Olisin kuitenkin todella iloinen, jos menkat kuihtuisivat.

Vierailija
5/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet kärsisivät kuukautiskivuista, lääketiede olisi poistanut ne jo kokonaan.

Olisivat muinaista historiaa.

Vierailija
6/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että ohuet kuukautissuojat on aikanaan kehitetty astronautteja varten muihin juttuihin, ei suinkaan naisten kuukautisia varten.

Maailma on suunniteltu miehille.

Vierailija
7/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet kärsisivät kuukautiskivuista, lääketiede olisi poistanut ne jo kokonaan.

Miksi naiset eivät hoida hommaa? Naiset ovat Suomessakin saaneet opiskella yliopistossa jo yli sata vuotta.

Vierailija
8/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lähtee kuukautiskivut hoikkana pois kokonaan. Kun olen ollut vähän pulska, elämä on kerran kuussa ihan kamalaa. Ei ole lääkäri mitään neuvonut, ihan oma kokemus. Osasyy miksi pysyttelen hoikkana

Vierailija
9/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se jotenkin huono asia, että miehet ei tyydy kärsimään vaan hakevat aktiivisesti ratkaisuja ongelmiin?

Vierailija
10/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut, että liikunta auttaisi kipuihin. Eli syy ei välttämättä ole laihtuminen sinänsä, vaan tyyliin liikunnasta saamasi endorfiinit.

Niin tai näin, ihanaa että olet onnistunut yrityksessäsi ja että kivutkin ovat lieventyneet.

Vierailija
11/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset eivät hoida hommaa? Naiset ovat Suomessakin saaneet opiskella yliopistossa jo yli sata vuotta.

Markkinat ovat yleisellä tasolla olleet kiinnostuneempia ratkomaan muita asioita kuin

”naisten ongelmia.”

Kyse on muustakin kuin naisten koulutustasosta.

Vierailija
12/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku tein monta kuukautta fyysistä työtä niin ei ollut kuukautiskipuja, nyt päinvastoin kun ei oo yhtään liikkunu ja olen siis normaalipainoinen.

Vierailija
13/13 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutinen: lääketide on jo vuosikymmeniä sitten poistanut kuukautiskivut. Ongelma on, että monet naiset haluaa pitää ne, eikä kelpuuta apua.

Varaa aika gynelle, ja taatusti saat apua kuukautiskipuihin. T. Ei menkkakipuja vuosiin, kiitos lääketiede

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme