Mun poikapuoleni saa lapsen
Olen siis naimisissa hänen 34-vuotiaan isänsä kanssa, ikää itsellä 24. Poika täyttää ensi kuussa 17.
Musta tulee siis mummi 24-vuotiaana. Mitä hittoa?
Kommentit (25)
Minusta tuli mummopuoli 28-vuotiaana. Mies oli saanut esikoisensa lyhyestä nuoruuden suhteesta 18-vuotiaana ja tämä esikoinen puolestaan meni nuorena naimisiin ja sai lapsen 20-vuotiaana. Mieheni oli vaariutuessaan 38-vuotias. Me saimme yhteisen lapsen vuotta myöhemmin.
Tilanne oli meidän kohdallamme tosin täysin erilainen, koska mieheni tytär sattui vain perustamaan nuorena perheen. Hän on tasapainoinen ja vastuullinen ihminen, samoin hänen miehensä. Lapsillekin on ollut toisistaan paljon iloa ja seuraa ja olemme hoitaneet lapsia paljon puolin ja toisin. Ja olihan se tavallaan hauskaa, että meidän poikamme oli "setä syntyessään".
Kannattaa pyrkiä olemaan lapsen elämässä mukana ja hoitaa, vaikkei velvoitetta olekaan. Mitä enemmän fiksuja ja välittäviä aikuisia elämässä sen parempi, varsinkin jos tulevat vanhemmat ovat vielä noin epäkypsiä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:02"]Olen ollut pojalle ystävä ja jonkinsortin äitihahmo, auttanut tyttöjutuissa jne.
Ap
[/quote]
Ja näin sinun apusi kantoi hedelmää ;)
Mutta totta puhuen, mukavaa, jos osaat ottaa tämän asian aikuismaisesti ja suostut hoitamaan poikapuolesí lasta tulevaisuudessa. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:56"]
Et sä ole sen lapsen mummi. Eli sinusta ei tule mummia.
[/quote]
No miksei olisi? Ihan älytön ajatusmaailma. Kyllä minun isäpuoleni on ehdottomasti lasteni vaari.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:19"]Seurusteleeko poika tulevan äidin kanssa / ovatko olleet pitkään yhdessä vai onko kyseessä jokin satunnaissäätö? Mietin ihan siltä kannalta että aikovatko nuoret jossain vaiheessa muuttaa perheenä yhteen vai hoitavatko lasta erillään.
[/quote]
Eivät ole seurustelleet, poika ei aio "säätää sen kaa enää" eikä oikein tajua että on tekemässä lapselleen samaa mitä oma äiti teki itselleen. Poika asuu edelleen kotona, kuten tyttökin. Alustavasti on sovittu että mieheni ja poika kyläilevät vauvan luona sopivin väliajoin, ja katsotaan tilannetta sitten. Tytön äiti on "superinnoissaan" tilanteesta.
Ja tosiaan poika ottanee isän roolia kun pystyy, vaikkei ole velvoitetta hoitaa lasta niin miksi me ei hoidettaisi..?
Ap