Mun poikapuoleni saa lapsen
Olen siis naimisissa hänen 34-vuotiaan isänsä kanssa, ikää itsellä 24. Poika täyttää ensi kuussa 17.
Musta tulee siis mummi 24-vuotiaana. Mitä hittoa?
Kommentit (25)
No, miehesi suvussa on näköjään tapana saada esikoinen 17-vuotiaana.
Et sä ole sen lapsen mummi. Eli sinusta ei tule mummia.
Joo-o, mies ei ole tilanteeseen kauhean tyytyväinen. Poika oli vahinko, ja lapsen äiti katosi hänen elämästä nopsaa. Mies on siis kasvattanut pojan yhna. Olemme seurustelleet miehen kanssa 4v, nyt puolisen vuotta naimisissa. Olen ollut pojalle ystävä ja jonkinsortin äitihahmo, auttanut tyttöjutuissa jne. Mies on ostanut kondomeja pojalle mutta "ei aina oo jaksanu käyttää". Kertoo varmasti tulevan isän kypsyysasteesta.
Minulla ei tosiaan ole lapsia, mutta tarkoitushan oli aloittaa yritys kun saan opinnot valmiiksi. :D
Ap
Mahtaako isä hoitaa velvollisuuksiaan lastaan kohtaan?
No, mikäpä siinä. Saat harjoitella lapsenhoitoa, jos olet mukana touhuissa. Onnea! Mutta ei sun mummo tarvii olla, eikä kai tuon ikäinen vakavissaan sua äitipuolenakaan pidä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:04"]
[/quote]
Eikä susta mummia tule, korkeintaan puolimummi vrt. otsikkosi
[/quote]
Jos isä on kasvattanut pojan yh:na, niin eiköhän velvollisuudet ole hoidettu.
No nyt äkkiä leikkikaveri pojanpojalle!
Oikeasti hirveän harmi, ettei tuokaan pentu osannut sen paremmin ajatella nenäänsä pidemmälle, mitähän sen pienenkin elämästä tulee, jos on äitikin yhtä kypsä? Toivottavasti pystytte auttamaan ja tukemaan poikaa ja hänen lastaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:07"]
[/quote]
Jos isä on kasvattanut pojan yh:na, niin eiköhän velvollisuudet ole hoidettu.
[/quote]
Tuleva isä... hönö :)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:04"]Mahtaako isä hoitaa velvollisuuksiaan lastaan kohtaan?
[/quote]
Epäilen vahvasti. Poikaa kiinnostaa fudis ja skeittaus. Tulevan lapsen äiti tuskailee kun 18v synttärit on raskausaikana "niin ei voi dokaa mut onneks voi sentään käydä ostaa brenkkuu ja röökii". Tosi kypsät vanhemmat siis puolin ja toisin. Nähtävästi jää meidän ja tytön vanhempien hoidettavaksi.
Poika kutsuu minua ihan nimellä mutta tituleeraa joskus "mutsiksi" "tai ainakin lähinnä mutsia oleva nainen mun elämässä". Minusta ihan kiva.
Ja joo, en nyt tosissani ole isovanhemmaksi alkamassa mytta periatteessahan olen mummi-puoli, lapsen isoisän puoliso.
Niin minunkin poikapuoleni saa lapsen, mutta itselläni sentään ikää 10 vuotta enemmän kuin ap:llä ja itselläni jo omia, kouluikäisiä lapsia. Silti omakin tilanteeni tuntuu vähän hassulta ja olen myöskin saanut huvittuneita kommentteja aiheesta. Mutta eiköhän tämä tästä, elämä ei mene aina ihan niinkuin etukäteen saattaisi ajatella.
No melkoisen setämiehen kanssa olet mennyt naimisiin.
No en voi muuta kuin todeta, että onneksi me ollaan osattu kasvattaa miehen pojasta hiukan enemmän ajatteleva yksilö. Ikää kohta 20v ja ei todellakaan ole isäksi tulossa lähivuosina, opiskelee ja on iltaisin töissä ja vaikka seurusteleekin niin on järki päässä.
Ei ole teidän asia hoitaa miehesi pojan lasta. Poikahan on vielä alle 18-v. kun lapsi syntyy, voitte olla yhteydessä sosiaalitoimistoon ja lastensuojeluviranomaisiin. Jos poika haluaa olla itsenäinen, niin saa olla ja toki käymään saa tulla, mutta ei se lastaan teillä voi hoidattaa.
Seurusteleeko poika tulevan äidin kanssa / ovatko olleet pitkään yhdessä vai onko kyseessä jokin satunnaissäätö? Mietin ihan siltä kannalta että aikovatko nuoret jossain vaiheessa muuttaa perheenä yhteen vai hoitavatko lasta erillään.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 13:17"]No en voi muuta kuin todeta, että onneksi me ollaan osattu kasvattaa miehen pojasta hiukan enemmän ajatteleva yksilö. Ikää kohta 20v ja ei todellakaan ole isäksi tulossa lähivuosina, opiskelee ja on iltaisin töissä ja vaikka seurusteleekin niin on järki päässä.
[/quote]
Onneksi olkoon! Mitali tulee postissa!
No onko sulla itselläsi lapsia? Jos on pieniä niin sehän on kiva että saa leikkikaverin.