Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Varmasti hyvää" lihapyörykkäreseptisi vapuksi?

Vierailija
25.04.2014 |

Näppituntumalla ja tuurillakin on syntynyt varsin hyvää, vaikka harvoin lihapyöryköitä teenkin. Sukua tulossa viettämään vappua, joten on aikomus tehdä monta uunipellillistä pyöryköitä nakkien lisäksi. Resepti? Saisi olla muokattavissa aikuisille tulisemmaksi ja lapsille tavalliseksi. Ja jos sinulla on hyvä ja tähän tarjoiluun yhdistettävä vihersalaattireseptikin, niin antaa tulla!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee karitsanlihapullia. Ja laita mausteeksi intialaisia mausteita (jeera, paprika, viismauste, korianteri)  ja minttua.

Vierailija
2/6 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin varmaan sipulikeittopussin ohjeella, paitsi lihaa 600g per resepti. Ettei tuu liian suolasta. Aikuisille tulista salsaa pulliin mukaan.

Näin pääsee ainakin todella helpolla ja porukka tykkää.

Surullinen tosiasia on, että mä olen kokeillut varmaan kymmeniä lihapulla reseptejä. Kaikki alusta itse tehdyt olleet vähän niin ja näin. Mutta noi lisäainepullat kerää aina kehuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:00"]Mä tekisin varmaan sipulikeittopussin ohjeella, paitsi lihaa 600g per resepti. Ettei tuu liian suolasta. Aikuisille tulista salsaa pulliin mukaan.

Surullinen tosiasia on, että mä olen kokeillut varmaan kymmeniä lihapulla reseptejä. Kaikki alusta itse tehdyt olleet vähän niin ja näin. Mutta noi lisäainepullat kerää aina kehuja.

[/quote]

Sama. Asun Espanjassa ja paikalliset ystäväni ovat ihan hulluina lihapulliini. Teen ne kermaviilillä ja sipulikeittojauheella. Itse tosin tykkään kun on enempi makua, niin laitan yhden pussin per 400g.

Vierailija
4/6 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin chilillä maustettuja pyöryköitä ja sitten hirvilihapullia joihin tulee myös pekonisilppua.

Vierailija
5/6 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 12:00"]Mä tekisin varmaan sipulikeittopussin ohjeella, paitsi lihaa 600g per resepti. Ettei tuu liian suolasta. Aikuisille tulista salsaa pulliin mukaan.

[/quote]

Sama. Asun Espanjassa ja paikalliset ystäväni ovat ihan hulluina lihapulliini. Teen ne kermaviilillä ja sipulikeittojauheella. Itse tosin tykkään kun on enempi makua, niin laitan yhden pussin per 400g.

[/quote]

Kerrotko tarkemmin määristä, mitä siis laitat ja minkäverran?

ohis

Vierailija
6/6 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapulla vinkit:

Älä ota pelkästää vähärasvaista jauhelihaa koska siitä tulee kuivi pullia. Nauta-sika yhdistelmä on paras.

Turkkilainen jugurtti on parempi kuin kermaviili

Valkosipulia

Mausteeksi kannattaa käyttää persiljaa (voi olla tuorettakin)

Suolaa, pippuria, paprikajauhetta

Sipulikeittopussi on ok.

Potkua saa chilijauheesta tai tuoreesta chilistä

Vaihtoehtoisesti voit tehdä tacomaustepussista tulisempia pullia. n. 400 g jauhelihaa/ pussi.

Salaattiin suosittelen esim.

Rucolaa, cashewpähkinöitä ja pehmeitä viikunoita ja vuohenjuustoa