Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Naisopiskelija hämmästelee karuja bilekertomuksia: 'En ole kokenut minkäänlaista häirintää'"

Vierailija
08.12.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/aa60a886-d9fa-483d-8502-d481e0e1f411

Että mua ottaa päähän nämä ihmiset, jotka ajattelevat näin. Jos minulle ei ole tapahtunut niin ei kenellekään muullekaan. En voi ymmärtää kuin omaa napaani.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten yleensä niiden rekkalesbojen kokemat "häirinnät" on tärkeämpiä. Näissä opiskelija ulostuloissakin ne jotka väittävät kokeneensa häirintää on yleensä sellaisia, että ruikuttavat jostain, kun muuten eivät huomiota saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, naiselle "todellisuus" ja "faktat" perustuvat aina omiin tunteisiin.

Mies

Vierailija
4/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saa sanoa että on häiritty, muttei saa sanoa että ei ole häiritty? Tämä kysymys siis ap:lle.

Vierailija
5/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Osa ei ikinä koe mitään ja ne on yleensä ensimmäisenä väittämässä, että mitään ei ole. Vähän kuin mummini joka käytännössä eli koko elämänsä samassa kylässä ja viimeiset vuosikymmenet samassa pihapiirissä vain välillä poistuen siskonsa luo kahville. Hänellekään ei ikinä sattunut mitään ja se oli hänen todellisuus. Hänen todellisuudessaan tytöt ja pojat kohtasi keunuilla laulamassa vielä vuonna 2000, kaikki piti marjapiirakoista ja halusi limpun matkaansa kun lähti. Kaikki ihmiset oli hyviä ja hyvää tarkoittavia, koska hän ei kohdannut muita kuin perheensä ja lähisukunsa. Jos tuollaisen ihmisen päästää määrittämään todellisuutta niin pississä olet.

Vierailija
6/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin (nais)teekkarina hämmästytti se, että Ylellä joku kanssaopiskelija sanoi, että häirinnästä tietävät kaikki, mutta kukaan ei puutu. Itse en ole koskaan kokenut opiskeluun tai opiskeluporukkaan liittyvää häirintää, enkä ole myöskään nähnyt sitä tapahtuvan.

Tämä ei tarkoita sitä, että väittäisin että sitä ei tapahdu, vaan että on outoa puhua siitä, kuin kaikki kokisivat sitä tai edes tietäisivät sen olemassaolosta uutisoidulla laajuudella.

Vierailija
7/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi saa sanoa että on häiritty, muttei saa sanoa että ei ole häiritty? Tämä kysymys siis ap:lle.

Tämä oli selvä vastausviesti edelliseen viestiin eikä mikään erillinen juttu. "Se ei mielestäni tehnyt niistä naisia alentavia." 

Tämä ei ole mikään irrallinen näkemys vaan tässä hyökätään uhria vastaan suoraan ja mitätöidään hänen kokemuksiaan sillä, että ei se minusta tuntunut pahalta, itse joit omien rajojesi mukaan ja se mitä selän takana on puhuttu olisi irrelevanttia.

ap

Vierailija
8/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin (nais)teekkarina hämmästytti se, että Ylellä joku kanssaopiskelija sanoi, että häirinnästä tietävät kaikki, mutta kukaan ei puutu. Itse en ole koskaan kokenut opiskeluun tai opiskeluporukkaan liittyvää häirintää, enkä ole myöskään nähnyt sitä tapahtuvan.

Tämä ei tarkoita sitä, että väittäisin että sitä ei tapahdu, vaan että on outoa puhua siitä, kuin kaikki kokisivat sitä tai edes tietäisivät sen olemassaolosta uutisoidulla laajuudella.

Älä koskaan tunnusta tuota omalla naamallasi ja nimelläsi. Voi käydä huonosti.

Vierailija
9/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä koskaan tunnusta tuota omalla naamallasi ja nimelläsi. Voi käydä huonosti.

Ollaan tästä kaveriporukassa kyllä puhuttu ja kaikki ovat olleet yhtä puulla päähän lyötyjä tästä kohusta. Ilmeisesti meillä on sitten ollut tuuria.

Vierailija
10/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli selvä vastausviesti edelliseen viestiin eikä mikään erillinen juttu. "Se ei mielestäni tehnyt niistä naisia alentavia." 

Tämä ei ole mikään irrallinen näkemys vaan tässä hyökätään uhria vastaan suoraan ja mitätöidään hänen kokemuksiaan sillä, että ei se minusta tuntunut pahalta, itse joit omien rajojesi mukaan ja se mitä selän takana on puhuttu olisi irrelevanttia.

ap

Ja sinä käännät tämän kollektiiviseen syyllistämiseen eli kun jotakuta on kohdeltu asiattomasti, niin kaikki teekkarimiehet ym, ovat syyllisiä ja kaikki naiset uhreja.

Vähän Leninin malliin: kyllä syyllinen aina löydetään kunhan vaan syyte ensin keksitään

Vierailija
11/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minua ottaa päähän se, että jos yksi on kokenut jotain ja kertoo sen medialle, niin kaikkien pitää varmistaa, että joo, minäkin olen kokenut vastaavaa. Suurin osa ei ole kokenut minkäänlaista häirintää ja osa on kokenut erittäin julmaa häirintää. Silti se "sain olla ihan rauhassa" -kokemus on yhtä arvokas ja oikea kuin se, että jouduin kokemaan kamaluuksia.

Yllättäen niitä häirikkömiehiä on vähän ja jostain syystä herkästi loukkaantuvat kohtaavat juuri heidät opiskelijabileissä.

Vierailija
12/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja sinä käännät tämän kollektiiviseen syyllistämiseen eli kun jotakuta on kohdeltu asiattomasti, niin kaikki teekkarimiehet ym, ovat syyllisiä ja kaikki naiset uhreja.

Vähän Leninin malliin: kyllä syyllinen aina löydetään kunhan vaan syyte ensin keksitään

En ole kääntänyt. Minusta on vain asiatonta tulla vähättelemään rikosta sillä, että sitä ei itselle ole tapahtunut.

Vierailija
13/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jos olet johonkin "uhrikategoriaan" kuuluva ihminen, niin sinulta edellytetään uhriutumista. 

Itse olen nainen. En ole koko elämäni aikana kohdannut väkivaltaa, seksismiä, tytöttelyä, miehiä alempaa palkkatasoa tai lasikattoa, vaikka näistäkin usein kirjoitetaan siihen tyyliin että ne koskisivat kaikkia naisia.

Vietin opiskeluaikana paljon aikaa teekkareiden kanssa. En kohdannut minkäänlaista syrjintää. Tämä ei tarkoita, etteikö syrjintää ja huonoa käytöstä ole ollut. Mutta minusta se osoittaa, että naisia väheksyvä käytös ei ehkä ole ihan niin yleistä kuin aiemmassa lehtikirjoittelussa on annettu ymmärtää.

Vierailija
14/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minua ottaa päähän se, että jos yksi on kokenut jotain ja kertoo sen medialle, niin kaikkien pitää varmistaa, että joo, minäkin olen kokenut vastaavaa. Suurin osa ei ole kokenut minkäänlaista häirintää ja osa on kokenut erittäin julmaa häirintää. Silti se "sain olla ihan rauhassa" -kokemus on yhtä arvokas ja oikea kuin se, että jouduin kokemaan kamaluuksia.

Yllättäen niitä häirikkömiehiä on vähän ja jostain syystä herkästi loukkaantuvat kohtaavat juuri heidät opiskelijabileissä.

Ei tarvitse. Silloin ei tarvitse sanoa mitään. Sen, että ei ole kokenut mitään voi ilmaista omassa asiayhteydessään eikä tulla väittämään rikoksen uhrille vastaan.

Vierailija
15/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkin varmaan tarkoitti, että heillä tapahtuvasta häirinnästä tietävät kaikki. Vai oliko oppilaitos sama? En minäkään ole häirintään yliopistolla törmännyt, mutta en toisaalta käynyt koskaan ainejärjestön tapahtumissa, vaikka opiskelijoiden kanssa baareissa muuten luuhasinkin.

Vierailija
16/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse. Silloin ei tarvitse sanoa mitään. Sen, että ei ole kokenut mitään voi ilmaista omassa asiayhteydessään eikä tulla väittämään rikoksen uhrille vastaan.

Jos mitään on edes tapahtunut.

Vierailija
17/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen häirintä?

Ei ole paljon näkynyt (nais)teekkarin näkökulmasta, en tunnista.

Vierailija
18/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota häirintää tapahtuu, ei välttämättä kosketa kauhean montaa opiskelijaa, mutta ei poista sitä, että sitä tapahtuu. Seksuaalisen häirinnän uhriksi joutuu niin miehiä kuin naisia yliopistossa. Itse en joutunut, enkä suoraan tunne ketään kuka joutui, mutta ei poista sitä, että näitä ihmisiä on. 

Vierailija
19/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänkin varmaan tarkoitti, että heillä tapahtuvasta häirinnästä tietävät kaikki. Vai oliko oppilaitos sama? En minäkään ole häirintään yliopistolla törmännyt, mutta en toisaalta käynyt koskaan ainejärjestön tapahtumissa, vaikka opiskelijoiden kanssa baareissa muuten luuhasinkin.

En kiistä, etteikö teekkaripiireissä ole tapahtunut asiattomuuksia ja ylilyöntejä. Mutta väite, että näistä ovat tienneet "kaikki" on itsessään epäuskottava eikä sille ole esitetty mitään perusteluja. Minusta on ihan ok ja hyväkin, että myös sellaiset naisteekkarit tulevat esiin, joiden opiskeluaika on sujunut ongelmitta ja joilla ei ole ollut tietoakaan näistä väärinkäytöksistä. 

Vierailija
20/36 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppilaitos on sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi