Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kelan sairauspäivät alkavat olla täynnä, mitäs sitten?

Vierailija
08.12.2020 |

Kahden vuoden aikana saa olka tietty määrä sairauspäiviä, jos välissä menee töihin, vapautuuko sairauspäiviä sitä mukaa kun kaksi vuotta tulee täyteen?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät lääkäriä kirjoittamaan B-lausunnon Kelaan ja haet työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
2/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä nyy niin vaan saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle haet.

Vierailija
4/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä nyy niin vaan saa.

Kyllä sen saa.

Vierailija
5/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät lääkäriä kirjoittamaan B-lausunnon Kelaan ja haet työkyvyttömyyseläkettä.

Just joo, vaikka olisikin ihmisellä sairauksia diagnooseineen, niitä tutkittujakin ja todennettuja vaivoja, niin silti vakuutusyhtiö ei hyväksy työkyvyttömyyseläkkeelle, koska heillä on vallan muut kriteerit päästää ihminen eläkkeelle kuin ihmistä hoitaneella lääkärillä tai erikoislääkäreillä.

Voihan sitä hakea tke:ttä, mutta kun eivät vaan päästä tk.eläkkeelle. 

Vierailija
6/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin tähän kokemuksia niiltä jotka ovat eläkkeelle päässeet.

Vierailija
7/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin,pari vuotta sairaslomalla, sitten kunttouttavassa työntoiminnassa ja taas sairaslomalla. Lopulta pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta sitä edelsi usean lääkärin lausunnot.

Hyvin paljon on siitä kiinni minkälaisia lääkäreitä tapaat ja mikä on sairauteni. Mulla se oli vaikea masennus.

Vierailija
8/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ensin,pari vuotta sairaslomalla, sitten kunttouttavassa työntoiminnassa ja taas sairaslomalla. Lopulta pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle, mutta sitä edelsi usean lääkärin lausunnot.

Hyvin paljon on siitä kiinni minkälaisia lääkäreitä tapaat ja mikä on sairauteni. Mulla se oli vaikea masennus.

Itse olen ollut nyt 10v toistuvan keskivaikean masennuksen takia vuoden pätkissä kuntoutustuella eli määrä-aikaisella eläkkeellä. Toivon pääseväni vihdoin pysyvälle eläkkeelle ja toivon että nyt löytäisin lääkärin joka ymmärtäisi tilanteeni ja olisi halukas oikeasti hoitamaan ja tutkimaan ja arvioimaan työkykyni. 469

Vierailija
9/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin tähän kokemuksia niiltä jotka ovat eläkkeelle päässeet.

Ei ole helppoa päästä eläkkeelle, saati saada edes kuntoutustukea.

Minä olin vuonna 2007 vakavassa onnettomuudessa, josta jäi iäksi pysyvää haittaa. Ensin tappelin oikeudessa 3 vuotta saadakseni kuntoutustukea, joka myönnettiinkin viimenään. Oli selvää, ettei työkykyistä minusta saa enää koskaan. Kymmenen vuotta myönnettiin kuntoutustukea ja nyt tämän vuoden alussa tuli pysyvä eläkepäätös. Olen 4-kymppinen.

Vierailija
10/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen haet määräaikaista kuntoutustukea jota voidaan nylkyttää puolen vuoden pätkissä. Odotuksena on, että kuntoudut takaisin työelämään työkokeilun kautta vaikka osa-aikatyöhön

Vierailija
11/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen haet määräaikaista kuntoutustukea jota voidaan nylkyttää puolen vuoden pätkissä. Odotuksena on, että kuntoudut takaisin työelämään työkokeilun kautta vaikka osa-aikatyöhön

Ja kuntoutustukea odotellessa olet työttömänä työnhakijana vaikka sinulla olisi vakituinen työpaikka

Vierailija
12/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kuntoutustukea odotellessa olet työttömänä työnhakijana vaikka sinulla olisi vakituinen työpaikka

Siis mitäs tämä nyt on?

Vierailija
13/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo, vaikka olisikin ihmisellä sairauksia diagnooseineen, niitä tutkittujakin ja todennettuja vaivoja, niin silti vakuutusyhtiö ei hyväksy työkyvyttömyyseläkkeelle, koska heillä on vallan muut kriteerit päästää ihminen eläkkeelle kuin ihmistä hoitaneella lääkärillä tai erikoislääkäreillä.

Voihan sitä hakea tke:ttä, mutta kun eivät vaan päästä tk.eläkkeelle. 

No ei ainakaan silloin pääse työkyvyyttömyyseläkkeelle, jos sitä ei edes hae. Vain sellainen voi päästä, joka hakee. Jotkut pääsee helposti, toiset joutuvat taistelemaan siitä pidempäänkin, mutta takautuvasti voi saada max ensimmäisestä hakemuksesta alkaen.

Vierailija
14/14 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitäs tämä nyt on?

Siinä vaiheessa Kelan sairauspvrahat on käytetty, töihin et voi palata työkyvyttömänä vaan odotat muutaman kuukauden päätöstä saatko määräaikaisen kuntoutustuen, joten roikut työkyvyttömänä työnhakijana. Tosin täyttelet samat sähköiset lomakkeet kuin oikea työnhakijakin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi