Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v nyt päivystykseen vai odotanko aamuun?

Vierailija
24.04.2014 |

Ollut lauantaista asti sairaana. Kuumetta 38-40. Välillä näytti Että menis pois kuume. Nyt laskee kyllä lääkkeillä mutta pomppaa heti korkeaksi takaisin. Lisäksi nuhaa ja kova yskä. Tänään alko yskiessä pitää päätä ja hokee aijaiaiai... Itkuinen. Nukkunu nyt melkein koko päivän. Juo mutta ei syö. Ajattelin että odottaisin aamuun mutta pitäskö nyt jo käyttää?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:34"]

Ei pääse ainakaan meillä päivystykseen, jos tauti alkanut jo lauantaina eikä lapsen tajunnantasossa ole muutoksia. Nukkuminen ei sellainen ole.

[/quote]

Että sittenkö lapsi pääsee teillä vasta päivystykseen, kun on tajuton? hei haloo?

[/quote]

Tajunnantason muutos ei ole synonyymi tajuttomalle. Enkä minä ole päivystyksessä sairaanhoitajana, turhaan minulle huutelet, mutta ei täällä oteta päivystyspotilaaksi lasta, joka on sairastanut flunssaa kohta viikon. Aika napakasti sanotaan, että päivystys on äkillisesti sairastuneille ja ohjataan ottamaan yhteyttä omalääkäriin seuraavana päivänä.

[/quote]

Pieni lenssu on eri asia kuin korkea kuume. Päänsärky voi myös olla merkki jostain vakavammasta. Tajunnantasonlaskuksi kyllä lasketaan myös uneliaisuus.

Vierailija
22/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:41"]

Ei pääse ainakaan meillä päivystykseen, jos tauti alkanut jo lauantaina eikä lapsen tajunnantasossa ole muutoksia. Nukkuminen ei sellainen ole.

[/quote]

Että sittenkö lapsi pääsee teillä vasta päivystykseen, kun on tajuton? hei haloo?

[/quote]

Tajunnantason muutos ei ole synonyymi tajuttomalle. Enkä minä ole päivystyksessä sairaanhoitajana, turhaan minulle huutelet, mutta ei täällä oteta päivystyspotilaaksi lasta, joka on sairastanut flunssaa kohta viikon. Aika napakasti sanotaan, että päivystys on äkillisesti sairastuneille ja ohjataan ottamaan yhteyttä omalääkäriin seuraavana päivänä.

[/quote]

Porvoossa vai? Kyllä varmaan tutkitaan päivystyksessä 2v jolla kuumetta 5 päivää ja oireet senkun pahenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Meillä taas ohjataan iltapäivystykseen. Omalääkärille ei yleensä saa akuuttiaikoja.

Vierailija
24/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea kuume, yskä sikaflunssa.

Kipulääke, pronaxen? Nestettä meneekö tarpeeksi.

Kehon viilennys. Suihku, vähissä vaatteissa.

Itse veisin. Ja jos hengitys vaikeutuu tietenkin heti.

Vierailija
25/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu ap?

Vierailija
26/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä voi olla 1 sivulla jos eilen viimeine viesti?

Vierailija
27/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtu

Vierailija
28/45 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, sorry tää näytti et yksi sivu vaan.

Vierailija
29/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä veisin, vaikken yleensä herkästi lääkärissä juoksekaan.

Korkeaa kuumetta en kuitenkaan yli 3 vrk katso pienellä, jollei ala näkyä toipumisen merkkejä.

Parempi katsoa kuin katua ja älä soita vaan mene. Puhelussa ne sanoo vaan plää plää... Kyseessä on sun lapsi!

Vierailija
30/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päänsärky on vähän huono merkki.

Vierailija
31/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mistä sinä tiedät, että kyse on pelkästään flunssasta. Kuume ja pääkipu voi viitata vaikka aivokalvontulehdukseen tai mihin tahansa akuuttiin ja vakavaan tulehdukseen tai vaivaan.

Vierailija
32/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti ei passiteta päivystyksestä kotiin noin pientä, joka on noin kauan sairastanut ja tauti vain pahenee. Eikä sitäpaitsi normiflunssa nosta yleensä noin korkeaa kuumetta.

Vierailija
33/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä iltapäivystyskäynnistä olisi, jos nyt muotoillaan asia näin?

Vierailija
34/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Porvoossa vai? Kyllä varmaan tutkitaan päivystyksessä 2v jolla kuumetta 5 päivää ja oireet senkun pahenee.

[/quote]

Lahdessa. Jos lapsi pystyy juomaan, hengitys ei ole katkonaista ja on herätettävissä unesta, niin lapsi ei tarvitse flunssan takia päivystystä vaan hänen kanssaan voi mennä yksityiselle lääkäriasemalle. Päivystys on äkillisesti sairastuneille.

Vierailija
35/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuume 40 ilman kipulääkkkeen tuomaa alennusta, positiivista on että kipulääke alentaa kuumeen.

Jos valoarkuuta, käsittelyarka esim iho reagoi silitykselle pitäen sitä epämiellyttävänä. niska jäykkyyttä/ arkuutta. Ja tosiaan jos pitelee päätään ja sen vuosi sijaita valittaa. Veisin heti.

Pienen ihmisen tila voi muuttua nopeastikin.

Onko hengitys kuitenkin vapaata. Jos kovin tiheää ja pumppavaa huolestuttavaa.

Vierailija
36/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 18:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lahdessa. Jos lapsi pystyy juomaan, hengitys ei ole katkonaista ja on herätettävissä unesta, niin lapsi ei tarvitse flunssan takia päivystystä vaan hänen kanssaan voi mennä yksityiselle lääkäriasemalle. Päivystys on äkillisesti sairastuneille.

[/quote]

Juu Lahdessa sairaala tosiaankin on tuota tasoa. Tehdään aivan törkeitä hoitovirheitä ja kuittaillaan ihmisille, jotka olisivat kiireellisen avun tarpeessa. Pitäisi vetää jollain hirveällä taisteluasenteella, jotta edes jollain perustasolla suostuttaisiin toimimaan. Näitä on nähty. Mun lapsi olisi kuollut, jos oltaisiin toimittu kuten inttävät ja tympeät hoitajat päivystyksessä meinasivat. Onneksi Helsinki on kohtuullisen lähellä, ja päästiin sinne kun sanottiin että oltiin paikkakunnalla.

Yksityiset lääkäriasemat täällä ovat niin heikosti avoinna, että niidenkään varaan ei voi laskea.

Vierailija
37/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitäis yölläkin mennä yksityiselle joka ei oo ees auki ,mutta kaikki juopot ja sekakäyttäjät pääse heti jonojn ohi kun häiriköivät päivystystyksessä, kun pissishoitajat ei uskalla sanoa niille mitään vastaan vaan nuoleskelevat.Pitääkö sinne päivystykseen mennä pää kainalossa, että varmasti on oikeasti asiaa.

Ilman muuta menet sinne, joskus terveysneuvonnassa saattaa olla joku puhelimessa jolla on enemmän haluja kuin kykyjä hallita asiakokonaisuuksia eli tehdä tilannearviota, ns.triageluokitusta ja saattanut vähä pissiäkin lirahtaa päähän ja aletaan isottelemaan soittajalle. Näille minä lyön luun kurkkuun heti kättelyssä enkä kuuntele sellaista ollenkaan.

Kuka normaali jumalauta ees haluais mennä päivystykseen notkumaan vapaaehtoisesti.

Eli ilman muuta menet päivystykseen, lapsellasi voi olla ärhäkkä rs-viruskin, jossa jossain vaiheessa voi tulla hengenahdistustakin, korvatulehdusta jälkitautina, keuhkokuumetta,antibiooteilla voi lieventää oireita tarvittaessa.

t. toistakymmentä vuotta päivystävässä isossa sairaalassa HUUSSISSA

Vierailija
38/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana 33, kiteytit kaiken oleellisen! :) t, 32

Vierailija
39/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että soita päivystykseen ja kysy. Niin minäkin olen tehnyt kun olen ollut epävarma, pitäisi lähteä heti lääkäriin. 

Vierailija
40/45 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun lapseni meinasi kuolla Lahdessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän