Appi on meille velkaa n. 10 000€
Hänellä on ongelmai uhkapelaamisen kanssa, ollaan patistettu hakemaan apua, apua on tarjottu itse tms, mutta aina vain ratkeaa uudestaan.
Pelaa kaikki rahansa, sitten kerjää kaikki lapsensa läpi että saa laskut maksettua :/ Eniten on lainannut meiltä, laskettiin tuossa yksi päivä, että hän on "lainannut" meiltä rahaa yli kymppitonnin edestä. ("Lainannut" siksi, että sanoo maksavansa takaisin, mutta en jaksa uskoa että rahoja koskaan tulemme enää näkemään)
Lainaa mieheltä n. 200€/kk, tämä ei minua sinäänsä haittaisi, mutta olemme itsekin huonotuloisia, joudumme lähestulkoon olemaan ruuatta loppukuun koska mies on lainannut isälleen niin paljon rahaa.
Minä olen yrittänyt sanoa, että eikö kannattaisi keksiä jotain muita keinoja auttaa miehen isää, tää on mennyt jo aivan naurettavaksi. :( Mies on vain sitä mieltä, että hänellä on velvollisuus antaa isälleen rahaa silloin kun hän tätä pyytää. Appi käyttää tilannetta selvästi hyväkseen, ei enää edes pyydä muilta sisaruksilta mitään, koska tietää että täältä tulee.
Ärsyttää myös se, että appi aina puhuu että on laittanut uuden kalliin älypuhelimen, haaveilee uudesta mersusta yms. ja se uhkapelaaminen.... Aina pitää totota, lotota ja kenottaa.
Anteeksi tämä avautuminen. :( Ottaa vaan niin päähän, kun miehellä taas rahat loppu, mulla tilillä 20€ ja sillä pitäis pärjätä ensi kuun alkuun saakka. Meillä on myös lapsikin.
Miten ihmeessä saan miehen tajuamaan, ettei hän yksin ole vastuussa isästään, eikä hänen tarvitse tuntea syyllistyyttä siitä, jos ihan reilusti sanoisi ettei meilläkään ole juuri rahaa.
Olisi myös kiva, jos appi ymmärtäisi millaiseen taloudelliseen ahdinkoon meidät ajaa ja miten vaikeaksi hän tämän tilanteen tekee syyllistämisellään ja holtittomalla rahankäytöllään.
En ole hirveä miniä, pidän appiukosta todella paljon, surettaa vain tämä puoli hänessä. :(
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 20:17"]
Minua häiritsee, kun sanot, että appi on TEILLE velkaa ja samalla sanot, että mies lainaa hänelle 200 €/kk. Miehellesihän hän on velkaa.
[/quote]
No mies lainaa, mutta yhteisistähän rahoista se on pois...
ap
Kysy mieheltäsi, "auttaisiko" hän isääsi, jos hän käyttäisi rahat vaikka amfetamiiniin? Tai maksullisiin naisiin? Tai vaikkapa viinaan (ei siis kaljaan, vaan justiinsa perinteiseen kossupulloon)? Uhkapeliriippuvuus on täysin rinnastettavissa noihin addiktioihin. Riippuvuus aiheuttaa pahoinvointia itsessä ja läheisissä, eikä sitä pitäisi missään nimessä ruokkia.
Auttaisitte miestä ennemmin vaikka sillä, että ostatte hänelle kassillisen ruokaa ja maksatte sähkölaskun silloin tällöin. Mitään valuuttaa ei pidä mennä antamaan missään muodossa.
Lukekaa miehenne kanssa netistä peliruuppuvuudesta, toivottavasti saat sitä kautta silmät aukeamaan. Rahan antaminen pelaamiseen ei ole mitään auttamista. Varsinkaan, kun teillä ei ole varaa tuollaiseen ylellisyyteen.
Lasketaanpa, jos molemmat saatte n. 1000€/kk palkkaa, niin siinä on 2000€/kk rahaa.
Asutte varmaan vuokralla, kolmiossa vähän hiljaisemmalla alueella. Se on n. 700€/kk, rahaa jää 1300€.
Vesi, sähkö tms. 300€/kk, rahaa jää 1000€
Laskut ehkä n. Yläkanttiin 400€/kk, rahaa jää 600€
Tästä 200€ apelle.
Teille jää siis liioitelluillakin summilla vähintään 400€ ruokaan. Luultavasti saatte enemmän kuin tuon tonni kuussa palkkaakin.
En ymmärrä suomalaisia köyhiä.
Oisin nakannu tollasen ukon pellolle jo ajat sitten, ensin OMA perhe, sitten jos todellakin on YLIMÄÄRÄISTÄ voisi satunnaisesti auttaa tuollalailla, mutta 200e/kk joka kuukausi ei ole satunnaista.
Puhuppa miehellesi, että ymmärrät sen velvollisuuden. Ja sanot, että velvollisuuden auttaa, mutta ei rahallisesti. Hallaa vaan tuolla rahan syytämisellä tekee niin isälleen, kuin teidän perheelle.
Se ei vaan palvele ketään, että peliongelmaiselle syydetään sitä rahaa ja oma perhe kärsii siitä.
Jos itse olisin tuossa tilanteessa niin puhuisin todella vakavasti puolisolleni. Ja olisin valmis muuttamaan erilleen. Valitettavasti jotkut vaan kaipaa ja tarvitsee kunnon herätystä ennen kuin tajuavat tilanteen ja tilanteen vakavuuden. Ja sen vaikutuksen ja merkityksen useamman ihmisen elämään.
Lapsi kasvaa. Enpä haluaisi olla siinä tilanteessa, että joutuisin sanomaan lapselleni, että et nyt saa uutta polkupyörää tai uusia talvivaateitta, kun vaarin pelaaminen pitää rahoittaa.
Sun täytyy alkaa ostaan ruokatarvikkeita, jotka kestää pidemmälle niin paljone nemmän että saatte edes loppukuun syötyä jotain... leipää pakkaseen, lihoja pakkaseen ihan pirusti. Tai jos rahat loppuu ja ruoka loppuu niin teet juuri noin: annat takin miehelle ja käsket sen hakea rahaa/ruokaa omalle lapselleen. Alat myös valittelemaan läheisille ystäville (miehen ystäville) että taas on mies antanut apelleen kaikki rahat ja te syötte lapsen kanssa makaroonia... huokailet syvään ja annat kuvaa että olet pettynyt mieheesi joka ei huolehdi omasta lapsestaan... Tai sitten erillistalous. ero.
Mitä miehesi sanoo kun kysyt häneltä että miksi hän arvottaa rahapelit oman lapsen ruokkimisen edelle?
Minua häiritsee, kun sanot, että appi on TEILLE velkaa ja samalla sanot, että mies lainaa hänelle 200 €/kk. Miehellesihän hän on velkaa.