Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle? En ole sairas.

Vierailija
24.04.2014 |

Minäkin haluan työkyvyttömyyaeläkkeelle. En jaksa enää käydä töissä. Mikä sairaus olisi sellainen että pääsisin eläkkeelle?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:39"]

Mä oon nyt 23-vuotiaana sairaseläkkeellä masennuksen ja ahdistuneisuushäiriöiden takia. Masennus ei ole ikinä ollut paha, mutta ocd ja sos.tilanteiden pelko estää työnteon ja opiskelun. Ei vaatinut mitään tappelua, pitkään olin saikulla ja kävin psykologilla ja jossain vaiheessa lääkäri kysyi halua,ko eläkkeelle

[/quote]

mä olen törmännyt vastaavaan tapaukseen. Nuori ihminen eläkkeellä. Aika helposti pääsi eikä mitään terapioita tai sairaalajaksoja. Ilmeisesti tilannekohtaisesti vaihtelee.

Vierailija
22/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vakavasti puhutaan, niin työkyvyttömyyseläkkeen eläke lasketaan kuin olisit töissä eläkeikään asti. Jos nyt tienaat 2000€/kk, laskettaisiin työkyvyttömyyseläkettäsi selvitettäessä tuo 2000€/kk * Xkk ihan sinne 65v asti ja siitä kokonaispotista lasketaan se sinun eläkkeesi.

En kyllä ymmärrä miksi nuori terve ihminen haluaisi jäädä loppuiäkseen saikulle. Itse ainakin pidän työnteosta. Jos rehellisiä ollaan, olen mieluummin töissä kuin kotona. Rakastan lapsiani, mutta nautin työnteosta enemmän kuin kotitöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun pystyis vaihtaan päikseen niin että sun kaltaset ihmiset sairastuis oikeesti johonkin reumaan, ms-tautiin tms. Ja vaihdossa ne sairaat tervehtyis ja pääsis palaan työelämään.