Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsisin työkyvyttömyyseläkkeelle? En ole sairas.

Vierailija
24.04.2014 |

Minäkin haluan työkyvyttömyyaeläkkeelle. En jaksa enää käydä töissä. Mikä sairaus olisi sellainen että pääsisin eläkkeelle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mistä syystä nuoret mustalaiset ovat eläkkeellä?? ap

Vierailija
2/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lobotomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus. Mahdoton todentaa ja vointi kovin vaihteleva ;)

Vierailija
4/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan tyhmä? Minkä ikäinen olet? Montako vuotta työhistoriaa takana? Tajuatko, että kuinka pieni eläkkeesi on? Mahdollisesti pienempi kuin työttömyyspäiväraha.

Vierailija
5/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan mitenkään jos sulla ei ole edes mitään sairautta, mutta yritä syntyä seuraavassa elämässäsi mustalaiseksi. Jos kävisi parempi tuuri :D

Vierailija
6/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenneonnettomuus.

Toimii parhaiten silloin kun vammaudut ollessasi mahdollisimman hyväpalkkaisessa duunissa, vaikka sitten vain määräaikaisessa. Tästä lasketaan teoreettinen tulonmenetyksesi.

Mikä parasta, saat vielä eläkeikäisenäkin parempaa eläkettä kuin koko ikänsä puurtaneet ikätoverisi.

Siitä vaan yrittämään!

Vierailija
7/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan vähän tyhmä. Haluaisin olla fiksumpi jotta tosiaan keksisin miten pääsisin eläkkeelle...Vai paljonko se eläke on? :D Pätkätöitä takana 8 vuotta. AP

Vierailija
8/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo vielä edes mennyt työelämään (jos ei osa-aikasia kassahommia ja muuta paskaa lasketa) ja silti jo kyllästyttää. Eipä tässä, semmoset 50+ vuotta saa vissiin eläkkeelle pääsyä odotella. Voi kyllä tulla mulla vähän aika pitkäks. Elämä on.

Vierailija
9/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:16"]Mä en oo vielä edes mennyt työelämään (jos ei osa-aikasia kassahommia ja muuta paskaa lasketa) ja silti jo kyllästyttää. Eipä tässä, semmoset 50+ vuotta saa vissiin eläkkeelle pääsyä odotella. Voi kyllä tulla mulla vähän aika pitkäks. Elämä on.

[/quote] No mitäs keksitään jotta ei tarvis työhön enää mennäkkään? Masennus-idea oli aika hyvä ;) AP

Vierailija
10/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:16"]

Mä en oo vielä edes mennyt työelämään (jos ei osa-aikasia kassahommia ja muuta paskaa lasketa) ja silti jo kyllästyttää. Eipä tässä, semmoset 50+ vuotta saa vissiin eläkkeelle pääsyä odotella. Voi kyllä tulla mulla vähän aika pitkäks. Elämä on.

[/quote]

Hmm. Itsekin olin moisen dilemman edessä n. 20 vuotta sitten. Sittemmin olen ymmärtänyt, että työelämä on mielekästä ja hauskaa. Vaihdoin asennetta ja otin enemmän vapauksia ja mikä parasta; koen syyllisyyttä siitä että saan niin hyvää palautetta. Olen akateeminen tietotyöläinen.

Vierailija
11/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehdotuksia:

1. Hyppää katolta, ei kovin korkealta. Varmista ettet kuole vaan loppuelämän halvaantuminen.

2. Mene lääkäriin ja valita masennusta. Pyydä sairaslomaa. Tätä joudut tosin vuosia tekemään, valittamaan ja saikuttamaan. Kovin nopeasti ei masennuksen takia pysyvälle eläkkeelle pääse. Hommaa itsesi useamman kerran suljetulle. Valita, että oot ihan loppu, et oo käynyt viikkoon suihkussa, raahaudu lääkäriin, sano että sulla on itsetuhoisia ajatuksia. Muutaman osastohoidon jälkeen mene uudestaan lääkäriin ja sano, että olet mennyt maniaan. Sano, että tuhlasit rahasi, huorasit, et ole nukkunut viikkoon eikä silti väsytä. Sitten taas osastolle. Tätä jatka jonkin aikaa. Sen jälkeen voit hakea eläkettä, valitat ettet pysty työelämään, kun menet työstressistä heti hypomaniaan. Bibolaarihäiriöllä saa paljon helpommin eläkkeen kuin pelkällä masennuksella. Tähän prosessiin tosin menee vuosia, mutta lopussa odottaa palkinto, eläke.

3. Tee joku rikos, esim huumerikos, mene vankilaan. Siellä valitat masennusta. Tod näk pääset eläkkeelle, koska kukaan ei ota entistä vankia töihin.

4. Unettomuus on myös hyvä. Valita lääkärille muutama vuosi, ettet ole nukkunut viikkoon edes lääkkelllä. Saikuta, mene töihin välillä, valita lekurille, saikuta jne...

5. Hommaa itsellesi työtapaturma. Varma eläke.

Vierailija
12/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:30"]Tässä ehdotuksia:

1. Hyppää katolta, ei kovin korkealta. Varmista ettet kuole vaan loppuelämän halvaantuminen.

2. Mene lääkäriin ja valita masennusta. Pyydä sairaslomaa. Tätä joudut tosin vuosia tekemään, valittamaan ja saikuttamaan. Kovin nopeasti ei masennuksen takia pysyvälle eläkkeelle pääse. Hommaa itsesi useamman kerran suljetulle. Valita, että oot ihan loppu, et oo käynyt viikkoon suihkussa, raahaudu lääkäriin, sano että sulla on itsetuhoisia ajatuksia. Muutaman osastohoidon jälkeen mene uudestaan lääkäriin ja sano, että olet mennyt maniaan. Sano, että tuhlasit rahasi, huorasit, et ole nukkunut viikkoon eikä silti väsytä. Sitten taas osastolle. Tätä jatka jonkin aikaa. Sen jälkeen voit hakea eläkettä, valitat ettet pysty työelämään, kun menet työstressistä heti hypomaniaan. Bibolaarihäiriöllä saa paljon helpommin eläkkeen kuin pelkällä masennuksella. Tähän prosessiin tosin menee vuosia, mutta lopussa odottaa palkinto, eläke.

3. Tee joku rikos, esim huumerikos, mene vankilaan. Siellä valitat masennusta. Tod näk pääset eläkkeelle, koska kukaan ei ota entistä vankia töihin.

4. Unettomuus on myös hyvä. Valita lääkärille muutama vuosi, ettet ole nukkunut viikkoon edes lääkkelllä. Saikuta, mene töihin välillä, valita lekurille, saikuta jne...

[/quote]Kamalan vaivalloista mutta kiitos vinkeistä silti ;) AP

Vierailija
13/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:32"]

[/quote]

Tekisikö joku nyt vielä vertailun siitä millä konstilla tulevan eläkkeen taso olisi mahdollisimman hyvä?

Minua kiinnostaisi erityisesti se liikenneonnettomuusvaihtoehto (ei tienaamisperusteinen/työvuodet, vaan teoreettiseen saamatta jäävään tuloon perustuva korvaus) rahakkaimpana vaihtoehtona.

Vierailija
14/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 23-vuotiaana sairaseläkkeellä masennuksen ja ahdistuneisuushäiriöiden takia. Masennus ei ole ikinä ollut paha, mutta ocd ja sos.tilanteiden pelko estää työnteon ja opiskelun. Ei vaatinut mitään tappelua, pitkään olin saikulla ja kävin psykologilla ja jossain vaiheessa lääkäri kysyi halua,ko eläkkeelle

Vierailija
15/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:32"]

[/quote]

Tekisikö joku nyt vielä vertailun siitä millä konstilla tulevan eläkkeen taso olisi mahdollisimman hyvä?

Minua kiinnostaisi erityisesti se liikenneonnettomuusvaihtoehto (ei tienaamisperusteinen/työvuodet, vaan teoreettiseen saamatta jäävään tuloon perustuva korvaus) rahakkaimpana vaihtoehtona.

[/quote] Jaa muitakin kiinnostuneita paikalla! :D Ap

Vierailija
16/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:39"]Mä oon nyt 23-vuotiaana sairaseläkkeellä masennuksen ja ahdistuneisuushäiriöiden takia. Masennus ei ole ikinä ollut paha, mutta ocd ja sos.tilanteiden pelko estää työnteon ja opiskelun. Ei vaatinut mitään tappelua, pitkään olin saikulla ja kävin psykologilla ja jossain vaiheessa lääkäri kysyi halua,ko eläkkeelle

[/quote]Paljonko eläkkeesi on kuukaudessa?

Vierailija
17/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret ihmiset harvoin pääsevät kokonaan työkyvyttömyyseläkkeelle, kuntoutustuellekin on vaikea päästä vaikka on ihan oikeasti sairas. mitä jos opiskelisit itsellesi mieluisan ammatin ja sitä kautta pääsisit mielekkääseen työhön käsiksi. T. kuntoutustuella ja vuosien jälkeen palaamassa portaittain työelämään ja niin onnellinen siitä.

Vierailija
18/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 17:43"]Nuoret ihmiset harvoin pääsevät kokonaan työkyvyttömyyseläkkeelle, kuntoutustuellekin on vaikea päästä vaikka on ihan oikeasti sairas. mitä jos opiskelisit itsellesi mieluisan ammatin ja sitä kautta pääsisit mielekkääseen työhön käsiksi. T. kuntoutustuella ja vuosien jälkeen palaamassa portaittain työelämään ja niin onnellinen siitä.

[/quote]En tiedä mikä olisi mielekästä. "Kaikkea" olen kokeillut. Ap

Vierailija
19/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot. Alapeukuttajat on huvittavia. Kulmat kurtussa vähän alapeukutellaan koska joku haluaa vältellä työtekoa ja oravanpyörää :) ap. Ja sitten niitä alapeukkuja tulemaan....

Vierailija
20/23 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suotta. Jos hankit eläkkeen masentunutta feikkaamalla, varmaan sen prosessin jälkeen olet oikeasti työkyvytömäksi masentunut. Se ei ole niin hauskaa kuin luulet. Jos käyttäisit senkin tarmin ja määrätietoisuuden työsi parantamiseen, saisit ehkä jotain positiivisempaa aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä