Kannattaa aina välillä miettiä, mitä ne tahot ovat, jotka haluavat täällä syöttää propagandaa koronatoimien heikkoidesta ja vaikkapa rokotteen vaarallisuudesta
Onko olemassa tahoa, joka hyötyy siitä, että suomalaisten luotto valtioon heikkenee?
Kommentit (121)
Ap ei ole mikään järjen jättiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansan syvät rivit kuvittelvat hyötyvänsä siitä, mitä vähemmän valtio puuttuu ihmisten tekemiseen. Naapurivaltiot hyötyvät, että täällä on hajaannusta ja sekasortoa, jolloin muiden maiden arvostelu ja kaupankäynti voi vaikeutua. Tästä syystä väärä tietoa kannatta levittää. Ihan peruspropagandaa. Lisäksi osalla on vain tylsää ja trollaaminen on liian helppoa nykyävälineillä.
Syynähän ylipäätään on, että liian moni myös hakee tietoa yksipuolisesti vain omia uskomuksiaan pönkittäviltä sivustoilta, eikä ymmärrä lähdekriittisyyden merkitystä. Tästä seuraa, että käärmeöljykauppiaat nauravat matkalla pankkiin. Salalittoihin ja muihin hörhöilyihin uskovia on helppo huijata ja myydä heille kaikenlaista ylihintaista krääsää, luontaistuotteita yms.
Joo, pääosin valkoihoista ja normaalijärkistä venäläistä tulee pelätä ja vihata ja uskotella itselleen, että vihervasemmisto, silakat, antifa, EU ovat Suomen valtion asialla ja lisäävät kansan yhtenäisyyttä. Omasta puolestani voin sanoa, etten asu edellämainitun porukan kanssa samassa maassa kuin pakon edestä, kaikki halveksuntani heitä kohtaan.
Juuri tällainen kahtiajako ja vihanlietsonta eri tavalla ajattelevia suomalaisia kohtaan on hyvä esimerkki palstalla jatkuvasti tapahtuvasta hybridivaikuttamisesta.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Ihan turha kuvitella, että täällä maakunnissa mikään noista mainitsemistani asioista nauttisi mitään arvostusta, poikkeuksena Jyväskylä, missä Vihreiden kannatus on suurta.
Jokainen keski-ikäinen ja sitä vanhempi suomalainen näkee, minkälaiseksi maaksi olette tätä muuttamassa verrattuna siihen, minkälaista vielä parikymmentä vuotta sitten oli eli ei hyvältä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Ne tahot ovat vain meitä omilla aivoillamme ajattelevia. Miksi haluat ottaa rokotteen, joka on kyhätty alle vuodessa tautiin, jota ei olisi kymmenen vuotta sitten edes laskettu pandemiaksi?
Tarkoitatko "omilla aivoillaan ajattelevilla" ihmisillä sellaisia kuin esim. MOT-ohjelmassa nähty Jyrki Pykäri, jonka mukaan "Siinä on nanoteknologiaa siinä rokotteessa. Ja ne on semmosia ikään kuin minikokoisia robotteja"?
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, että rokotteesta tulee toimittajien toimesta kirjoituksia, että on itsekäs, ellei sitä ota, vaikka kehittely on vielä kesken.
Maskien käyttäjiä suorastaan syljetään silmille, ja maskeja käyttämättömiä ei media ole tuominnut itsekkäiksi.
Jännä juttu, tällä hetkellä se maski on turvallisempi tutkitusti, kuin rokote ja sitä ei lobata yhtä suurella kiihkolla.
Ja ei, en ole rokote vastainen. Olen rokote myötämielinen. En vaan pidä siitä, että ennen kuin se on hyväksi havaittu, sitä suitsutetaan.
Kun rokote on valmis, rokote pitää tutkia tarkkaan puolueettomien tahojen toimesta. Kaikki tieto rokotetta koskien on oltava julkista.
On mustakin jännää, että koronan myötä Suomessa on vain yksi totuus. Etenkin Hesarista on tullut kritiikitön viranomaisten puheiden toistaja. Lukijoiden aliarvioimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten ei olisi hyvä vähän miettiä, mitä antavat itseensä pistää? Varsin monet ovat valmiita ottamaan rokotteen, kunhan sen turvallisuudesta on saatu enemmän näyttöä. Mikä vika siinä on, että ne, joilla on suurin hinku ottaa rokote, saavat sen ensimmäisenä?
No joo. En itsekään aio olla ensimmäisenä koekaniinina, koska en kuulu riskiryhmään. Riskiryhmäläisillehän tuossa on parempi voittosuhde jos varsinainen tauti olisi takuulla tappava. Eli en tahdo olla ensimmäisenä jonossa, mutta aion ottaa rokotteen kunhan sitä on hetki seurailtu. Muutenkin tykkään että rokotukseni on kunnossa ja suorastaan ärsyttää kun niitä on alettu panttaamaan. Esim tubirokotteen kanssa voisi olla vapaampaa, ainakin itse haluaisin siihen vahvistuksen, tai edellisestä on kyllä niin kauan ettei vahvistus taida enää edes auttaa, vaan pitäisi aloittaa se ohjelma alusta. Tubi kuitenkin jyllää heti rajan takana ja sitä on Suomessakin jonkin verran. Myös jäykkäkouristusrokotteen tehosteaikaväliä on pidennetty, tässä tosin ärsyttää lähinnä se, miten muista ottaa sen sitten joskus yli vuosikymmenen kuluttua. Toivoisin jotain aktiivista viestipalvelua tk:n suunnalta siihen.
Mä kuulun riskiryhmään, mutta koska mulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta lähteä juoksentelemaan ympäri kyliä (ei ollut ennen pandemiaakaan), voin hyvin odottaa. Käyn hyvin harvoin edes kaupassa eikä mulle tuota mitään vaikeuksia käyttää kauppareissullani suojalaseja ja ffp3-tason hengityssuojainta. Mulla on em suojaimia yli 200 kpl kotona ja olen tarvinnut niitä maaliskuun alun jälkeen vasta 4 kertaa. Kehtaan oikein hyvin käyttää sellaista, vaikka kaikki muut olisivatkin jo luopuneet omista maskeistaan. Kehtasin käyttää jo ennenkuin kukaan muu alkoi käyttää maskeja.
Tiedottamisessa on tällä hetkellä puutteita. Olikohan aamuteeveessä tänään vai jossain ajankohtaisohjelmassa eilen, kun kerrottiin rokotteen suojaavan 90%:sti taudin vakavalta muodolta. Mä haluan tietää, miten hyvin rokote suojaa taudin lievältä tai oireettomalta muodolta. Se kun on huomattavasti oleellisempi tieto, jos on mietittävä, pitääkö edellen käyttää maskia ja vältellä tapaamasta muita ihmisiä. Lieväoireinen ja oireetonkin kun voi tartuttaa.
Perusflunssan takia koko talous ajetaan alas. Miljoonia ihmisiä jäi maailmalla työttömäksi ja itsemurhat korkeammat kuin kaikki tautiin kuolleet yhteensä. Kannattiko?
Liian kritiikittömästi media suhtautuu rokotteeseen? Kenen leipää syöt sen lauluja laulat...
Niin no onhan venäläisilläkin rokote, tosin se tuskin toimii. Eli sinänsä eivät vastusta rokottamista.
Luotto valtioon on täys nolla ollut jo siitä lähtien kun täysikäseks tulin.
Ottasin mielummin koronan, kuin rokotteen jossa käytetään jotain mRNA -juttuja , mitä ei ole ennen käytetty missään rokotteissa ja ei ole edes vuotta testituloksia.
Mikä mahtais olla Venäjän motiivi olla rokotteita vastaan, eikös he itsekin valmistaneet jonkun rokotteen, miksi he sitä vastustaisivat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisten ei olisi hyvä vähän miettiä, mitä antavat itseensä pistää? Varsin monet ovat valmiita ottamaan rokotteen, kunhan sen turvallisuudesta on saatu enemmän näyttöä. Mikä vika siinä on, että ne, joilla on suurin hinku ottaa rokote, saavat sen ensimmäisenä?
No joo. En itsekään aio olla ensimmäisenä koekaniinina, koska en kuulu riskiryhmään. Riskiryhmäläisillehän tuossa on parempi voittosuhde jos varsinainen tauti olisi takuulla tappava. Eli en tahdo olla ensimmäisenä jonossa, mutta aion ottaa rokotteen kunhan sitä on hetki seurailtu. Muutenkin tykkään että rokotukseni on kunnossa ja suorastaan ärsyttää kun niitä on alettu panttaamaan. Esim tubirokotteen kanssa voisi olla vapaampaa, ainakin itse haluaisin siihen vahvistuksen, tai edellisestä on kyllä niin kauan ettei vahvistus taida enää edes auttaa, vaan pitäisi aloittaa se ohjelma alusta. Tubi kuitenkin jyllää heti rajan takana ja sitä on Suomessakin jonkin verran. Myös jäykkäkouristusrokotteen tehosteaikaväliä on pidennetty, tässä tosin ärsyttää lähinnä se, miten muista ottaa sen sitten joskus yli vuosikymmenen kuluttua. Toivoisin jotain aktiivista viestipalvelua tk:n suunnalta siihen.
Mä kuulun riskiryhmään, mutta koska mulla ei ole mitään pakottavaa tarvetta lähteä juoksentelemaan ympäri kyliä (ei ollut ennen pandemiaakaan), voin hyvin odottaa. Käyn hyvin harvoin edes kaupassa eikä mulle tuota mitään vaikeuksia käyttää kauppareissullani suojalaseja ja ffp3-tason hengityssuojainta. Mulla on em suojaimia yli 200 kpl kotona ja olen tarvinnut niitä maaliskuun alun jälkeen vasta 4 kertaa. Kehtaan oikein hyvin käyttää sellaista, vaikka kaikki muut olisivatkin jo luopuneet omista maskeistaan. Kehtasin käyttää jo ennenkuin kukaan muu alkoi käyttää maskeja.
No kiva, kiitos kun hamstrasit noita näköjään aivan turhaan, jos olet käyttänyt vasta 4kpl. Mitäpä jos sitten lahjottaisit ne raksalle, missä noita p2- ja p3-hengityssuojia tarvitaan ihan töissä päivittäin? Sinun kaltaistesi turhien hamstereiden takia hinnat nousivat n.25:sta eurosta liki 80:en euroon. Että kiitos. Meidän pitää kuitenkin käydä töissä joka päivä eikä voida linnottautua kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina välillä mietti, mitä ne tahot ovat, jotka haluavat valtiotasolla syöttää propagandaa koronan vaarallisuudesta ja rokottaa koko maailman kansa. Antaa rokotteen taudille, jonka terve ihmisen immuunipuolustus pystyy hoitamaan, ja jonka lääke on terveellinen ruoka ja mm. C- ja D-vitamiini.
T. Ihan tavallinen ihminen
Sanotko siis että koronavirukseen ei ole oikeasti kuollut n. 1,5 miljonaa ihmistä vai että tuo kyseinen kuolleisuusluku on pientä?
Maailmassa kuolee n. 70 milj. ihmistä vuodessa, erilaisiin syihiin. Koronakuolemat lasketaan näihin, niin eipä ole kokonaiskuolleisuus noussut lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtais olla Venäjän motiivi olla rokotteita vastaan, eikös he itsekin valmistaneet jonkun rokotteen, miksi he sitä vastustaisivat?
Ainakin Bäckman on kiirehtinyt jo viime keväänä kertomaan kuinka länsimainen johtamistyyli ei selvästikään toimi koska Italiassa ja muissa eurooppalaisissa maissa on niin huono koronatilanne, "toisin kuin Venäjällä".
Venäjällä koronakriisi ja sen hoito on lisännyt epäluottamusta hallintoa kohtaan. Mikäli Euroopassa ja muissa länsimaissa menee koronan suhteen huonosti, pystytään tätä hyödyntämään propagandassa valtion sisäisesti tyyliin "katsokaa nyt kuinka huonosti noillakin menee, ei ole meidän vika nämä luvut mitenkään". Lisäksi Venäjän intresseissä on aivan ehdottomasti heikentää EU-maiden luottamusta omiin viranomaisiinsa ja hallintoonsa, eikä koronapandemia ole mitenkään poikkeus mitä tulee käytettäviin työvälineisiin.
- Rokote tautiin jonka tavallisen ihmisen immuunipuolustus hoitaa tuosta vaan. Ok? Miksi?
- Maskeja joiden hyödyllisyyttä ei pysty todistamaan kuin yksi tutkimus, joka on tehty ajankohtana jolloin kaikkialla maailmassa tautimäärät tippui kevään takia, oli maski käytössä tai ei. Joka oikeastaan vain puoltaa sen hyödyttömyyttä ja näennäistä hyötyä. Ei suinkaan sitä, että siitä olisi hyötyä.
* Eiköhän tässä nyt vain kuseteta heikkolahjaisinta enemmistöä, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva, kiitos kun hamstrasit noita näköjään aivan turhaan, jos olet käyttänyt vasta 4kpl. Mitäpä jos sitten lahjottaisit ne raksalle, missä noita p2- ja p3-hengityssuojia tarvitaan ihan töissä päivittäin? Sinun kaltaistesi turhien hamstereiden takia hinnat nousivat n.25:sta eurosta liki 80:en euroon. Että kiitos. Meidän pitää kuitenkin käydä töissä joka päivä eikä voida linnottautua kotiin.
Mä olen tilannut niitä netistä pitkin vuotta. Ihan hyvin työnantajasikin voi niitä hankkia. Viimeksi tuli paketti viime viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että koronarokote "pahassa lännessä" vähentää kaaosta ja kansojen eripuraa.
Olet käsittänyt väärin, ap.
Propagandaa harjoitetaan nimenomaan koronahysterian eteen.
Siksi myös tutkintapyyntö:
https://www.ossitiihonen.com/wp-content/uploads/2020/12/Kanne_oikeuskan…
Voi tätä sinisilmäisyyden määrää.....