Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette selvinneet karanteenista? (meillä tilanne päällä)

Vierailija
08.12.2020 |

Olen tällä hetkellä 16. päivää karanteenissa mieheni ja 15-vuotiaan poikani kanssa.
Aiemmin myös 8-vuotias poikamme joutui olemaan kotona koska hänellä oli todettu kouluseulonnassa oireeton korona, ja myöhemmin mieheni sai tartunnan (minkä vuoksi minun ja vanhemman pojan karanteeni jatkuu yhä).
Erityisesti teinillä alkaa pää levitä tähän tilanteeseen, kun ei yhtään saa mennä mihinkään, ei ole tietoa milloin tämä loppuu ja hän purkaa turhautumistaan mieheeni ja veljeensä. Syyttää heitä tilanteesta, ja hokee monta kertaa päivässä että oliko ihan pakko osallistua siihen kouluseulontaan. Poika on linnoittautunut huoneeseensa pelaamaan xboxia, ja reagoi huutamalla vihaisesti jos hänelle sanoo että voisi tehdä jotain muuta välillä.
Miehellä alkaa pinna kiristyä teiniin, koska on itse todella huonossa kunnossa ja haluaisi vain levätä.
Pelkään sairastumista, koska siitä seuraisi taas uudet 14vrk teinille kahden edellisen karanteenin lisäksi. Tavallisestihan altistuneet määrätään vain 10 päivän karanteeniin, mutta perhealtistuksessa se on edelleen se kaksi viikkoa. Tässä alkaa kaikilla kolmella hermo mennä, ja vielä pitäisi kestää. Saa nähdä meneekö meillä joulukin karanteenissa olemiseen.

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi hierontaa ja venyttelyä selviytymiseksi.

Taidettiin mainita riittävä ravintokin hyvinvoinnin turvaamiseksi ja palautumisen ehdoksi.

Hyvin selviää karatetreeneistä.

Vierailija
82/97 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tilanteesi, mutta kuka teillä määrää perheessä: te vanhemmat vai teini? Tottakai ymmärtää teinin purkaukset jne mutta jos testiin on mentävä niin testiin mennään ja tämä on teinille tehtävä selväksi. Asialla ei kannata kuitenkaan pelotella jne. Toteaisin että nämä karanteenipäivät ovat vain lyhyt aika ihmisen elämässä. Eli nyt on hetki näin karanteenia mutta sitten on taas toisenlaista. 

Mies ei tällä hetkellä määrää mistään, kun makaa huoneessamme niin kipeänä että ei jaksa edes alakertaan mennä hakemaan vettä. Minä taas en tiedä mitä tekisin raivoavan teinin kanssa, joka on aiemmin ollut ns. kiltti nuori. Koskaan aiemmin ei ole karjunut kurkku suorana hirveitä asioita veljelleen, eikä ole ollut aihetta pelätä että voisi käyttäytyä väkivaltaisesti. Nyt ihan oikeasti pelkään että saattaa satuttaa pikkuveljeään jos hermo menee oikein pahasti, ja poika on minua isompi.

-ap

Oiskohan nyt aika pakata reppu ja lähteä ulos luontoon nuotiotulen ympärille?? Tai käydä edes autoajelulla katsomassa nähtävyyksiä? Urheilua, hiihtämistä?? Tai pilkille??

Teiniä ei kiinnosta mikään koronaturvallinen tekeminen minun kanssani, vaan pitäisi päästä olemaan kavereiden kanssa. Edes kävelylle ei halua mennä, kun ei sinne saa ottaa kaveria mukaan.

-ap

Hänellä alkaa näköjään mieleterveys pettää. Ehkä tupakan vieroitusoireet päällä tai muuta sellaista mutta tilanne kulostaa jo melko pahalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tilanteesi, mutta kuka teillä määrää perheessä: te vanhemmat vai teini? Tottakai ymmärtää teinin purkaukset jne mutta jos testiin on mentävä niin testiin mennään ja tämä on teinille tehtävä selväksi. Asialla ei kannata kuitenkaan pelotella jne. Toteaisin että nämä karanteenipäivät ovat vain lyhyt aika ihmisen elämässä. Eli nyt on hetki näin karanteenia mutta sitten on taas toisenlaista. 

Mies ei tällä hetkellä määrää mistään, kun makaa huoneessamme niin kipeänä että ei jaksa edes alakertaan mennä hakemaan vettä. Minä taas en tiedä mitä tekisin raivoavan teinin kanssa, joka on aiemmin ollut ns. kiltti nuori. Koskaan aiemmin ei ole karjunut kurkku suorana hirveitä asioita veljelleen, eikä ole ollut aihetta pelätä että voisi käyttäytyä väkivaltaisesti. Nyt ihan oikeasti pelkään että saattaa satuttaa pikkuveljeään jos hermo menee oikein pahasti, ja poika on minua isompi.

-ap

Soita perheneuvolaan?

Henkilökohtaisesti sitä mieltä, että pelaaminen voi pahentaa teinin mielentilaa. Hän kuulostaa tarvitsevan psyykkistä apua.

Vierailija
84/97 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keväällä vähän vastaava tilanne, Ja siis nimenomaan se, että meillä teinillä ollut tietyt perusrajat, joita noudattanut. Ns. helppo teini ollut aiemmin.

Ja kun ei voinut kavereita nähdä, niin kirjaimellisesti sekosi. Meillä siihen liittyi myös aika tuore seurustelusuhde, jonka tietysti pelkäsi kariutuvan kun ei saanut fyysisesti nähdä. Ei ollut väkivaltainen, mutta mielenterveys prakasi ihan kunnolla hyvin lyhyessä ajassa. Ahdistustaipumusta oli, mutta koskaan ei ollut apua siihen saanut vaikka oli kyselty koulupsykologia ym. kun kaikki meni hyvin, koulu, koti ja kaveriasiat.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä ap, hae teinille ammattiapua ihan heti, ennenkuin tilanne pahenee. Meillä on yli puoli vuotta selvitelty tilannetta ja mt-puolen käynnit jatkuu ties kuinka kauan, vaikka teinin elämä aika normaalia muuten nyt onkin.

Mä luulen, että meidän lapset on päässeet elämässä liian helpolla, koti kiva, kaverit kivoja, koulu sujuu ja ei ole joutunut isoja vastoinkäymisiä kohtaamaan. Sitten kun tulee tällaista samaan saumaan teini-iän tunnemyrskyjen kanssa, niin ei kestä sitä eli  vähän niinkuin pumpulissa kasvanut ja joutuu todelliseen maailmaan.

Vierailija
85/97 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs teinilandiaan kuuluu? Onko uutta tapahtunut?

Vierailija
86/97 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkinut tätä koronahuijausta ja siitä julkaistua tietoa varmaan 1000 tuntia. En ymmärtänyt, että eliitti on näin evil porukkaa.

Todisteet löytyvät duckduckgo.comin kautta ja bitchute.comin kautta. Suomeksikin jo paljon tietoa ja englanniksi monet eri yliopistot ovat kumonneet tieteellisesti valtamedian valheelliset väitteet. Eli kerää voimia ja tutki. Kuuntele mitä esim Dr. Carrie Madej kertoo aiotuista coronarokotteista ja feikkitesteistä. Samaan aikaan talous tuhotaan ja ihmiset pakotetaan hyväksymään itsensä synteettiseksi tekeminen. Tämä taas johtaa haluttuun väestön vähenemiseen. Katso ja tutki the great reset ja new world order.

Vierailija
87/97 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tutkinut tätä koronahuijausta ja siitä julkaistua tietoa varmaan 1000 tuntia. En ymmärtänyt, että eliitti on näin evil porukkaa.

Todisteet löytyvät duckduckgo.comin kautta ja bitchute.comin kautta. Suomeksikin jo paljon tietoa ja englanniksi monet eri yliopistot ovat kumonneet tieteellisesti valtamedian valheelliset väitteet. Eli kerää voimia ja tutki. Kuuntele mitä esim Dr. Carrie Madej kertoo aiotuista coronarokotteista ja feikkitesteistä. Samaan aikaan talous tuhotaan ja ihmiset pakotetaan hyväksymään itsensä synteettiseksi tekeminen. Tämä taas johtaa haluttuun väestön vähenemiseen. Katso ja tutki the great reset ja new world order.

Vierailija
88/97 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kantelun kohde

THL:n johto: Mika Salminen, Markku Tervahauta. Pääministeri Sanna Marin, hallituksen toimivaltaiset ministerit ja valmistelevat virkamiehet (Valtioneuvosto).

Muut asiaan liittyvät, alueelliset viranomaiset.

Menettely ja päätökset, joita kantelu koskee Kanne koskee kansanterveydelle ja –taloudelle ennen näkemättömän tuhoisia, tieteellis-rikosoikeudellisten todisteiden valossa aiheettomia, absurdeja ja laittomia hallituksen toimia koronatilanteen hoitamisessa.

Kanne tarjoaa prima facie todisteet valtavista (osin peruuttamattomista) vahingoista, joita maaliskuussa 2020 alkaneet, ”laillisiksi”, ”suosituksiksi” ja ”välttämättömiksi” väitetyt toimet ovat kansan psyykkiselle, fyysiselle ja taloudelliselle hyvinvoinnille aiheuttaneet. Nämä laittomat toimet on viipymättä keskeytettävä. Kanne edellyttää Oikeuskanslerilta toimia, mitä Perustuslain 108 § sekä 112 § – 118 § asiasta sanotaan.

Oikeuskanslerilta pyydetään selvitystä myös siitä, millaisia taloudellisia tai muita kytköksiä Suomen koronatyöryhmällä on tässä kanteessa nimettyihin ulkomaisiin henkilöihin ja tahoihin, joita vastaan on eri maiden oikeusasteissa vireillä ja valmisteilla useita rikossyytteitä korona”pandemiaan” liittyen. Lisäksi Oikeuskanslerilta pyydetään arviota, missä määrin Suomi rikkoi kansanvälisiä terrorismilakeja myöntäessään 17.4.2020 lisärahoituksen Maailman terveysjärjestö WHO:lle, jota johtaa Etiopian äärikommunistien TPLFpuolueeseen kuulunut Tedros Adhanom Ghebreyesus. Yhdysvallat on julistanut mm. kidnappauksiin, kidutuksiin ja murhiin syyllistyneen TPLF:n terroristijärjestöksi. Kotimaassaan TPLF:n korkea-arvoisena jäsenenä tunnettua Tedrosia kaivataan tuomiolle näistä rikoksista."

https://www.ossitiihonen.com/wp-content/uploads/2020/12/Kanne_oikeuskan…

Vierailija
89/97 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vaikea väittää vastaan:

DOCTORS FOR TRUTH - 100,000 DOCTORS, SCIENTISTS STAND UP TO EXPOSE THE LIES OF THIS FAKE PANDEMIC

https://brandnewtube.com/watch/doctors-for-truth-100-000-doctors-scient…

Vierailija
90/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tilanne ohi vieläkään. Teini itse sairastui muutama päivä tämän keskustelun aloittamisen jälkeen, mutta ei suostunut testiin karanteenin pitkittymisen pelossa. Yritin kyllä kaikkeni, mutta isokokoista teinipoikaa on todella vaikea raahata väkisin mihinkään.

Testi jäi siis tekemättä, ja olimme karanteenissa vielä vajaat kaksi viikkoa mieheni sairastumisen takia. Mies onneksi parani ilman sairaalahoitoa ja on nyt jo hyvässä kunnossa.

Poikien välit ovat silti edelleen yhtä huonot kuin ennen joulua, eli isompi ei halua olla pienemmän kanssa missään tekemisissä. Jos pienempi tulee keittiöön kun isompi on siellä tai on vessassa silloin kun isompi haluaisi sinne, alkaa ilkeily ja nimittely.

Pienemmän pelko isompaa kohtaan on alkanut muuttua vihaksi, ja hän kokee (kuten myös minä) että isommalla ei ole oikeutta olla vihainen siitä että hän sai koulutestauksessa positiivisen tuloksen.

Pienempi voi hyvin ja on kavereiden kanssa, mutta vanhempi istuu huoneessa pelaamassa kaikki päivät eikä haluaisi mennä kouluunkaan. Ei suostu puhumaan minulle, miehelleni tai kuraattorille, eikä juuri liiku kavereiden kanssa missään. Tuntuu että karanteeni rikkoi hänen mielenterveytensä ja tavallaan jäi päälle, eli poikaparka ei ole sisäistänyt olevansa nyt vapaa.

Tämä tuskin loppuu ihan äkkiä, joten neuvot ovat tervetulleita.

-ap

Vierailija
91/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tilanne ohi vieläkään. Teini itse sairastui muutama päivä tämän keskustelun aloittamisen jälkeen, mutta ei suostunut testiin karanteenin pitkittymisen pelossa. Yritin kyllä kaikkeni, mutta isokokoista teinipoikaa on todella vaikea raahata väkisin mihinkään.

Testi jäi siis tekemättä, ja olimme karanteenissa vielä vajaat kaksi viikkoa mieheni sairastumisen takia. Mies onneksi parani ilman sairaalahoitoa ja on nyt jo hyvässä kunnossa.

Poikien välit ovat silti edelleen yhtä huonot kuin ennen joulua, eli isompi ei halua olla pienemmän kanssa missään tekemisissä. Jos pienempi tulee keittiöön kun isompi on siellä tai on vessassa silloin kun isompi haluaisi sinne, alkaa ilkeily ja nimittely.

Pienemmän pelko isompaa kohtaan on alkanut muuttua vihaksi, ja hän kokee (kuten myös minä) että isommalla ei ole oikeutta olla vihainen siitä että hän sai koulutestauksessa positiivisen tuloksen.

Pienempi voi hyvin ja on kavereiden kanssa, mutta vanhempi istuu huoneessa pelaamassa kaikki päivät eikä haluaisi mennä kouluunkaan. Ei suostu puhumaan minulle, miehelleni tai kuraattorille, eikä juuri liiku kavereiden kanssa missään. Tuntuu että karanteeni rikkoi hänen mielenterveytensä ja tavallaan jäi päälle, eli poikaparka ei ole sisäistänyt olevansa nyt vapaa.

Tämä tuskin loppuu ihan äkkiä, joten neuvot ovat tervetulleita.

-ap

Myöhäistä on nyt neuvoja kysellä. Ne lapset pitäis kasvattaa pienestä pitäen. Jos ois normaali teini, ymmärtäisi kyllä olla epäitsekkäämpi ja että tilanne on kaikilla sama, ei kiukuttelisi turhaan 🤷‍♂️

Vierailija
92/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommalta etuja pois/rangaistuksia, jos ei käskystä lopeta nimittelyä. Voitte yhdessä keskustellen purkaa hänen harmitustaan tilanteesta, mutta ei sitä voi henkilöidä kenenkään syyksi ja nythän se alkaa olla jo ohi muutenkin. 

Yksi juttu on sitten sekin, että korona itsessään aiheuttaa mt-diagnooseja, vaikuttaa joko psyykeeseen tai aivoihin joillain. 

Toinen juttu on sitten se, että aika helposti täällä vanhemmat diagnosoivat lapsensa mielenterveyden menneen. Joku kiukuttelu, huonotuulisuus tai raivostuminenkaan eivät ole mielenterveyden hajoamista. 

Joka tapauksessa, tsemppiä ja toivotaan, että tilanne helpottaa pian!

Vierailija
93/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kuules oltu kohta vuosi tässä saatanan talossa 24/7, niin vähän naurattaa tuo muutamasta viikosta kitinä. Pää on hajonnut aikoja sitten. Ja kohta kai kroppakin.

Vierailija
94/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattilaiset on sitä varten, että hoitavat mielen sairauksia ja tällaisia sopeutumishäiriöitä. Eli nyt heti huomenna yhteys vaikka kriisikeskukseen tai lasten ja nuorten psyk päivystykseen. Nuoresta voi itse tehdä lastensuojeluilmoituksen, jolloin saatte koko perheenä tukea. Voi vähän vaikka spivasti myös liioitella. Eli kertoa uhasta, että vahingoittaa itseään tai pikkuveljeään. Siloin asiat etenee vähän nopeammin.

Vierailija
95/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä arki meni koronakaranteenissa ihan normaalisti. Saunottiin rantasaunassa, käytiin hiihämässä ja avannossa ja saunassa.

Poikettiin myös mökillä pohjoisessa.

Etätöitä tehtiin niin kuin keväästä asti ja ruoka tuotiin ovelle.

Molemmilla täysin oireeton korona. Testi altistumisen takia.

Viime talven influenssa oli sen sijaan karmea kokemus ja siinä meni terveys, kroppa, elämä ja asiat pahasti sekaisin. VAROKAA INFLUENSSAAAA!!!! :O

Vierailija
96/97 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isommalta etuja pois/rangaistuksia, jos ei käskystä lopeta nimittelyä. Voitte yhdessä keskustellen purkaa hänen harmitustaan tilanteesta, mutta ei sitä voi henkilöidä kenenkään syyksi ja nythän se alkaa olla jo ohi muutenkin. 

Yksi juttu on sitten sekin, että korona itsessään aiheuttaa mt-diagnooseja, vaikuttaa joko psyykeeseen tai aivoihin joillain. 

Toinen juttu on sitten se, että aika helposti täällä vanhemmat diagnosoivat lapsensa mielenterveyden menneen. Joku kiukuttelu, huonotuulisuus tai raivostuminenkaan eivät ole mielenterveyden hajoamista. 

Joka tapauksessa, tsemppiä ja toivotaan, että tilanne helpottaa pian!

En ole mikään ammattilainen, mutta olen silti sitä mieltä että poikani mielenterveydelle on tapahtunut jotain. Ennen karanteeneja hän oli ihan normaali teini joka kävi koulua, hengasi ystävien kanssa, tykkäsi ajaa mönkijällään ja ylipäätään kiinnostui asioista. Hän teki kotityönsä, käyttäytyi normaalisti veljeään kohtaan ja osallistui keskusteluihin.

Nyt poissaoloja on kertynyt valtavasti, koulutehtäviä on tekemättä, ystävien kanssa hengaaminen ei kiinnosta, istuu vain huoneessaan ja edes mönkijä ei enää kiinnosta. Ja on jatkuvasti todella ärtyneen oloinen, ei halua keskustella eikä ole kiinnostunut jos ehdotan jotain mistä on aiemmin tykännyt (esim. ajetaan mönkijällä autokaistalle hakemaan pikaruokaa iltapalaksi niin että poika ajaa ja minä olen kyydissä). Oikeastaan ainoa kommunikointi perheen kanssa on pikkuveljen kiusaaminen ja hyvin lyhyet vastaukset jos me vanhemmat kysymme jotain ("joo", "ei", "ihan sama").

-ap

Vierailija
97/97 |
19.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

planeetta tarvitsee rauhaa ihmiseltä ja ihminen tarvitsee rauhaa itseltään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän